Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bo billig på nas med boligreguleringsloven

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Det er ikke ok!

Udsendelsen om låsby svendsen og hans udlejningscirkus?

Det har Martin i US sikkert ikke set for så ville dit svar Martin sikkert ikke have været så arogant!

Den omhandlede udlejning af ejendomme der var uegnet til bolig - men det var udlejning til samfundets bund - folk der i forvejen var helt på røven - men som lejede disse boliger i udkantsområderne.

Det er ok at der er regulering på det private boligområde når erhvervsfolk ikke kan opføre sig redeligt!

Jagten på guldet kan også blive for meget af det gode!

Troede egentligt at man havde læret den lektie ved de mange demonstrationer rundt omkring i verden mod grådigheds-mangfokeligheden blandt erhvervsfolk og den slags!  Wink

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:56

Jeg kunne aldrig finde på at gøre som din lejer, men omvendt kan jeg sagtens se at priserne på en lejebolig har nået urimelige højder i KBH. En bolig er et basis behov, en livsnødvendighed, og derfor skal man ikke blive overrasket hvis desperate mennesker reagerer som de gør. Små 2 værelses lejligheder der for 10 år siden kostede 4-5 k, koster nu 6-8 k og det er endda uden de penge under bordet som er blevet meget udbredt. Der er et enormt behov for leje lejligheder på grund af at der ikke købes nogen og der er lejerne altså blevet noget 'grådige' i min optik. Jeg synes vi er ude i den der diskussion igen om bare fordi man kan, skal man så gøre det. Skal man udleje en 45 kvm lejlighed i nordvest til 6k om måneden når den måske kun koster 4 k i udgifter. Eller skal en toer på østerbro koste 8k. Når mennesker bliver pressede og især når de føler sig udnyttet, så reagerer de med den slags.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:01

Hej Jørgen

Der er måske en vej ud! Du kan lovligt opsige lejer, såfremt du ønsker selv at bo i lejligheden. Jeg kan ikke lige huske hvor lang tid, det tager at få vedkommende ud. Men det er måske værd at undersøge!

Mht. debatten om lejeloven, så syntes jeg at den nuværende finanskrise godt illustrerer at uregulerede markeder ikke lige er sagen. Omvendt er forsøgene med gennemregulerede markeder heller ikke gået så godt. Så det er vel indlysende, at vi nok kommer længst med en balance

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik Hamre:
Jeg synes vi er ude i den der diskussion igen om bare fordi man kan, skal man så gøre det. Skal man udleje en 45 kvm lejlighed i nordvest til 6k om måneden når den måske kun koster 4 k i udgifter. Eller skal en toer på østerbro koste 8k. Når mennesker bliver pressede og især når de føler sig udnyttet, så reagerer de med den slags.

Det var nu ikke med lige den diskussion for øje at jeg startede denne tråd, - jeg siger dog ikke at det ikke er relevant også !

Jeg snakker nærmere det omvendte scenarie.

Nogen vil hævde det er urimeligt hvis lejer (som indgår aftalen frivilligt) betaler 6.000 for en lejlighed som udlejeren har månedlige udgifter for 4.000 på, - og at udlejeren derved har (pas nu på) PROFIT på udlejningen. Lejer kan vælge at flytte når det passer vedkommende, f.eks. hvis vedkommende finder et billigere sted.

Andre (herunder mig) vil hævde det er urimeligt at lejer skal afholde udgifter på 5.000 på en lejlighed og lejeren påtvinges på ubestemt tid at udleje lejligheden til lejer til f.eks. kr 2.000 pr. måned.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:12

Jørgen, jeg kan sagtens se det fra din vinkel også, og ville reagere præcis som du gør. Jeg mener bare at boligmarkedet et lidt specielt marked på linje med mad og vand, altså basis behov som jeg mener det er ok at sikre nogen rettigheder for både lejer og udlejer. Jeg ved der er mange i din situation og det er surt for nu er det dig der bliver snydt. Jeg har desværre ikke nogen praktisk løsning, men har du tjekket på boligas debatside, der ved de meget om lige netop dette. En anden løsning er næste gang at udleje boligen som erhvervslejemål, der kan du sætte lejen som du vil.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:13

der er masser af billige steder i København at bo du skal vise du er dansker og har arbejde , så ryger du første i boligkøen i alle de steder i de danske ghettoer og vis kan klare at se på folk med tørklæde om hovedet og lidt mere skyderier en gang imellem , end et normalt stille villa vej der er nok lidt mere rolige her en søndags aften normalt

jo udenfor byen færre udgifter end city at bo , men visse steder får prisen takt ned ad i byen

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 18:14

Lundsby:

Hej Jørgen

Der er måske en vej ud! Du kan lovligt opsige lejer, såfremt du ønsker selv at bo i lejligheden. Jeg kan ikke lige huske hvor lang tid, det tager at få vedkommende ud. Men det er måske værd at undersøge!

Mht. debatten om lejeloven, så syntes jeg at den nuværende finanskrise godt illustrerer at uregulerede markeder ikke lige er sagen. Omvendt er forsøgene med gennemregulerede markeder heller ikke gået så godt. Så det er vel indlysende, at vi nok kommer længst med en balance. 

Hej Lundsby.

Tak for forslag om selv at benytte lejligheden. Det vil jeg meget gerne. Jeg bør nok få en advokat til at hjælpe mig :(

Heldigvis har jeg rent faktisk en god grund til at bo i lejligheden, - og heldigvis har det tidligere været min bolig. Det håber jeg stiller mig bedre hvis jeg kommer så langt.

Jeg er helt enig med dig i at der bør findes en balance. Jeg tror det kan være en gode ide at regulere lidt på markedskræfterne som jo ikke er naturkræfter, men menneskeskabte og meget uperfekte.

At finde en fornuftig balance indebærer som jeg ser det at en lov på området revideres ofte - at man lirker til den virker.

Jeg ville ønske Christiansborg havde råd til at ansætte nogle flere politikere - for dem vi har nu ser ud til at have for travlt med at lave nye love til at revidere de gamle.

Tak for dit neutrale og nuancerede svar på mit opråb. Du er slet ikke så tosset ! :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:
Du tager så også en overpris, da du tager penge ud til dig selv, når dine udgifter er betalt.

Det er nok det dummeste argument jeg har hørt.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 18:30

Opti-web.dk | Henning:

Martin Thorborg:
Du tager så også en overpris, da du tager penge ud til dig selv, når dine udgifter er betalt.

Det er nok det dummeste argument jeg har hørt.

Gør du da ikke det?

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:30

john sommer:
Udsendelsen om låsby svendsen og hans udlejningscirkus

Hvis et lejemål er omfattet af boligreguleringsloven, så er sådan en som Låsby Svendsen med til at holde priserne kunstigt lave. En ejendom må nemlig kun udlejes til samme leje som andre lejemål. Når der så er en, der udljer billige skrammelboliger, så ødelægger det kvm-prisen for alle andre.

En ejendom med for lav leje betyder jo også at den ikke bliver vedlgieholdt - der er jo ingen penge at gøre det for. Defekte køleskabe erstattes af brugte osv osv.

At være udlejer er ikke spor anderledes end andre virksomhedsejere, så hvorfor skal prisen være reguleret? Lad nu være med at det er "nødvendigt". Det er vand og el også, men det betaler vi mega overpris for - netop for at nogle kan få en profit ud af det.

Mvh Maria

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)