Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tip: Nyt logo for $5 via fiverr.com

Side 8 ud af 11 (106 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Rasmus,

Hvis jeg kunne give dig 10, 20 ja 30 stjerne så ville jeg det. Men, det kan jeg ikke så du må nøjes med 5, selvom dit indlæg fortjener mange flere.

Ærbødigst, din blodige konkurrent,

Peter

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:55 | Låst

Peter Skouhus:

Kære Rasmus,

Hvis jeg kunne give dig 10, 20 ja 30 stjerne så ville jeg det. Men, det kan jeg ikke så du må nøjes med 5, selvom dit indlæg fortjener mange flere.

Ærbødigst, din blodige konkurrent,

Peter

Smile ahh... nærmere en "Konkullega" vel.... Og selv tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:03 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rasmus Lindgren:

Og "Det skal være vektor ellers dur det ikke" << Siger den fissefornemme designer

Come on... De fleste der får lavet logoer skal bruge det til deres hjemmeside eller shop. Ja jeg er klar over at man skal bruge et vektorformat hvis man fx. vil have lavet brevpapir - men helt ærligt... Hvor mange små iværksættere gør dette? Og hvis man gør... Tjener du flere penge fordi du har et lille logo i toppen af dit papir? 

Den er vist møntet på mig - det var i hvert fald mig, der skrev noget i den retning. Et logo fra Photoshop kan sagtens bruges langt hen ad vejen, det der undrer mig, er at nogle vil lave et logo i Photoshop, fremfor at lave det i vektorformat. Du kan som kunde sagtens vide, at du aldrig kommer til at skulle bruge dit logo på en kuglepen, en keyhanger, et broderi til tøj, i stort format til et banner osv. Og så er et bitmap logo helt fint.

Der hvor problemet kan opstå, er når kunden ikke er opmærksom på det og sender sit bitmap logo til en leverandør der skal levere poloer med logoet broderet på ærmet, og så får at vide, at hans logo ikke kan bruges.

Jeg synes det er helt fint, at der er lavere priser i markedet end for 10 år siden - men man skal bare være opmærksom på de udfordringer der _kan_ komme i kølvandet på de lave priser (på samme måde, som man også skal med danske leverandører).

MVH

Thomas - den fissefornemme designer, der stadig synes at Photoshop og logodesign er lidt ligesom en prostitueret og ens hustru: hver for sig fungerer det meget godt, men det er ikke altid den bedste kombination ... :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:04 | Låst

Rasmus Lindgren:

Synes det er lidt underligt at der af flere i denne tråd sættes lighed imellem.

Billig = lav kvalitet

Folk har lavere timepriser i det store udland. Det er vist også blevet nævnt før. Design er subjektivt og det er derfor forskelligt hvad vi synes er "middelmådigt" eller "pænt".

Kan man investere lige så meget tid i et logo til 5$ som i et til 1000DKK jeps det kan godt lade sig gøre. Kan man sammenligne et logo til $5 med et til 100.000DKK? Sikkert ikke. Det tager nok lige lang tid at lave (prøv bare at se Nike's - hvor lang tid tager det lige at lave i Photoshop eller Illustrator). Det man får ekstra, er tons af forslag, møder og ændringer inkl. i prisen.

Så hvis du gør dit forarbejde godt nok og beskriver ned til mindste detalje hvad du vil have - ja så kan et $5 logo faktisk godt være lige så godt som et til 100.000DKK

Billig = lav moral

Hvordan skal man nogensinde kunne afgøre om ens leverandør bruger piratsoftware?! Men dette gælder i lige så høj grad for danske leverandører. Jeg har aldrig i mine mange år i IT branchen hørt nogen spørge... "Undskyld må vi lige se dine licenser inden vi handler med dig".

Fx. er der jo mange unge mennesker herinde på Amino der også tilbyder grafiske ydelser til en billig penge. Er det så det samme? Bruger de også piratkopier? Eller måske "student editions" der ikke må bruges kommercielt?

Og det med at nogen skulle direkte stjæle logoer?!?!? Hvor har I det dog fra? Logoerne bliver jo udviklet efter dine specifikationer. Jeg tror næppe at man har så mange positive ratings som nogen af disse logo udbydere på fiverr har, hvis man bare stjal andres logoer. Fint hvis der er nogen der kan vise mig en specifik sag om at et logo er blevet nappet et andet sted fra, men hvis ikke - så er der lige så stor sandsynlighed for at en udlænding ville nappe en andens logo som en dansker vil.

Og "Det skal være vektor ellers dur det ikke" << Siger den fissefornemme designer

Come on... De fleste der får lavet logoer skal bruge det til deres hjemmeside eller shop. Ja jeg er klar over at man skal bruge et vektorformat hvis man fx. vil have lavet brevpapir - men helt ærligt... Hvor mange små iværksættere gør dette? Og hvis man gør... Tjener du flere penge fordi du har et lille logo i toppen af dit papir? 

Det tror jeg nu nok ikke...

Og hvis du begynder at tjene penge i stakkevis - så kan man nok få en anden på fiverr til at lave en vektor version af det oprindelige png logo.

Når det er sagt, er der flere af de udbydere der er på Fiverr.com der laver logoerne i vektor format.

Så...

Nu taler jeg ikke kun fiverr.com men outsourcing generelt. Jeg synes jeg får væsentligt bedre service hos udlændinge end danskere. Nu generaliserer jeg - det er jeg klar over - der er helt klart også undtagelser og jeg har mødt mange af dem - men danskere i IT branchen herunder både designere og udviklere er for manges vedkommende overbetalte primadonnaer der ikke er vågnet op til virkeligheden endnu.

lige oveni hvad jeg har oplevet med billige i Danmark

enig billige ikke lige med lav kvalitet altid og hvad er billige også

er det en der arbejder til 500 kroner plus moms eller den der arbejder 250 kroner plus moms

der findes skam også mange de danske webmaster der giver et tilbud at de laver en opgave imellem deres andre dog i sidste ende kan komme mange opgaver derved vis ønsker blive færdig inden for en rimelige tid ender du tit med at betale næsten normale pris og oveni senere færdig så mange danske lever virkelige deroppe i en hele anden verden tager bare ind af opgaver de skal jo have til villa bil og det hele og husk nu og velfærds system skal jo også lige have en god sum penge i skat så der skal lige være ekstra penge

vis ønsker færdig med det samme er det ikke noget med rabat med danske ved jeg nu

jeg tror også det er bedste med outsourcing  normalt vis ønsker det billigt

vis finder en billige dansker skal man dog være sikker på at kende person og være ekstrem sikker på forstår om der er nogle minusser det er dog lige vel hvad svært om dansker eller udlænding normalt , men man må simpelthen huske lave en kontrakt og det er jeg ikke verdensmester i at huske at lave

husk at lave en kontrakt med den billige eller dyre vil jeg mene er en af de vigtigste ting i at der ikke opstår misforståelser

5 stjerner til dig rasmus for dit super gode indlægStar StarStarStarStar

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:10 | Låst

Hej Frands

Du har fået et bruger ID fra Adobe, du har også adgang til dine licenser og andet gennem dette bruger ID ved Adobe, sådan at du altid kan dok. dine licenser.
jeg har før beskrevet hvad der ligger af information i en fil skabt af adobes produkter, men kort så ligger der  software ID samt key ID til at finde ud af at denne fil er skabt af et adobe program, samt er et Key serienumemr lagt i hver fil, fra hvert adobeprodukt som har redigeret i filen, så det bevise du har som sikkert ligger elektronisk i din postkasse ved adobe og som du har adgang til gennem e-mail adr samt et bruger password da du reg dit produkt, så du har alt hvad du skal bruge.

Derfor er ligegyldigt hvem som laver et fake Adobe bevis, da du som person / firma har reg dit / dine produkter og derved har et reg  dit licens ID i hvert af dine produkter.

Du kan prøve at log ind på adobe og se dine reg. produkter

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:21 | Låst

Hej Frands

Jeg prøvede at Citer, men fik bare en hvid skærm, så bliver nød til at svare dig gennem 2 gange

Jo du har ansvaret for det du køber, også er købt under " hvad man kan forvente at være lovligt", så hvis du køber en ydelse til 1000.00 kr. så vil man sige du har betalt for "seriøst" arbejde, men at du betaler 5$ for samme ydelse, så skal du nok efterfølgende sikrer dig at du har handlet i god tro, da man vil sige at arbejde til $5 nok ikke er hvad man forventer fra en "lovligt" transakteret aftale.

Du køber en fladskærm til 1200.00 kr normalpris 999.00 et okay køb, men så komme din "ven" og fortæller han kan sælger samme skærm til dig for 400.00 kr, hmm bliver du fritaget for ansvar hvis du får skyld for "køb af tyvekost" ??

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:25 | Låst

Hej John

DU kan købe alt i verden også grafisk arbejde, men dem som udfører arbejdet med et grafisk program, har de ret til at lave arbejdet med dette program, det er jo kernen ??

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:30 | Låst

Hej Thomas

Nej Adobe har mere info i deres filer end hvad du ellers ved, og de kan ikke bare fjernes.

Fra CS3 pakken, ligger der info om licensnummer, ID key til program og version samt ID Key m.m, så det er ikke Exif date.

Hvis du redigerer med f.eks. Photoshop vil alle de licensnunner der er brugt til arbejdet, ligge i filen efterfølgende.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 13:30 | Låst

Jeg har fået lave nedenstående videoer på Fiverr.com - et ok resultat for 5$, meeen ikke noget vildt. Jeg tror det er lavet i et program, hvor data og billeder "bare" sættes ind.

" target="_blank">

- åbner i nyt vindue

">" target="_blank">

- åbner i nyt vindue

MEN Fiverr.com er helt sikkert et besøg værd, masser spændende ting at finde ;)

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:38 | Låst

Hej Martin Thorborg

Jeg siger jo nettop at jeg er ligeglad med hvem som laver arbejdet til $5, det jeg gerne vil diskuterer er om dem som leverer arbejdet til $5 også har ret til at give brugsret til arbejdet videre til en slutbruger?.
Altså om man som kunde kan komme i problemer ved at "tro" at arbejde til $5 og som er udført med licenssoftware, også er med overdragelse af en brugsret til det færdige arbejde.

Min holdning er at man som seriøs forretningsmand har ansvaret for, at det arbejder man betaler for også er lovligt at bruge, og ikke bare en holdning ”det går sku nok, hvem opdager dog det”

Det du siger er, at hvis dit produkt er kopieret i Asien, så er du med på at de kan sælger det under andet navn, bare det ikke koster mere end $5 he he he he ...Stick out tongue

Side 8 ud af 11 (106 indlæg)