Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tip: Nyt logo for $5 via fiverr.com

Side 9 ud af 11 (106 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 13:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

SIranee:

Jeg har fået lave nedenstående videoer på Fiverr.com - et ok resultat for 5$, meeen ikke noget vildt. Jeg tror det er lavet i et program, hvor data og billeder "bare" sættes ind.

" target="_blank">
 - åbner i nyt vindue

">" target="_blank">

- åbner i nyt vindue

MEN Fiverr.com er helt sikkert et besøg værd, masser spændende ting at finde ;)

Hej, Sushi er det ikke Japansk? Musikken de har fundet minder meget om noget fra KIna i mine oere. Det virker underligt paa mig at se videon da det er sushi, japan men musikken er kinisk, eller er det mig den er gal med??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47 | Låst

Juul:
Derfor er ligegyldigt hvem som laver et fake Adobe bevis, da du som person / firma har reg dit / dine produkter og derved har et reg  dit licens ID i hvert af dine produkter.

Nu gik det på, at man kunne forlange at få forevist bevis for, at det er lovligt software - så hvad Adobe har registeret eller ikke registreret er i denne sammenhæng ikke så relevant.

Lad os tage et eksempel: jeg er en lyssky person, som laver grafisk arbejde i en piratkopi af Photoshop, og en af mine kunder vil gerne se et bevis for, at jeg har en licens til Photoshop. Jeg fusker lige noget sammen, som godt kunne ligne et eller andet officielt fra Adobe og viser kunden. Skal kunden så kontakte Adobe og verificere dette ..? Så tror jeg, Adobes software ville blive dyrere - og det er jo dyrt nok i forvejen.

MVH

Thomas

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 14:01 | Låst

Anders S:

SIranee:

Jeg har fået lave nedenstående videoer på Fiverr.com - et ok resultat for 5$, meeen ikke noget vildt. Jeg tror det er lavet i et program, hvor data og billeder "bare" sættes ind.

" target="_blank">
 - åbner i nyt vindue

">" target="_blank">
 - åbner i nyt vindue

MEN Fiverr.com er helt sikkert et besøg værd, masser spændende ting at finde ;)

Hej, Sushi er det ikke Japansk? Musikken de har fundet minder meget om noget fra KIna i mine oere. Det virker underligt paa mig at se videon da det er sushi, japan men musikken er kinisk, eller er det mig den er gal med??

Du har helt ret Anders - også derfor jeg ikke er helt tilfreds med servicen... Synes dog stadig at Fiverr er et spændende alternativ.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:05 | Låst

Rasmus Lindgren:

Billig = lav moral

Hvordan skal man nogensinde kunne afgøre om ens leverandør bruger piratsoftware?! Men dette gælder i lige så høj grad for danske leverandører. Jeg har aldrig i mine mange år i IT branchen hørt nogen spørge... "Undskyld må vi lige se dine licenser inden vi handler med dig".

Det er jo netop kernen, har du som seriøs forretningsmand / kvinde, gjort op med dig selv, om du kan erhverve dig en brugsret til det arbejde som er lavet for $5?

Kan du kontrollerer om der blive brugt lovligt software til opgave?

Igen samme handling som hvis du bliver spurgt om du vil købe en faldskærm til 20% af prisen, har du så fritaget dig for skyld om køb af evt. stjålne vare?.

Jeg holder på, at man risikerer meget ved at gå efter billig pris frem for "godkendt" forretningspartner. En som laver logo laver jo ikke kun logoet, men sørger jo også for, at der er minimal chance for at man kommer til at lave en "efterligning" af andres logo osv.

Der er helt sikkert mange på fiverr som laver et godt arbejde med lovlige licenser, men jeg er også sikker på at man tager en chancen for det modsatte også er tilstede.

Derfor efterspørger jeg en diskusion omkring det som du er inde på, nemlig moral og god forretnings etik.

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:07 | Låst

Hvad er dit bruger ID, så laver jeg lige en forespørgsels hos Adobe omkring dit firma, har du tænkt på at informerer din "grafiske leverandør" om denne handelsaftale. Big Smile

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:08 | Låst

Juul:

Hej John

DU kan købe alt i verden også grafisk arbejde, men dem som udfører arbejdet med et grafisk program, har de ret til at lave arbejdet med dette program, det er jo kernen ??

Hej Juul,

Du tager efter min mening helt fejl.
Der står normalt intet i de 5$ gigs på fiverr.com, om hvilket program der benyttes til at lave det grafiske arbejde. Ansvaret for licensberettigelse hos en leverandør ligger ikke hos kunden. Hvor mange kunder beder mon danske reklamebureauer, webbureauer og lignende om at berigtige deres licensaftaler?
Spørgsmålet om berigtigelse af licens kommer efter min mening kun, fordi nogen føler sig presset af ekstremt lave priser.

Jeg har bestilt løsning af adskillige opgaver indenfor logo-design, webtekster, webdesign m.m. hos danske iværksættere via mit netværkAmino. Og nej, jeg har aldrig bedt nogen om dokumentation af licenser. Det er et mellemværende mellem den enkelte leverandør og rettighedshaver til de licensbelagte programmer.

Der er masser af grafiske programmer, der kun koster en brøkdel af Adobes programmer, og de kan sikkert fint lave en karikaturtegning som min. Jeg har ingen planer om at bede nogen om at dokumentere deres licenser for det.

Jeg vil fortsat bestille opgaver løst via mit Amino netværk, også uden at føle mig forpligtiget til at bede om dokumentation for betalte licenser til de programmer, som vedkommende leverandør måtte have installeret. Det kommer således ikke mig ved, om en tekst er skrevet i Open Office, eller Microsoft Office - eller det grafiske logo er lavet i Gimp eller Adobe Photoshop. Bare vedkommende leverandør kan sit faglige håndværk. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:17 | Låst

Juul:
Igen samme handling som hvis du bliver spurgt om du vil købe en faldskærm til 20% af prisen, har du så fritaget dig for skyld om køb af evt. stjålne vare?.

Som andre også har skrevet, så sælges samme være til forskellige pris i forskellige lande - hvad koster et  måltid mad på en café i Thailand, og hvad koster et måltid mad på en café herhjemme? Bare fordi det kun koster 20% af prisen herhjemme, betyder det ikke, at de er nogle svindlere.

Juul:

Der er helt sikkert mange på fiverr som laver et godt arbejde med lovlige licenser, men jeg er også sikker på at man tager en chancen for det modsatte også er tilstede.

Og det er nøjagtig det samme i Danmark :o)

Juul:
Derfor efterspørger jeg en diskusion omkring det som du er inde på, nemlig moral og god forretnings etik.

Det kan så være en meget god idé - man kan frygte, at nogle af dem, der bliver meget trængt at konkurrencen, vælger at springe opgraderingen over hos Adobe (eller hvilket software de nu bruger), og så finder en priatkopi-løsning der koster gratis i stedet.

MVH

Thomas

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:21 | Låst

Hej John

Gimp er gratis at bruge og derved er brugsretten videregivet lovligt, det er vi enig om.
Det jeg siger er, har du gjort dig tanker om, at det arbejde du køber på firverr også giver dig brugsret til det arbejde du har betalt for.
Derfor er det jo underordnet om der er brugt GIMP, Paint shop pro, Photoshop eller andet program.

Kernen er jo, har du brugsret på det du køber og en brugsret kan jo kun gives ved, at arbejdet er udført med lovlig licens.

Jeg startede med at sige hvad du bruger eller hvem som laver arbejdet er jeg lige glad med, men har du som forretningsmand overvejet om det kan bringe din forretning i miskredit ved evt. at have leverandør på site som firverr?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:33 | Låst

Juul:

Jeg startede med at sige hvad du bruger eller hvem som laver arbejdet er jeg lige glad med, men har du som forretningsmand overvejet om det kan bringe din forretning i miskredit ved evt. at have leverandør på site som firverr?

Nej, det bringer naturligvis ikke mit firma i miskredit at benytte udenlandske leverandører. Skype-Smile

Det var da en sjov tanke at have. Handler du kun danske eller dyre udenlandske varer? Nej, sikkert ikke.

Så længe det leverede arbejde er i mindst lige så god kvalitet, som var det leveret af en dansk leverandør, så har jeg ingen problemer med at vi køber løsning af lettere grafiske opgaver og lignende på fiverr.com. Det gør jo, at den samlede produktionspris er lavere, og jeg kan tilbyde mit firmas kunder en lavere pris. Og det er mig der validerer løsningens kvalitet, inden levering til kunden.

Det er efter min mening ikke anderledes, end hvis jeg benytter et af de mange meget kvalificerede IT-outsourcingfirmaer i Fjernøsten, Asien eller eksempelvis Ukraine. Ja, eller det Afrika, som sandsynligvis bliver det næste kontinent som kommer til at presse de dyrere danske leverandører.

Hvis jeg skulle have moralske udfordringer ved at handle på fiverr.com, skulle jeg jo også have det ved at handle via Amino Freelancer, hvor nogle freelancere også underbyder hinanden. Og det har jeg naturligvis ikke. Jeg forventer selvfølgelig at benytte både fiverr.com og Amino Freelancer igen i fremtiden. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:20 | Låst

John Nielsen:
Det er efter min mening ikke anderledes, end hvis jeg benytter et af de mange meget kvalificerede IT-outsourcingfirmaer i Fjernøsten, Asien eller eksempelvis Ukraine. Ja, eller det Afrika, som sandsynligvis bliver det næste kontinent som kommer til at presse de dyrere danske leverandører.
John Nielsen:
John Nielsen:

Nej, det bringer naturligvis ikke mit firma i miskredit at benytte udenlandske leverandører. Skype-Smile

Det var da en sjov tanke at have. Handler du kun danske eller dyre udenlandske varer? Nej, sikkert ikke.

Lad mig sige det sådan, jeg har 3 gange måtte tage en Skype samtale for at overbevise ”en kunde” om at vi ikke var skolebørn, da de havde google firmanavnet og de havde den holdning, at billig grafisk arbejde på Amino er lavet af skolebørn eller ”hjemme snedkerere ”.

Vi kan sagtens blive enig om at der har været taget overpriser for grafisk arbejde i DK og at de forskellige firmaer nu begynder at have en mere realistisk prissætning.
Hvis man laver en google søgning på grafisk arbejde, så kan man undre sig over at priserne har været så høje i så mange år.

Vi alle skal jo til at forholde os til samfundsnavnet Global choice som er samfundsstrukturen efter informationssamfundet og vi skal alle lave et valg om hvor vores "leverandør" er / kommer fra. Derfor er det jo godt at bringe dette punkt op til diskussion her og høre for og imod, som kan være augmentation for os til at se nye veje og nye veje kan jo sagtens være site som firverr og det kan måske give idéer til andre om at lave nye  forretningskoncepter.

Side 9 ud af 11 (106 indlæg)