Det sker jo allerede, du kan altid købe en dårlig kopi af f.eks Canadian Goose jakker. Så skal firmaer som Spamfighter jo bare ruppe neglene og lave et produkt der er endnu mere original og smartere. Altså hvis du vil fremad så lad være med at gå i andres fodspor. Jeg vil til enhver tid betale "ekstra" for det originale produkt for jeg ved hvad f.eks Spamfighter står for eller Norton Antivirus. |
Hvis jeg var grafiker, så ville jeg finde en dygtig fyr i Kina og oursource store dele af arbejdet til ham og så selv tage mig af kundekontakt og de svære ting, som kræver at man sidder med kunden og arbejder etc.
Og nej, selvfølgelig er det ikke ok at stjæle fra andre, men det er heller ikke det der er tale om.
Selvfølgelig er der brådne kar alle steder også i Danmark, men det vi skal forholde os til, er at mange ting kan og vil blive lavet billigere i andre lande.
Det nye er, at det er andre brancher der bliver ramt som håndværkere, grafikere, programmører og den slags og de kan så kigge på hvad vi andre har kæmpet med i årevis.
Det er slet ikke umuligt at konkurrere, det er bare et helt andet game og er man smådoven og middelmådig, så er man færdig!
De bedste hilsner
Martin