Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tip: Nyt logo for $5 via fiverr.com

Side 6 ud af 11 (106 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 17:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Àsgeir Gunnarsson:

Hvad vil du så sige til hvis en fra et u-land kopiere spamfighter 100%? og kan sælge det hele til det halve.

Er det så bara noget man skal acceptere pga. U-landene kommer hvor ophavsret måske ikke er eksisterende eller bliver håndhævet.

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Det sker jo allerede, du kan altid købe en dårlig kopi af f.eks Canadian Goose jakker. Så skal firmaer som Spamfighter jo bare ruppe neglene og lave et produkt der er endnu mere original og smartere.

Altså hvis du vil fremad så lad være med at gå i andres fodspor.

Jeg vil til enhver tid betale "ekstra" for det originale produkt for jeg ved hvad f.eks Spamfighter står for eller Norton Antivirus. 

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:27 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg var grafiker, så ville jeg finde en dygtig fyr i Kina og oursource store dele af arbejdet til ham og så selv tage mig af kundekontakt og de svære ting, som kræver at man sidder med kunden og arbejder etc.

Og nej, selvfølgelig er det ikke ok at stjæle fra andre, men det er heller ikke det der er tale om.
Selvfølgelig er der brådne kar alle steder også i Danmark, men det vi skal forholde os til, er at mange ting kan og vil blive lavet billigere i andre lande.

Det nye er, at det er andre brancher der bliver ramt som håndværkere, grafikere, programmører og den slags og de kan så kigge på hvad vi andre har kæmpet med i årevis.

Det er slet ikke umuligt at konkurrere, det er bare et helt andet game og er man smådoven og middelmådig, så er man færdig!

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:32 | Låst

Frands:
Jeg har købt en Fiverr gig. Han var utrolig dygtig go jeg har siden købt noget af ham til væsentligt højere beløb, men som jeg jo med glæde betaler for et godt stykke arbejde. Altså, han har markedsført sig via Fiverr.  "Her kommer jeg! Se hvad jeg kan!"-agtigt.  Det har jeg ikke noget problem med.  Hvad med dem, som på Amino tilbyder folk at lave et gratis design eller noget meget billigt for at få referencer - prostituerer de sig også? 

Lige præcis og det er også sådan mange burde gøre på Amino Freelancer, men i stedet for, så klynker de over lave priser. Derfor morer det mig lidt at Fiver tilbyder ydelser for 25 kr.
Spil spillet eller stop, så enkelt er det.

De bedste hilsner

Martin

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 17:34 | Låst

Frands:

Nu er det jo ikke helt dét, han siger.  Men der findes tonsvis af antispam produkter og jeg er overbevist om, at Martin er klar over at der en dag kan komme et produkt fra Indien der koster en tredjedel og som måske endda kan det samme eller mere.

Det handler om arbejdskraft og kompetence. F.eks. en der kan finde ud af at programmere, en der kan finde ud af at sidde og lægge varer i en webshop og alle mulige andre ting. Et eksempel kunne være en fra Rumænien som typisk kan klare sig med en indtægt på 5000 kroner om måneden. Han kan være præcist lige så god til at lave noget, som du og jeg kan - han skal bare kun have 30 kroner i timen. 

Nemlig det er meget svært at konkurrerer med nogen der har helt andre markedsvilkår og ikke de samme spilleregler, som skal følges. Vesten vil først kunne for alvor konkurrerer med østen, hvis spillereglerne var ens og markedsvilkårene. Men det er jo ikke noget jeg tror vi ønsker. Værdigfald burde spillereglerne være ens.

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:36 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Àsgeir Gunnarsson:
Nemlig det er meget svært at konkurrerer med nogen der har helt andre markedsvilkår og ikke de samme spilleregler, som skal følges. Vesten vil først kunne for alvor konkurrerer med østen, hvis spillereglerne var ens og markedsvilkårene. Men det er jo ikke noget jeg tror vi ønsker. Værdigfald burde spillereglerne være ens.

Skriv det på din gravsten eller kæmp, der er ingen anden udvej.

De bedste hilsner

Martin

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 17:39 | Låst

Àsgeir Gunnarsson:

Nej da, det er jeg slet ikke enig i. 

Hvis man vælger den den billige løsning, så bør man jo også være klar over at man ikke har de samme muligheder hvis vedkommende stikker af med dine mønter. Du skal også være klar til at vedkommende måske viser sig at være en klovn og måske have lovet noget han/hun ikke kan levere. Igen, så har du ikke samme muligheder for at trække dem i retten og lave en stor ballade ud af det. 

Som jeg ser det, så må man gøre op med sig selv hvad man helst vil. Jeg har også bestilt Fiverr gigs som blev noget rigtig hø, men ærlig talt så gider jeg ikke en gang brokke mig for 25 kroner, for jeg har rimelig godt gang i min egen butik og den tid det tager mig at sidde og tude på Fiverr, kunne jeg have brugt på at tjene langt mere end 25 kroner selv. 

Tilgengæld, så kan jeg give det 20 forsøg på Fiverr, før jeg har opnået én times pris fra et dansk firma (bare sådan ca. - beregnet ud fra en timepris på 500 kr)

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 17:53 | Låst

Frank Rasmussen:

Àsgeir Gunnarsson:

Hvad vil du så sige til hvis en fra et u-land kopiere spamfighter 100%? og kan sælge det hele til det halve.

Er det så bara noget man skal acceptere pga. U-landene kommer hvor ophavsret måske ikke er eksisterende eller bliver håndhævet.

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Det sker jo allerede, du kan altid købe en dårlig kopi af f.eks Canadian Goose jakker. Så skal firmaer som Spamfighter jo bare ruppe neglene og lave et produkt der er endnu mere original og smartere.

Hvor bliver disse kopier  af Canadian Goose jakker fremstillet? Selvfølgelig i Kina. Kunne det tænkes at en virksomhed kunne begynde at producere kopiere af Canadian Goose jakker uden konsekvenser i Danmark. Sandsynligvis ikke. Så bliver de endda solgt i vesten, som rigtige Canadian Goose jakker. Har selv set flere annoncer på Facebook på fup websites. Desværre er der altid nogle sikkert i god tro, som føler sig fristet til at købe disse jakker. Det mister selvfølgelig  Candagoose penge på og dermed arbejdspladser.

Frank Rasmussen:

Altså hvis du vil fremad så lad være med at gå i andres fodspor.

Præcist så skal det bara oversættes til kinesisk ;)

所以,如果你要转发,所以不要在别人的脚步

Frank Rasmussen:

Jeg vil til enhver tid betale "ekstra" for det originale produkt for jeg ved hvad f.eks Spamfighter står for eller Norton Antivirus.

Det vil størstedelen sikkert også så længe de vil have råd til det.

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 17:59 | Låst

Martin Thorborg:

Àsgeir Gunnarsson:

Skriv det på din gravsten eller kæmp, der er ingen anden udvej.

De bedste hilsner

Martin

Iværksættere ser altid nye muligheder og andre veje ;-)

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 19:32 | Låst

Mange tak for links til fiverr-fyrene, 5 stjerner til jer begge.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 19:38 | Låst

Frands:

Altså, han har markedsført sig via Fiverr.  "Her kommer jeg! Se hvad jeg kan!"-agtigt.  Det har jeg ikke noget problem med.  Hvad med dem, som på Amino tilbyder folk at lave et gratis design eller noget meget billigt for at få referencer - prostituerer de sig også? 

At det er et markedsføringsmæssigt tiltag at lave en masse til en hundrededel er jo i sig selv helt fint. Ligesom det er helt fint at lave en masse gratis for folk her på Amino som en del af selvpromo og markedsføring. Men det holder jo ikke evigt - for det kan man bare ikke leve af. Slet ikke i Danmark. Men jo man sælger jo et produkt, der i mine øjne, er meget mere værd ... for peanuts. Og det er da ærgerligt for brancherne at 'kunderne' bliver flasket op med at ting er gratis eller kun koster en tyver.

Konkurrence har vel altid været en del af gamet.

Jeg synes ikke det er klynk at have en holdning til at konkurrencen har taget til. Svadaen med 'adapt or die' er meget fin og unægtelig noget vi alle skal gøre. For vi er da enige så langt. Men det ændrer ikke på at hvis alle danske virksomheder købte ydelser til peanuts i udlandet og forventede at sælge deres varer til fuld pris herhjemme - så ville vi have et kæmpe problem.

Uha - jeg fik da vist slået til en hvepserede med min lille indskydelse. Og lidt af et sidespring... synes nr. 3 er bedst!

:) Kim

Side 6 ud af 11 (106 indlæg)