Enig med Niels, selvlærte it folk er ofte mere hands ón og derfor ofte bedre i et environnemnt hvor tingene heletiden ændre sig. |
Der står heller ingen steder, at det andet ikke tæller...
Jeg har nu i 2 indlæg skrevet at det er hele pakken der kigges på. Det er forskelligt fra arbejdsgiver til arbejdsgiver, hvad der bliver vægtet højest. Først og fremmest tror jeg det handler meget om kemi under samtalen, hvordan man interagerer og så er der selvfølgelig ens kvalifikationer, hvordan det passer ind i den rolle, man er påtænkt i virksomheden.
Det som jeg i 2 indlæg har forsøgt at beskrive (det har jeg ikke gjort tydeligt nok) er at en anbefaling kan være en guideline for nogle af de spørgsmål, du gerne vil have afklaret ved den mulige ansøger. Det betyder at du kan formulere spørgsmål ud fra anbefalingen.
Hvis der er i anbefalingen for eksempel står XX har udført sit arbejde til fuld tilfredshed og de opgaver XX fik stillet blev altid leveret før deadline. Kan jeg allerede se flere muligheder for spørgsmål, hvor det kan være interessant at bore lidt i det, hvis det har relevans for stillingen.
Selvfølgelig kan der være steder hvor man ikke har ønsket at arbejde, hvorfor så spørge efter en anbefaling derfra? Og efterfølgende selv skrive en, er på kanten af hvad jeg finder moralsk i orden. Hvad vil du bruge anbefalingen til??? Hvorfor er det du skriver dem, når du alligevel ikke vil bruge dem til noget?
Ja nu er jeg blevet nysgerrig, det håber jeg er i orden :-)
For lige at afslutte, hvad jeg hele tiden har forsøgt at beskrive, er det hele pakken en kommende arbejdsgiver kigger på. Det er kemien, kvalifikationerne, resultater, anbefalinger osv. Der bliver kigget på. Du danner dig jo allerede et blik af personen, når ansøgningen er læst igennem.
Carsten