Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 13 ud af 28 (273 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

Jesper:

Det eneste ord der falder mig ind er 'sjofelt'

Budgjettet

Indtægter Udgifter
Kontanthjælp: 9.800,- Husleje 7.400,-
Boligsikring: 3.019,- El 700,-
Børnepenge: 2.908,- Telefon: 500,-
Licens 196,-
Internet 148,-
Gæld 600,-
Medicin 70,-
Hundemad 283,-
Fodbold 300
Cigaretter 500,-
I alt 15.728,- I alt 10.697,-

Rest: 5.031

Den er vandt hr olsen. Han saa ogsaa ud til at have lyst til at springe over bordet og ruske lidt i hende..

Jeg holder nu med Hr Olsen, specielt i dette tilfaelde..

det ville være en drøm at have så mange penge tilbage efter ens udgifter især når man oveni har råd til hund og Cigaretter og luksus ting det ville være en drøm for mange der arbejder at have så meget

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:37

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

desuden lær og skriv i et bedre sprogbrug kan vi ikke love hinanden det , ellers bliver det jo i sidste mudderkastning i mod hinanden kan være du ikke forstår mig men man skriver ikke sådan retur igen

Ordenligt sprogbrug??? Hvad mener du???...

Det tog dig kun 5 indlæg at svare mig på det jeg spurgte om !.. flot!... Men nu har jeg fået svaret fra dig ... takker :-s

Jeg ville aldrig svare en med xxx ord da det kun medføre mudderkastning , hold en rimelige tone og formidle din viden i et rimeligt sprogbrug , det kan være du ikke forstod mig i første om gang men lige vel hvad svare man ikke tilbage men ord sammensat som du gjorde der ,

vis jeg gjorde det hver gang du skrev et indlæg skrev et xxx ord , ville det medføre mudderkastning og sidste ende blev udlukket fra forummet og det samme ville ske med dig vis du svaret sådan tilbage for mange gange for det ville medføre alt for meget mudderkastning vis du gjorde det hver gang og det er og sådan vil alle have det man skal ikke bruge xxx ord lige vel hvad man kan altid skrive i venlige tone retur ellers var det måske en ide du gik lige tur og fik pustet ud og tænkte sig om før man skrev et indlæg

vi må lige tilbage til tråden igen et xxx ord kan smadre en tråd totalt så det er bedste ikke at bruge dem de tager for meget af tråden nu og den omhandler ikke xxx ord fra start af, debat kommer helt ud ad fokus ved brug de ord

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:59

Hej Tommy,

Tommy Nitz:
Du og andre skriver også, at hun har været på kontanthjælp i 20 år, hvor har I hørt / læst det henne?

http://www.bt.dk/politik/sfer-til-joachim-b.-du-er-latterlig

BT har rettet artiklen fra '20 år' til 'nogle år', så det var nok forkert. Det ændrer dog intet i forhold til mine synspunkter.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 20:06

Louise L:
Jeg synes da, det er særdeles relevant at diskutere, om aktivering gavner folks mulighed for at få et job! De skal vel ikke aktiveres, for at ISS kan få billig arbejdskraft?

Jov, det er da fint, så kan borgere og virksomheder få billigere rengøring. Problemet her er snarere konkurrenceforvridning.

Du har tidligere skrevet om at folk gerne vil arbejde og det intet har at gøre med lønnen. Så må man da netop sige at ISS gør dem en tjeneste. ISS vil - i aktivering/jobtilskud - derudover skulle betale mere end den aktiverede får på dagpenge, så der er altså en indtægtsforøgelse for den enkelte.

Grunden til de bliver aktiveret er dog ikke billig arbejdskraft, men for de kan få a) en tilknytning til arbejdsmarkedet og b) aktivering er så surt at de finder et sjovere og/eller bedre lønnet arbejde.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 20:13

Hej Boysen,

Boysen:
Jesper:
I det konkrete eksempel er kontanthjælpsmodtageren ikke 'psykisk syg med f.eks. angst'

Jesper, eksemplet som du linker til og som du har vist budgettet for, er det ikke en "familie, med en enlig mor der er ramt af angst og har været uden for arbejdsmarkedet i længere tid", eller har jeg misforstået det?

'Angsten' ved jeg ikke hvor kommer fra, men jeg kan ikke se dette skulle berettige til en yderligere udbetaling på 12.000/årligt(?) som regeringen vil. Özlem havde udvalgt en fattig familie som Joarchim skulle konfronteres med. Det er hun så sluppet skidt fra. Sønnen/hende havde vist astma, men vi har alle vores skavanker og med/uden angst ville kontanthjælpen jo være den samme.

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 20:24

Jesper:
BT har rettet artiklen fra '20 år' til 'nogle år', så det var nok forkert. Det ændrer dog intet i forhold til mine synspunkter.

Hej Jesper,

Tak for linket.

Det kan godt være at det ikke ændrer dit syn generelt, men det ændrer forhåbentligt dit syn på den aktuelle sag, som du finder "sjofel" ?

Med venlig hilsen

Tommy

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 21:47

Hej Tommy

Tommy Nitz:
Det kan godt være at det ikke ændrer dit syn generelt, men det ændrer forhåbentligt dit syn på den aktuelle sag, som du finder "sjofel" ?

Nej, det ændrer intet. Min karakteristik som 'sjofel' er hele rækken af ting, som er svær at forklare selv med flere ord. Özlem bruger Carina som eksempel på en fattig person der skal have gavn af regeringens fjernelse af kontanthjælpsloft, selvom hun tydeligvis ikke er fattig. Carina synes selv hun er fattig. Carina skal have flere penge og ret til 5 ugers ferie. B. Olsen kalder hun så 'ultraliberalist' og egoist mens hun tydeligvis føler sig som et bedre menneske i kraft af hendes 'menneskesyn'.

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:
Özlem bruger Carina som eksempel på en fattig person der skal have gavn af regeringens fjernelse af kontanthjælpsloft, selvom hun tydeligvis ikke er fattig. Carina synes selv hun er fattig. Carina skal have flere penge og ret til 5 ugers ferie.

Hej Jesper,

Det der for mig at se er problemet er, at problemstillinger som disse er umulige at behandle generelt, men at det altid er det der sker.

Det er for nemt at sige at folk bare kan få sig et arbejde eller at det er deres egen skyld at de er havnet i den situation. Det er der mange andre i tråden der også mener og har haft oppe og vende, så derfor vil jeg ikke spilde din tid med det, men bare sige at selvfølgelig er det ikke så lige til og sort og hvidt, i den virkelige verden.

Joachim B. Olsen havde masser af grunde til at man ikke kunne kalde Carina fattig, men ingen grunde til hvornår man så kunne, for det var jo efter hans mening ikke interessant.

Han fremhævede at hun havde stort fladskærms tv, store højttalere og ellers boede i en stor flot lejlighed. På papiret indikerer det også at her har man med en velstillet person at gøre.

Problemet er bare at hendes historie ikke er nævnt udover at hun er gået ned med angst for x år siden.

I teorien kunne hun have arvet de ting brugt, eller også kunne hun for syv år siden have levet et liv med egen virksomhed, arbejdet 80 timer om ugen og haft en god indtjening. Der kunne så være sket det for 5 år siden at hun pludselig blev ramt af angstanfald og at det resulterede i at hendes hverdag og liv ramlede sammen om ørene på hende.

Hvad skulle du hun så gøre i dine og Joachim B. Olsens øjne? Skulle hun skaffe sig af med det store tv og de store højttalere hun havde købt et halvt år inden hun gik ned? Skulle hun sælge hunden som hun havde haft i otte år?

Hvis hun var vant til at have 30.000,- udbetalt og pludselig gik ned til 15.000,-, er hun så ikke berettiget til at føle sig fattig?

Hvornår mener du at man har ret til at kalde sig fattig?

Ovennævnte er selvfølgelig rent gætværk da jeg ingen anelse har om hvor hun var før hun endte på kontanthjælp. Det er udelukkende skrevet for at illustrere min pointe med at det er forkert at dømme folk uden at kende deres baggrund.

For mig at se er det heller ikke en løsning bare at poste flere penge i folk, ikke i form af kontanter i hvert fald. Derimod burde man gå ind i den enkeltes situation og finde ud af hvordan får man bedst hjulpet folk videre.

Der vil selvfølgelig være nogen hvor man finder ud af at de hellere bare vil ligge på sofaen og ikke lave noget som helst. Dem synes jeg man bør lade ligge der og så koncentrere sig om, at hjælpe dem der vil hjælpes. Jeg er ikke i tvivl om at dem der reelt ikke gider, de udgør en forsvindende lille del af kontanthjælpsmodtagerne.

Man bør sætte ind og styrke folks selvværd i stedet for at trampe dem yderligere ned i kælderen og det er der mange - især jer (ultra)liberalister desværre - falder igennem. Da det er den generelle holdning at folk selvforskyldt er endt hvor de er.

Hvis vi skal blive i Carinas eksempel, hvorfor så have så travlt med at blive ved og råbe op om at hun i hvert fald ikke er fattig etc. i stedet for at være glad for at hun ikke er fattigere end hun er nået at blive og så sætte ind med den hjælp der skal til.

Du må altså endelig rette mig hvis jeg tager fejl, men jeg har ikke set noget sted hvor der står at hun forlanger de ekstra penge eller de 5 ugers ferie.

Hm, nå men håber det giver mening, det blev lidt langt.

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:24

Hej Tommy Nitz

Jeg kan ikke lade vær med at føle mig lidt provokeret af dit sidste indlæg.

At en person føler sig fattig har ikke noget at gøre med om man er fattig, for så vil direktøren, der ikke lige har råd til den største Mercedes, som nabovirksomheden også føle sig fattig. Da han så ikke tjener så meget som den anden.

Når man er på kontanthjælp, så skal man ikke forholde sig til fortiden, eller til hvad andre tjener. Men omkring, hvad man skal bruge for at overleve. Og her skal man selvfølgelig have mulighed for at få nyheder, man skal have mulighed for at få mad på bordet hver dag. Og det skal så ikke være entrecorte eller mørbrad. Men god nærrende mad. Som fx gryderetter og andet. Som kan laves billigt, og kan holde flere dage.

Det er lidt den der med, jamen vi skal have ondt af folk fordi at de er dårligere stillet end en selv. Ja det er rigtigt det skal vi. Men problemet er at når man ligger kontanthjælpen så højt, så vil man også presse lønningerne. Og det betyder desværre at vi også presser de danske virksomheder. Som gør at flere vil udflytte. Og derved får vi flere på overførelses indkomster, som vi skal betale til.

Jeg kan ikke have ondt af den person i eksemplet, da den person har større rådighedsbeløb, end mange af dem jeg arbejder sammen med. Og det gør at nogle på mit arbejde desværre føler sig meget støt, og overvejer om de ikke skal be om en fyre seddel.

Vi må også se i øjnene at vi er i krise, og at der ikke er arbejde til alle. Og det betyder så også at der vil komme mere pres, på at vores lønninger skal holdes i ro. Men også at staten har flere udgifter til overførsels indkomster, der gør at mange af de syge og ældre så ikke kan få den hjælp de skal have. Som eksempel kan nævnes Århus der nu dropper støvsugning, og beder de ældre om at de selv køber en robot støvsuger....dem selv på pension, som knap kan gå, og ikke kan sætte sig ind i teknologi....pinligt.

Jeg benægter ikke at der ikke er fattig i DK, desværre har jeg set folk i arbejde, der er mere ilde, end det eksempel her.  Men det er lidt den med, er man i arbejde, så kan man ikke være fattig. Og så tænker folk ikke på at mindste lønnen ligger på 105 kr/time og at det giver langt mindre.

/Kenneth

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:40
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Her ville jeg have skrevet et langt stykke, men jeg kan se at der er mange der har skrevet noget af det samme som jeg ville, og jeg vil derfor ikke gentage det igen igen

Jeg vil blot konstatere at jeg ikke kunne drømme om at stemme på Joachim B. Olsen eller LA, men hold kæft hvor fortjener han at få en Yes for at fremstille Velfærdskoalitionen som en flok hyklere! Magen til politisk selvmål, det skal man lede længe efter.

Må jeg foreslå Øzlem en rundtur til nogle af de afrikanske storbyer's losseplads for at møde rigtige fattige mennesker, der leder efter spiselige ting blot for overhovedet at overleve, ja der er mange andre eksempler på fattigdom i verdenen

Side 13 ud af 28 (273 indlæg)