Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 12 ud af 28 (273 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et sidespor og ikke relevant i forhold til trådens start, men det handler selvfølgelig om at mindstelønningerne og priserne er for høje på grund af det høje skattetryk. Det kan nemlig heller ikke betale sig at ansætte folk til manuelt arbejde i Danmark. Det er den anden side af ligningen der ikke stemmer.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 18:06

Jesper:

Det eneste ord der falder mig ind er 'sjofelt'

Budgjettet

Indtægter Udgifter
Kontanthjælp: 9.800,- Husleje 7.400,-
Boligsikring: 3.019,- El 700,-
Børnepenge: 2.908,- Telefon: 500,-
Licens 196,-
Internet 148,-
Gæld 600,-
Medicin 70,-
Hundemad 283,-
Fodbold 300
Cigaretter 500,-
I alt 15.728,- I alt 10.697,-

Rest: 5.031

Den er vandt hr olsen. Han saa ogsaa ud til at have lyst til at springe over bordet og ruske lidt i hende..

Jeg holder nu med Hr Olsen, specielt i dette tilfaelde..

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 18:07

Jeg synes da, det er særdeles relevant at diskutere, om aktivering gavner folks mulighed for at få et job! De skal vel ikke aktiveres, for at ISS kan få billig arbejdskraft?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:25
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

det har jeg svaret på , jeg ville flytte i en et værelset lejlighed ligesom min familien gør i canada

Hvor vi du få pengene fra..?

De har meget lavere social hjælp end danmark det de får i canada , børn går i skole og det er mere normalt at ikke behøve den luksus men der er også flere rige der over i canada ,da skatten er lavere hos dem

men det kunne i alt være dejligt vis blev sat ned ligesom canada de har et social sikkerhedsnet og de har mere i social hjælp i canada end flere andre såsom usa og mange andre lande så mod det vil være en god målsætning at sætte den social ydelse til skulle du have i social lige som canada

nævner mest fordi jeg har familien der over og de kan få sine basale behov dækket med social hjælp selv om den er meget lavere end danmark

Mikael, hvorfor svare du ikke bare på mine spørgsmål i stedet for at snakke om 5 andre ting???....

Ved du ikke hvad du skal svare, så skriv det i stedet for at snakke om hvordan de har det i Canada...

Hvor vil du få pengene fra, til den 1 værelses lejlighed, nu du ikke vil på kontanthjælp???....

Mange aktiveringstilbud, laver rigtig mange ting for kommunerne.... .F.eks kan man komme ud og lave krybber til daginstutioner, bycyklerne er også vedligeholdt af kontanthjælps modtagere... der findes mange andre ting som kontanthjælps-modtagerne arbejde med som kommer til gavn for folk her i dk...

i canada får man kun hvad man behøver i danmark får man mere end man behøver jeg ønsker ikke kontant hjælp som i danmark men som i canada mere mod, det skal jo også være en motiv i at arbejde , jeg synes det er for højt i danmark

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Louise L:
Jeg synes da, det er særdeles relevant at diskutere, om aktivering gavner folks mulighed for at få et job! De skal vel ikke aktiveres, for at ISS kan få billig arbejdskraft?

Jeg tror ikke, at du findes en eneste herinde, der synes det ikke er interessant at diskutere, men som Erik påpeger er det ikke relevant for trådens reelle emne. Det kan passende klemmes ind i et helt andet emne.

Som seneste nyt har Özlem indrømmet, at hendes eksempel på en fattig person var rigtig dårligt, og desværre har de tekniske problemer på hendes Facebook-profil ført til, at langt de fleste kritiske indlæg er blevet slettet. Problemet er blot, at de bliver ved med at opstå. Smile

Berlingskes politiske kommentator Thomas Larsen har skrevet en velformuleret og klog tekst om det her.

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 18:33
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

det har jeg svaret på , jeg ville flytte i en et værelset lejlighed ligesom min familien gør i canada

De har meget lavere social hjælp end danmark det de får i canada , børn går i skole og det er mere normalt at ikke behøve den luksus men der er også flere rige der over i canada ,da skatten er lavere hos dem

men det kunne i alt være dejligt vis blev sat ned ligesom canada de har et social sikkerhedsnet og de har mere i social hjælp i canada end flere andre såsom usa og mange andre lande så mod det vil være en god målsætning at sætte den social ydelse til skulle du have i social lige som canada

nævner mest fordi jeg har familien der over og de kan få sine basale behov dækket med social hjælp selv om den er meget lavere end danmark

Mikael, hvorfor svare du ikke bare på mine spørgsmål i stedet for at snakke om 5 andre ting???....

Ved du ikke hvad du skal svare, så skriv det i stedet for at snakke om hvordan de har det i Canada...

Hvor vil du få pengene fra, til den 1 værelses lejlighed, nu du ikke vil på kontanthjælp???....

Mange aktiveringstilbud, laver rigtig mange ting for kommunerne.... .F.eks kan man komme ud og lave krybber til daginstutioner, bycyklerne er også vedligeholdt af kontanthjælps modtagere... der findes mange andre ting som kontanthjælps-modtagerne arbejde med som kommer til gavn for folk her i dk...

i canada får man kun hvad man behøver i danmark får man mere end man behøver jeg ønsker ikke kontant hjælp som i danmark men som i canada mere mod, det skal jo også være en motiv i at arbejde , jeg synes det er for højt i danmark

Er der nogen hjemme deroppe?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:42

Jesper:
I det konkrete eksempel er kontanthjælpsmodtageren ikke 'psykisk syg med f.eks. angst'

Jesper, eksemplet som du linker til og som du har vist budgettet for, er det ikke en "familie, med en enlig mor der er ramt af angst og har været uden for arbejdsmarkedet i længere tid", eller har jeg misforstået det?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:45

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

Man skal jo tage hensyn til børn så lidt ville tage i mod , men man skal ikke overdrive , når ens familiens basale behov er dækket et hjem men behøver ikke værelse til hver som nærmeste er normalt i danmark og gerne mobil til alle og en computer der må gå lidt ned ad tænke mere basale behov ellers bliver det en svær fremtiden danmark går ind i

desuden lær og skriv i et bedre sprogbrug

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:49

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

desuden lær og skriv i et bedre sprogbrug kan vi ikke love hinanden det , ellers bliver det jo i sidste mudderkastning i mod hinanden kan være du ikke forstår mig men man skriver ikke sådan retur igen

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 18:52

Mikael christiansen:

desuden lær og skriv i et bedre sprogbrug kan vi ikke love hinanden det , ellers bliver det jo i sidste mudderkastning i mod hinanden kan være du ikke forstår mig men man skriver ikke sådan retur igen

Ordenligt sprogbrug??? Hvad mener du???...

Det tog dig kun 5 indlæg at svare mig på det jeg spurgte om !.. flot!... Men nu har jeg fået svaret fra dig ... takker :-s

Side 12 ud af 28 (273 indlæg)