men eget bad er nu dejligt og vis skulle bede om bistands hjælp ville jeg heller bo på gaden
Nu skal du huske på at mange gange er der børn inde i billedet.... Og er sikker på hvis du havde et barn ville du fortrække kontanthjælp frem for at bo på gaden..
Jeg er til dels enig med dig, og når jeg siger til dels, er det fordi at der er to muligheder når der er børn involveret: Der er de familier som får børn selvom at de slet ikke har penge til det, og så er der dem som allerede har børn og som så mister alt på et senere tidspunkt.
Dem som ikke har penge til at have børn, de skal ganske enkelt ikke sætte børn til verden. Men dem som allerede har børn og som mister alt, de skal naturligvis have hjælp - men den hjælp skal altså også være spinkel nok til at familien ikke blot beslutter at fortsætte med at leve på statens regning - det skal jo stadig ikke betale sig at gå på arbejde, og efter i går aftes, kan vi så udlede at det i mange tilfælde ikke kan betale sig.
børn har brug kærlighed der videoer stort ene værelse er ikke vigtigt og en fladskærm er ikke vigtigt det luksus de har på kontant hjælp har sikkert de fleste af os været fattigere en gang på et tidspunkt før
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jeg er til dels enig med dig, og når jeg siger til dels, er det fordi at der er to muligheder når der er børn involveret: Der er de familier som får børn selvom at de slet ikke har penge til det, og så er der dem som allerede har børn og som så mister alt på et senere tidspunkt.
Dem som ikke har penge til at have børn, de skal ganske enkelt ikke sætte børn til verden. Men dem som allerede har børn og som mister alt, de skal naturligvis have hjælp - men den hjælp skal altså også være spinkel nok til at familien ikke blot beslutter at fortsætte med at leve på statens regning - det skal jo stadig ikke betale sig at gå på arbejde, og efter i går aftes, kan vi så udlede at det i mange tilfælde ikke kan betale sig
Fattigdom er bestemt ikke at være på Kontanthjælp. at have 5000 kr når hendes cigaretter, hundemad, fritidsaktiviteter til knægten, afdrag på gæld er betalt. Ligefør jeg vil påstå at det er luksus.
Læste på et tidspunkt at hvis man som enlig mor var på kontanthjælp og havde 2 børn, og trak alle de penge ud af systemet som muligt (forhøjet børnetilskud, boligsikring, friplads i børnehave osv osv) ville det svare til at have et fast job til ca.280.000 kr brutto på årsbasis. Det er BESTEMT ikke at være fattig da.
ja det eksempel også af trådstarten af det viser at der er noget galt i danmark at der findes ekstrem mange på kontant hjælp der får mere end en normalt arbejde menneske,
det er svært at finde et job og for hvad vis skal side som kassedame i netto er det bestemt ikke noget der motivere en at arbejde når man oplever man får mindre penge nu ved at arbejde og lang tid arbejdsløs har man fået vaner og de er svære at komme ud ad
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
eg vil ønske for Jer, at I aldrig kommer til at lide af psykiske sygdomme, som fx. angst. Eller se de mennesker i elsker mest i verden, blive ramt af dette. Er man på kontant hjælp med fx. angst, er der ikke meget hjælp at hente.... de har ganske enkelt ikke særlig mange værktøjerne til det.
Tak, Kennet. Vi ønsker heller ikke du skal lide af en psykisk sygdom. I det konkrete eksempel er kontanthjælpsmodtageren ikke 'psykisk syg med f.eks. angst'. Det konkrete eksempel er et Özlem har udvalgt.
Boysen:
Lige i dette eksempel, ser jeg ingen grund til at hun skulle have hverken mere eller mindre.
Det konkrete lovforslag som regeringen gennemfører betyder hun får cirka 12.000 mere. Det betyder derudover hun har 'ret' til 5 ugers ferie årligt. Mon ikke en del lavtlønsarbejdende inkl. selvstændige føler sig til grin?
Er voldsomt træt af at høre om, hvor fedt det er på kontanthjælp. Er der en eneste person i dette forum, der virkelig kunne tænke sig det, så har jeg ondt af vedkommende.
ja det eksempel også af trådstarten af det viser at der er noget galt i danmark at der findes ekstrem mange på kontant hjælp der får mere end en normalt arbejde menneske,
det er svært at finde et job og for hvad vis skal side som kassedame i netto er det bestemt ikke noget der motivere en at arbejde når man oplever man får mindre penge nu ved at arbejde og lang tid arbejdsløs har man fået vaner og de er svære at komme ud ad
Præcis. En kvinde, der har været på kontanthjælp i 20 år, kan ikke få job i Netto eller et job der kan konkurrere med den passive forsørgelse. Det virker som en udbredt opfattelse at jeg/vi er motiveret af at straffe kontanthjælpsmodtageren, men det er ikke dét det handler om.
Ved at forøge Carinas passive forsørgelse opnår man: a) Der eksisterer ikke et job hun realistisk kan få som ikke medfører en direkte indtægtsnedgang og b) Man fratager dermed hende enhver udsigt til at komme i job - efter 20 år på kontanthjælp er hun naturligvis ikke så dum hun vil betale for at arbejde 37 timer om ugen - og c) Man lader folk der rent faktisk arbejder et 'kedeligt' job finansiere hendes passive ydelse.
Anekdoterne om hvilke ufaglærte hårde jobs jeg selv har haft skal du blive forskånet for, men jeg kan godt garantere at jeg ikke tog dem for 'at bidrage til fællesskabet' men i stedet for at tjene nogle penge.