Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 2 ud af 28 (273 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

problemet med den husleje er at "fattige" oftest ikke har adgang til de billige lejligheder.

Der er oftest lang kø til de billige lejligheder.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Erik Hamre:

Sygt, ganske enkelt. Hvad laver en 'fattig' med en husleje på over 7000 kr? De eneste jeg kender med en husleje i det niveau er særdeles velstillede mennesker. Flyt dog ud i provinsen eller forstæderne. Jeg brækker mig også over denne form for nasseri.

Hej

Nu hved jeg ikke lige hvor du bor. Men det er faktisk en meget normal husleje. Også i mindre byer. Tager du noget tilsvarende her i Århus, så vil du typisk skulle af med noget omkring de 10k.

Her tager jeg udgangspunkt i en 3 værelses lejlighed, i et byggeri som består af enten et eller toplan(altså med over/underbo).

Tager man de billige lejligheder, så skal man stå på venteliste i lidt over 30 år. Også derfor at kommunerne giver Boligsikring til de lejligheder.

/Kenneth

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Phonegeek.dk Skrevet kl. 21:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er jo vulgært at kalde hende fattig..! Find en billigere lejlighed, stop med at ryge, lad være med at have hund..! Jeg kunne blive ved... Jeg er på SU. Har ikke i nærheden af 5000 kr om måneden til mig selv. "Så la' da vær!"

Phonegeek.dk alt i covers og Reservedele til iPhone.

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 1,2 stjerner givet af 6 person

Der mangler en del udgifter i det budget.. Mad, forsikringer, tøj, lommepenge osv osv.. I dette eksempel har hun underskud på kontoen hver måned.

over 250.000 danskere lveer under fattigdomsgrænsen.

Tilmeldt 5. Jan 11
Skrevet kl. 21:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 6 person

Morten:

Det er jo vulgært at kalde hende fattig..! Find en billigere lejlighed, stop med at ryge, lad være med at have hund..! Jeg kunne blive ved... Jeg er på SU. Har ikke i nærheden af 5000 kr om måneden til mig selv. "Så la' da vær!"

Ja hun kunne da også bare lade være med at få børn.. Bliv du hellere i skolen knægt.!

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

R U N E:

Der mangler en del udgifter i det budget.. Mad, forsikringer, tøj, lommepenge osv osv.. I dette eksempel har hun underskud på kontoen hver måned.

De ting skal hun da betale med de 5000 som er tilbage. Hun er ikke fattig, hun gør sig blot fattig fordi at hun vil have flere penge ud af dine og mine skattekroner.

Man hører i øvrigt også i filmklippet at der både var stort stereoanlæg og fladskærms tv i hendes lejlighed, og at lejligheden i øvrigt var lækkert indrettet.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:38

Endvidere må man da overveje, om man kan tillade sig luksus, såsom cigaretter og kæledyr, hvis man er økonomisk svært stillet. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:43

Hvorfor skal det være samfundets opgave, at betale forsikring og lommepenge? 

Hvorfor har man udgifter for 500 kroner til en telefon? Hund? Cigaretter?  ... og julehjælp?  

Tilmeldt 5. Jan 11
Skrevet kl. 21:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Morten Falk Nielsen:

R U N E:

De ting skal hun da betale med de 5000 som er tilbage. Hun er ikke fattig, hun gør sig blot fattig fordi at hun vil have flere penge ud af dine og mine skattekroner.

Man hører i øvrigt også i filmklippet at der både var stort stereoanlæg og fladskærms tv i hendes lejlighed, og at lejligheden i øvrigt var lækkert indrettet.

Øh ja, det skal hun da. Forskellen på hende og dig er så bare, at når hun har betalt de mest nødvendige ting, så har hun underskud,det har du ikke.

Jeg vil da håbe for hende at hun har en del sort arbejde, ellers bliver livet da ikke til at holde ud med den indkomst. Hun kan jo aldrig tage børnene med på ferie, eller give dem gaver til fødselsdagen.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man har lavet en dålig research, man for ikke folkets sympatin ved at snakke om fladskærms tv.  

Man borde vise en person/familje med et lavtlønnet job og vilke udfordringer der har.

Og det med udgifter er ikke altid noget man selv er herre over.

Side 2 ud af 28 (273 indlæg)