Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 3 ud af 28 (273 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Becker:

Hvorfor skal det være samfundets opgave, at betale forsikring og lommepenge? 

Hvorfor har man udgifter for 500 kroner til en telefon? Hund? Cigaretter? 

Vil du hellere have at hendes børn plyndrer din lejlighed for at få råd til skoleudflugten, tøj eller mad? eller til at give deres mor en julegave?

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 11 person

Hej Kenneth,

Kvinden bor i indre KBH i en fin lejlighed med stor fladskærm. Hun har efter sigende været på kontanthjælp i 20 år. Mon ikke hun i Nordjylland eller Lolland ville kunne finde en billigere lejlighed nu hvor hun har haft 20 år til at planlægge hendes socialnasser karriere. Det er for f..... ikke meningen at folk på kontanthjælp igennem mange år skal bo i indre KBH vel? Det er grinagtigt og forkasteligt, det er at pisse på folk som arbejder og som må se langt efter en tilsvarende levestandard. 16000 kr udbetalt skal man op og nærme sig 30000 kr for at få efter skat.

Jeg kan ikke andet end at fastholde at det er ekstremt moralsk forkasteligt at vove at kalde sig fattig og at ville have mere ovenpå på sådan en omgang.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1772
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 21:48

Fatter ikke en husleje skal være så dyr her i vestjylland ville man kunne få en luksus bolig for de penge pr måned.

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:48

R U N E jeg tror bare ikke vi er enige om, hvad de mest nødvendige ting er. Det beløb som hun får udbetalt gør, at hun i mine øjne ikke er fattig. At pengene så bliver brugt på en måde, så hun ikke har særlig meget til sig selv, er hendes eget frie valg. Der er rigeligt med penge i hendes system, så hun kan opretholde en anstændig tilværelse. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:49

R U N E:

Jacob Becker:

Hvorfor skal det være samfundets opgave, at betale forsikring og lommepenge? 

Hvorfor har man udgifter for 500 kroner til en telefon? Hund? Cigaretter? 

Vil du hellere have at hendes børn plyndrer din lejlighed for at få råd til skoleudflugten, tøj eller mad? eller til at give deres mor en julegave?

Så skal de i fængsel Rune.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51

R U N E:

Øh ja, det skal hun da. Forskellen på hende og dig er så bare, at når hun har betalt de mest nødvendige ting, så har hun underskud,det har du ikke.

Jeg vil da håbe for hende at hun har en del sort arbejde, ellers bliver livet da ikke til at holde ud med den indkomst. Hun kan jo aldrig tage børnene med på ferie, eller give dem gaver til fødselsdagen.

Hej

Nu hved jeg ikke lige hvordan du regner. Men en forskiring koster omkring de 2000 kr om året. Det betyder jo 167 kr/måned.

Et barn skal jo ikke have 3000 kr om månden i lommepenge, jeg kender ikke ret mange der få ret meget mere et par hund om måneden. Og de er så i alderen 12-14 år. Og ellers må de ud og arbejde selv.

At bruge fx 500 kr om måneden på telefoni er ekstrem meget. Selv mig med firma og 2 telefoner, bruger ikke så meget.

Der findes masser af ting man kan skære ned på. Men at sige at hun har underskud, er direkte pinligt.

/Kenneth

Tilmeldt 5. Jan 11
Skrevet kl. 21:53

Casper Schneidereit:

R U N E jeg tror bare ikke vi er enige om, hvad de mest nødvendige ting er. Det beløb som hun får udbetalt gør, at hun i mine øjne ikke er fattig. At pengene så bliver brugt på en måde, så hun ikke har særlig meget til sig selv, er hendes eget frie valg. Der er rigeligt med penge i hendes system, så hun kan opretholde en anstændig tilværelse. 

Det er muligvis fordi du ikke har børn.. Det eneste der ikke er nødvendigt i hendes budget er hendes narkotika..  Der er mange nødvendige udgifter der ikke er listet i det budget.. Hun har ikke en krone tilbage når de mest nødvendige ting er betalt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person
Nej hvor er det dumt at vælge en familie, der på ingen måde er ramt af fattigdom.... Det var vel noget af det dummeste hun kunne gøre.

Tilmeldt 5. Jan 11
Skrevet kl. 21:57

Kenneth:

R U N E:

Øh ja, det skal hun da. Forskellen på hende og dig er så bare, at når hun har betalt de mest nødvendige ting, så har hun underskud,det har du ikke.

Jeg vil da håbe for hende at hun har en del sort arbejde, ellers bliver livet da ikke til at holde ud med den indkomst. Hun kan jo aldrig tage børnene med på ferie, eller give dem gaver til fødselsdagen.

Hej

Nu hved jeg ikke lige hvordan du regner. Men en forskiring koster omkring de 2000 kr om året. Det betyder jo 167 kr/måned.

Et barn skal jo ikke have 3000 kr om månden i lommepenge, jeg kender ikke ret mange der få ret meget mere et par hund om måneden. Og de er så i alderen 12-14 år. Og ellers må de ud og arbejde selv.

At bruge fx 500 kr om måneden på telefoni er ekstrem meget. Selv mig med firma og 2 telefoner, bruger ikke så meget.

Der findes masser af ting man kan skære ned på. Men at sige at hun har underskud, er direkte pinligt.

/Kenneth

Åh ja.. mad har man jo ikke brug for.. og tøj, hvad skal man dog med det.. Forsikringer for 2000.. hun er ikke teenager.. Og pensionen må hun samle flasker til.. Som sagt så har hun stort underskud når det mest nødvendige er betalt.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:59

Med al respekt, så har jeg et nogenlunde fornuftigt indblik i hvilke udgifter der kan være. Men jeg vil også gerne lære noget, så hvis du har tid og lyst, kan du så ikke give et nogenlunde realistisk bud på et budget? 

Side 3 ud af 28 (273 indlæg)