Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ligestilling og min bare biiiip!

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:

Rikke fra brokkebloggen.dk er brand-skæg - hun er også aminoer - men en dag skrev hun en blog om mænd og hvor lidet effektive vi er til at gøre rent i badeværelset. Jeg bed det i mig, indtil en kvindelig skribent fnisede og sagde, og sådan var det også hjemme hos hende.

Så ku' det fandme være det samme, så jeg svarede igen med, hvordan kvinder skifter tændrør på bilen. Læs, please, navnlig kommentarerne nederst:

http://www.brokkebloggen.dk/maend-altsa

Retfærdigvis skal det siges, at Rikke lod mine kommentarer stå.

He he, Poul. Fedt link. Jeg undlader dog at kommentere på ligestillingsdebatten. Den er alligevel uendelig. Jeg kender mine egne og min kones fejl og accepterer dem og lever med dem i fryd og gammen (det håber jeg så, at min kone også gør...).

Michael

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:27

Når en kvinde (der ikke er gift) bliver gravid, skal hun oplyse hvem faderen er - du kan da ikke forvente at staten kan regne det ud selv? Den oplysning skal hun skrive under på - længere er den jo ikke.

Morten Falk Nielsen:
kvinden som får udbetalt børnepengene, hvorfor er det ikke os som far?

I opgiver selv, hvilken konto børnepengene skal udbetales til. Opgiver i ingen konto kommer pengene på en check. Børnefamilieydelsen følger normalt barnets bopæl.

Morten Falk Nielsen:
Angående retssagen, så er den virkeligt ikke gået rigtigt til

Sikkert - men jeg kender ikke de involverede og kan ikke sige hvad der er til børnenes bedste. Men jeg vil til enhver tid mene, at børnenes tarv er vigtigere end forældrenes.

Morten Falk Nielsen:
Jeg har indtil nu set flere sager hvor mænd står fuldstændig uden chance for at se sine børn fordi at moderen - undskyld udtrykket - er en svinsk møgso.

Det niveau kan jeg ikke debattere på. Du kan også nævne et hav af sager om mænd, der ikke gider deres egne børn, og om mænd der opfører sig dårligt. Dårlig opførsel har INTET med køn at gøre.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:45

Majbritt Jacobsen:

Når en kvinde (der ikke er gift) bliver gravid, skal hun oplyse hvem faderen er - du kan da ikke forvente at staten kan regne det ud selv? Den oplysning skal hun skrive under på - længere er den jo ikke.

Morten Falk Nielsen:
kvinden som får udbetalt børnepengene, hvorfor er det ikke os som far?

I opgiver selv, hvilken konto børnepengene skal udbetales til. Opgiver i ingen konto kommer pengene på en check. Børnefamilieydelsen følger normalt barnets bopæl.

Morten Falk Nielsen:
Angående retssagen, så er den virkeligt ikke gået rigtigt til

Sikkert - men jeg kender ikke de involverede og kan ikke sige hvad der er til børnenes bedste. Men jeg vil til enhver tid mene, at børnenes tarv er vigtigere end forældrenes.

Morten Falk Nielsen:
Jeg har indtil nu set flere sager hvor mænd står fuldstændig uden chance for at se sine børn fordi at moderen - undskyld udtrykket - er en svinsk møgso.

Det niveau kan jeg ikke debattere på. Du kan også nævne et hav af sager om mænd, der ikke gider deres egne børn, og om mænd der opfører sig dårligt. Dårlig opførsel har INTET med køn at gøre.

Hvis børnepengene dukker op på en konto som vi selv har valgt, så er der noget der er forbigået min næse. Vi har aldrig valgt hvilken konto pengene skal gå ind på, heller ikke om vi vil have dem på en check. Pengene dumper automatisk ind på min kærestes nemkonto.

Jamen Majbritt, hvordan kan staten så regne ud at det er manden som er faderen til barnet når de er gift? Om jeg er gift med min partner eller ej, så boller hun vel ikke udenom...

Og igen, ja - børnenes tarv er er det vigtigste, men når man nu har kendskab til flere sager hvor det tilsyneladende er på grund af et latterligt regelsæt at manden mister retten til sine børn, så mister man sgu troen på at reglerne tilgodeser manden ligeså meget som kvinden.

En historie fra det virkelige liv: Min kæreste har en veninde som en dag valgte at hun ikke længere ville være sammen med sin kæreste. De har en fælles baby, og udover at det var hende som armede barnet, så var det ham som sørgede for bleskift, madlavning osv. Det var ligeledes ham som legede med deres søn. Jeg har altid kritiseret hende for altid at smide sig i sofaen, tænde fjernsynet og spille spil på Facebook (hun er i øvrigt også på kontanthjælp), og det var også tilfældet efter at de fik deres søn. Han var derimod på arbejdsmarkedet og tjente penge til at kunne forsørge sin søn. De blev en dag uvenner og de gik fra hinanden, og få uger senere havde hun bildt statsamtet ind at faderen aldrig var sammen med deres søn og at sønnen egentligt var lige meget for manden. Han mistede forældremyndigheden på grund af en stor fed løgnhistorie, og den har han så brugt halvandet år til at få tilbage så han nu må se sin søn hver anden weekend. Hun ligger stadig i sofaen og spiller Facebook spil mens hun er på kontanthjælp, og i stedet for at det er ham som ordner hjemmet og sønnen, så er det nu hendes mor.

Som et tillæg hertil spurgte hun min kæreste om hun ville vidne i sagen til hendes fordel, hvilket jeg forbød hende. Jeg har ondt af faderen som egentligt har gjort alt rigtigt, men lige meget hvad han har sagt og gjort, så er der kun blevet lyttet til moderen.

Der er meget mere i den historie, men jeg magter simpelthen ikke at skrive en helt bog på 500 sider om det.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:55

Morten Falk Nielsen:
Hvis børnepengene dukker op på en konto som vi selv har valgt, så er der noget der er forbigået min næse. Vi har aldrig valgt hvilken konto pengene skal gå ind på, heller ikke om vi vil have dem på en check. Pengene dumper automatisk ind på min kærestes nemkonto.

Det kan i da bare lave om til din Nemkonto i stedet, hvis i har det bedre med det. I vælger det selv.

Morten Falk Nielsen:
Jamen Majbritt, hvordan kan staten så regne ud at det er manden som er faderen til barnet når de er gift? Om jeg er gift med min partner eller ej, så boller hun vel ikke udenom...

Det er jo heller ikke sådan at en gift mand hænger på faderskabet til et barn, han ikke er far til. Men har du ikke indgået et registreret partnerskab med din kæreste, hvosdan skal de så gætte på, at du er faderen? Fordi i deler adresse? I Givet fald var der nok nogle roommates rundt omkring, der ville få sig nogle grimme overraskelser.

Morten Falk Nielsen:
Som et tillæg hertil spurgte hun min kæreste om hun ville vidne i sagen til hendes fordel, hvilket jeg forbød hende. Jeg har ondt af faderen som egentligt har gjort alt rigtigt, men lige meget hvad han har sagt og gjort, så er der kun blevet lyttet til moderen.

Du forbød din kæreste at vidne? Godt så....

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:58

Majbritt Jacobsen:

Morten Falk Nielsen:

Det kan i da bare lave om til din Nemkonto i stedet, hvis i har det bedre med det. I vælger det selv.

Morten Falk Nielsen:

Det er jo heller ikke sådan at en gift mand hænger på faderskabet til et barn, han ikke er far til. Men har du ikke indgået et registreret partnerskab med din kæreste, hvosdan skal de så gætte på, at du er faderen? Fordi i deler adresse? I Givet fald var der nok nogle roommates rundt omkring, der ville få sig nogle grimme overraskelser.

Morten Falk Nielsen:

Du forbød din kæreste at vidne? Godt så....

Jeg opgiver simpelthen at diskuttere det med dig, for du forstår ikke budskabet.

Jeg vil dog gerne lige forsvare punktet med at jeg forbød hende at vidne. For ja, det gjorde jeg. Jeg vidste at hun skulle vidne falsk, og for det første kunne jeg ikke leve med at min den nærmeste skulle være med til at ødelægge en anden mands liv med løgn, og for det andet informerede jeg hende om konsekvenserne for at lyve i disse sager.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 13:23

Så formulerer du måske ikke dit budskab klart nok.

Hvordan vil du have at staten skal regne ud, at barnet er dit, når din kæreste og du ikke er registreret som værende partnere?

Din kæreste er vel voksen nok til at vide, at man altid fortæller sandheden, når man vidner. det behøver hun forhåbentligt ikke dig til at fortælle hende.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:38

Majbritt Jacobsen:

Så formulerer du måske ikke dit budskab klart nok.

Hvordan vil du have at staten skal regne ud, at barnet er dit, når din kæreste og du ikke er registreret som værende partnere?

Din kæreste er vel voksen nok til at vide, at man altid fortæller sandheden, når man vidner. det behøver hun forhåbentligt ikke dig til at fortælle hende.

Jeg forventer ikke at staten skal regne ud at barnet er mit, men jeg forventer derimod at jeg stadig nemt kan få forældremyndighed selvom kæresten/konen nægter at skrive under fordi man måske er blevet uvenner midt i graviditeten eller lignende. Lige meget hvordan du vil vende og dreje det, så må du jo give mit ret i at kvinder har nemmere ved at få forældremyndigheden end mænd har.

Angående sagen med min kærestes veninde, så er hun muligvis gammel nok til forstå at man skal fortælle sandheden når man vidner, men i den sag var jeg overhovedet ikke i tvivl om hvad hendes mission var, og særligt ikke når jeg har set deres samtale på MSN Messenger hvor de talte om det.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 13:50

Med en dna-prøve kan du let bevise, at du er far til et barn - at kvinder er udset til at føde børn ser jeg ikke umiddelbart som et ligestillingsproblem. 

At din kæreste ikke agtede at overholde lovgivningen, kan vist heller ikke skubbes ind i den kategori.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:56

Majbritt Jacobsen:

Med en dna-prøve kan du let bevise, at du er far til et barn - at kvinder er udset til at føde børn ser jeg ikke umiddelbart som et ligestillingsproblem. 

Forstå mig nu, Majbritt. Du vil jo ikke forstå hvad jeg siger.

Men hvis det skal være den argumentation vi kører med, så kan jeg heller ikke se noget problem i det naturlige i at mandesport er mere populært end kvindesport, at det er mændene som skal tjene flest penge for det er dem som af natur har bragt sig i den situation og mænd og kvinder undertrykket det modsatte køn fordi at de mener at det er deres køn som er det stærkeste (det er jo bare naturligt)...

Jeg stopper diskussionen her...

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten, du har ret - vores uenighed bunder nok i noget meget grundlæggende.

Men har du sat dig ind i, hvad der sker, hvis din kæreste nægter at opgive en far til hendes kommende barn?

Min holdning er dybest set bare, at børn har ret til forældre - forældre har ikke ret til børn. 

Det er selvfølgelig sat skarpt op, men gener er ikke det vigtigste ved et forældreskab - og den rigtige far (eller mor) er ikke nødvendigvis ham/hende, der leverede klatten/ægget. Så for mig har hele den her diskussion intet med ligestilling at gøre.

Hvad angår ligestilling på forældreskabsområdet, tror jeg vi er på rette vej og i takt med, at mænd begynder at tage mere barselsorlov, vil ligestillingen slå helt igennem - også på dette område.

Hvad angår ligestilling i hjemmene vil jeg mene, der er ligestilling, når ingen tvinger andre til at gøre noget de ikke vil og begge parter har lige mulighed for at udleve deres drømme etc etc etc....men et parforhold er og bliver et kæmpe kompromis - og sådan skal det vel også være :)

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)