Når en kvinde (der ikke er gift) bliver gravid, skal hun oplyse hvem faderen er - du kan da ikke forvente at staten kan regne det ud selv? Den oplysning skal hun skrive under på - længere er den jo ikke.
kvinden som får udbetalt børnepengene, hvorfor er det ikke os som far?
I opgiver selv, hvilken konto børnepengene skal udbetales til. Opgiver i ingen konto kommer pengene på en check. Børnefamilieydelsen følger normalt barnets bopæl.
Angående retssagen, så er den virkeligt ikke gået rigtigt til
Sikkert - men jeg kender ikke de involverede og kan ikke sige hvad der er til børnenes bedste. Men jeg vil til enhver tid mene, at børnenes tarv er vigtigere end forældrenes.
Jeg har indtil nu set flere sager hvor mænd står fuldstændig uden chance for at se sine børn fordi at moderen - undskyld udtrykket - er en svinsk møgso.
Det niveau kan jeg ikke debattere på. Du kan også nævne et hav af sager om mænd, der ikke gider deres egne børn, og om mænd der opfører sig dårligt. Dårlig opførsel har INTET med køn at gøre.
Hvis børnepengene dukker op på en konto som vi selv har valgt, så er der noget der er forbigået min næse. Vi har aldrig valgt hvilken konto pengene skal gå ind på, heller ikke om vi vil have dem på en check. Pengene dumper automatisk ind på min kærestes nemkonto.
Jamen Majbritt, hvordan kan staten så regne ud at det er manden som er faderen til barnet når de er gift? Om jeg er gift med min partner eller ej, så boller hun vel ikke udenom...
Og igen, ja - børnenes tarv er er det vigtigste, men når man nu har kendskab til flere sager hvor det tilsyneladende er på grund af et latterligt regelsæt at manden mister retten til sine børn, så mister man sgu troen på at reglerne tilgodeser manden ligeså meget som kvinden.
En historie fra det virkelige liv: Min kæreste har en veninde som en dag valgte at hun ikke længere ville være sammen med sin kæreste. De har en fælles baby, og udover at det var hende som armede barnet, så var det ham som sørgede for bleskift, madlavning osv. Det var ligeledes ham som legede med deres søn. Jeg har altid kritiseret hende for altid at smide sig i sofaen, tænde fjernsynet og spille spil på Facebook (hun er i øvrigt også på kontanthjælp), og det var også tilfældet efter at de fik deres søn. Han var derimod på arbejdsmarkedet og tjente penge til at kunne forsørge sin søn. De blev en dag uvenner og de gik fra hinanden, og få uger senere havde hun bildt statsamtet ind at faderen aldrig var sammen med deres søn og at sønnen egentligt var lige meget for manden. Han mistede forældremyndigheden på grund af en stor fed løgnhistorie, og den har han så brugt halvandet år til at få tilbage så han nu må se sin søn hver anden weekend. Hun ligger stadig i sofaen og spiller Facebook spil mens hun er på kontanthjælp, og i stedet for at det er ham som ordner hjemmet og sønnen, så er det nu hendes mor.
Som et tillæg hertil spurgte hun min kæreste om hun ville vidne i sagen til hendes fordel, hvilket jeg forbød hende. Jeg har ondt af faderen som egentligt har gjort alt rigtigt, men lige meget hvad han har sagt og gjort, så er der kun blevet lyttet til moderen.
Der er meget mere i den historie, men jeg magter simpelthen ikke at skrive en helt bog på 500 sider om det.