3) gå til domæneklagenævnet - det koster kun 500 kr
Inden du kaster 500,- efter domæneklagenævnet, så kan det være en god idé lige at vurdere, hvor store chancerne er for at få domænenavnet overdraget. Ellers risikerer du, at det bare er 500,- ud af vinduet.
Og hvordan vil du vurdere det? Det er kun domæneklagenævnet der kan vurdere det og det koster så 500 kr. Men hvad er 500 kr idag? Er det et godt domæne så kan man måske tjene dem på ingen tid.
Det vil jeg ud fra domænet - hvis det f.eks er hunde.dk, godekager.dk eller lign. generiske navne, så vil jeg sige det er spild af alles tid og spørgers penge at inddrage domæneklagebævnet.
3) gå til domæneklagenævnet - det koster kun 500 kr
Inden du kaster 500,- efter domæneklagenævnet, så kan det være en god idé lige at vurdere, hvor store chancerne er for at få domænenavnet overdraget. Ellers risikerer du, at det bare er 500,- ud af vinduet.
Og hvordan vil du vurdere det? Det er kun domæneklagenævnet der kan vurdere det og det koster så 500 kr. Men hvad er 500 kr idag? Er det et godt domæne så kan man måske tjene dem på ingen tid.
Det vil jeg ud fra domænet - hvis det f.eks er hunde.dk, godekager.dk eller lign. generiske navne, så vil jeg sige det er spild af alles tid og spørgers penge at inddrage domæneklagebævnet.
MVH
Thomas
Spilde alles tid..... hvad er det for en kommentar? tror du ikke det er derfor at det koster 500?
Det må vel ligeledes være op til trådstarters valg.. og for mig lyder det som om at det lige er det helt rigtige domæne for ham
Min kommentar er et godt råd til spørger - beklager hvis det ikke lige fremgik af indlægget.
Hvor meget tror du 500,- dækker af spørgers tid og domæneklagenævnets tid ..?
Hvordan vil du vurdere chancherne for at domæneklagenævnet vil fratage et domæne der ikke indeholder et varenavn eller lign, men blot et almindeligt ord?
Når vi ikke kender domænet, kan vi kun rådgive generelt - og her mener jeg stadig, det er spild af alles tid, hvis domænet er meget generelt. Se evt. tidligere afgørelse fra domæneklagenævnet, for at se hvordan sådanne sager er faldet ud tidligere.
Min kommentar er et godt råd til spørger - beklager hvis det ikke lige fremgik af indlægget.
Hvor meget tror du 500,- dækker af spørgers tid og domæneklagenævnets tid ..?
Hvordan vil du vurdere chancherne for at domæneklagenævnet vil fratage et domæne der ikke indeholder et varenavn eller lign, men blot et almindeligt ord?
Når vi ikke kender domænet, kan vi kun rådgive generelt - og her mener jeg stadig, det er spild af alles tid, hvis domænet er meget generelt. Se evt. tidligere afgørelse fra domæneklagenævnet, for at se hvordan sådanne sager er faldet ud tidligere.
Dertil kommer, at domænet sagtens kan bruges til mails, og så viser tidligere afgørelser tydeligt, hvem der evt vinder en tvist...
Det er sandt at vi ikke ved hvilket domæne vi har tale om i dette tilfælde.. Men jeg vil dog mene at hvis Spørger starter denne tråd, har han i sinde at bruge mere tid på at få fat i domænet da det sikkert passer hans forretning bedre.
Domæneklagenævnet tror jeg ikke at du skal tage med i denne sammenhæng.. de har jo nok indført prisen på 500,- fordi, at der ellers ville være mange flere der slet ikke ville tænke sig om inden de ville klage.
Det kan godt være at du synes at det er spild af tid hvis det er et generelt domæne.. men når domænet er på 4 bogstaver, må det enten være en forkortelse der passer eller et direkte ord der matcher hans forretning. Desuden skriver han også at domænet ligger en micrometer op af hans produkt.
Jeg havde ikke fanget, at domænet var på fire bogstaver - hvor ser du det? Uanset så bliver det kun til gætværk når vi ikke kender navnet, og det kan jo være han sælger ure og domænet er uret.dk - i så fald får han aldrig domænet gennem domæneklagenævnet.
Der kan sagtens være god grund til at køre den gennem nævnet, men det kan også være det modsatte. At klage til nævnet er ingen garanti for at få domænet.
Jeg beklager sq hvis det slet ikke har stået der Thomas (det med de fire bogstaver)
Nej hvis det er lige så generelt som det domæne du nævner er det helt sikkert at han ikke får det :) Men ja vi kan nok gætte og diskutere herfra og til nytårsaften når vi ikke kender domænet..
Men til trods for det... Jeg synes personligt stadig at man skal gå efter noget man enten har brug for eller gerne vil med sit liv/firma :) derfor synes jeg at han bare skal "go for it" :)
Min pointe er bare, at man er nødt til at forholde sig til situationen og være realistisk - også når det gælder udvikling af sin virksomhed. Jeg kan ikke forstå, hvordan du kan skrive
Benjamin / Unik-data:
hvis det er lige så generelt som det domæne du nævner er det helt sikkert at han ikke får det
og samtidig skrive
Benjamin / Unik-data:
derfor synes jeg at han bare skal "go for it" :)
Det er i min verden bedre, at få nogle realistiske vurderinger sammen med nogle gode råd - hvis en rådgiver fortæller mig at "det er helt sikkert, du ikke når i mål med det - men trods det, go for it" så vil jeg undre mig en del ... :-)
Min pointe er bare, at man er nødt til at forholde sig til situationen og være realistisk - også når det gælder udvikling af sin virksomhed. Jeg kan ikke forstå, hvordan du kan skrive
Benjamin / Unik-data:
hvis det er lige så generelt som det domæne du nævner er det helt sikkert at han ikke får det
og samtidig skrive
Benjamin / Unik-data:
derfor synes jeg at han bare skal "go for it" :)
Det er i min verden bedre, at få nogle realistiske vurderinger sammen med nogle gode råd - hvis en rådgiver fortæller mig at "det er helt sikkert, du ikke når i mål med det - men trods det, go for it" så vil jeg undre mig en del ... :-)
MVH
Thomas
Uanset om du, jeg eller statsministeren giver ham et godt råd eller vejledning, vil vi jo, som du siger, aldrig kunne svare på hvad der er det rigtige at gøre når vi ikke kender domænet..