Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et firma har et domæne navn jeg gerne vil have....

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin / Unik-data:
Uanset om du, jeg eller statsministeren giver ham et godt råd eller vejledning, vil vi jo, som du siger, aldrig kunne svare på hvad der er det rigtige at gøre når vi ikke kender domænet..

Så faldt 10-øren :-)

MVH

Thomas

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:46

Benjamin / Unik-data:

Uanset om du, jeg eller statsministeren giver ham et godt råd eller vejledning, vil vi jo, som du siger, aldrig kunne svare på hvad der er det rigtige at gøre når vi ikke kender domænet..

Ud fra en logisk tankegang, så kan følgende konkluderes.

Domænet er registreret i 2000, hvilket måske er før trådstarters firmastart. 
Trådstarter spørger, hvordan han kan få fingrene i domænet, hvilket indikerer, at der ik indgår unikke ord i domænet, som har direkte forbindelse til trådstarters firma, og dermed giver trådstarter en fordel.
Domænet vil passe til en ydelse, som trådstarter sælger, ergo er det næppe unikt.

Så med alt ovenstående i baghovedet, så vil jeg mene, at de svar, som Thomas & Michael er kommet med, er de mest brugbare...

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:05

Mange tak for alle jeres kommentarer - det gør det lidt mere klart hvad man ikke kan gøre og hvad der er muligt..

Domænet er det samme som "ure.dk" ville være for en ur forhandler. 

Dette domæne blev registreret for meget langt tid siden, og ifølge archive.org - (eksempel http://wayback.archive.org/web/*/http://ure.dk ) - har det være registreret siden 2000 - men altid haft en 302 redirect til en anden side, men denne side har intet med selve ordet at gøre.

Lidt som en redirect på ure.dk til en fastfood restaurant.

Jeg tror såmænd heller ikke domæne ankenævnet vil hjælpe mig, men så igen - 500kr for at forsøge er måske en banal lille pris som kunne forsøges, everything to win - 500kr to lose...

Under alle omstændingheder, håber jeg at høre fra domæne ejeren, jeg har sendt ham en e-mail og jeg håber at få et svar.

Alternativt kan jeg jo altid love ham et do-follow link fra domænet så hans egen pagerank bliver forbedret - det må under alle omstændigheder være bedre end en 302 redirect der kun en gang imellem fanger et nyt typosquatting hit

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12

Tom Frank Christensen:
Alternativt kan jeg jo altid love ham et do-follow link fra domænet så hans egen pagerank bliver forbedret - det må under alle omstændigheder være bedre end en 302 redirect der kun en gang imellem fanger et nyt typosquatting hit

Det ville jo være optimalt, men mit gæt er, at kontanter virker bedre ;-)

Held og lykke med projektet.

MVH

Thomas

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:44

Uden at have konkret viden vil jeg tro du står med gode kort på hånden for at få et redirectet domæne som aldrig er taget i brug og som i øvrigt er irrelevant i forhold til ejerens firma. Det er netop et godt eksempel på hvordan man IKKE skal bruge et domænenavn i forhold til de danske vedtægter.

Jeg ville tilbyde dem et par tusind kroner og så ellers klage derefter.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35

Erik Hamre:

Uden at have konkret viden vil jeg tro du står med gode kort på hånden for at få et redirectet domæne som aldrig er taget i brug og som i øvrigt er irrelevant i forhold til ejerens firma. Det er netop et godt eksempel på hvordan man IKKE skal bruge et domænenavn i forhold til de danske vedtægter.

Jeg ville tilbyde dem et par tusind kroner og så ellers klage derefter.

Problemet er jo, at vi ikke ved, om domænet er taget i brug. Der er lige nu kun gætterier, der taler for, at registreringen af domænet strider mod vedtægterne.

Personligt tror jeg ikke et par tusinde kr. vil være nok til at få listet domænet fra dem.

MVH

Thomas

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)