Et firma har et domæne navn jeg gerne vil have....
Dette domæne har ikke været i brug, blev registreret i 2000 - og har altid været en 302 redirect til et andet domæne som IKKE ligner det domæne jeg gerne vil købe.
Eksempelvis (ikke de her domæner):
Ønsket: kageform.dk Peger mod: skade-opdræt.dk
Hvad gør man? Domæner må så vidt jeg ved ikke sælges uden en website, og domænet har ingen website, er sandsynligvis bare et domæne der "catch all" typos
Jeg stod engang i samme situation som dig.. jeg tog bare kontakt til firmaet.. der gik dog noget tid før de reagerede men der skete da noget :)
De kontaktede mig og sagde at de alligevel ikke brugte det mere, så jeg skulle bare ordne overdragelsesblanketten for dem og så ville de skrive under :)
Superlækkert med et sådan firma :) Håber du er lige så heldig!
Ellers kan du som Niels skriver, gå til klagenævnet.
3) gå til domæneklagenævnet - det koster kun 500 kr
Inden du kaster 500,- efter domæneklagenævnet, så kan det være en god idé lige at vurdere, hvor store chancerne er for at få domænenavnet overdraget. Ellers risikerer du, at det bare er 500,- ud af vinduet.
3) gå til domæneklagenævnet - det koster kun 500 kr
Inden du kaster 500,- efter domæneklagenævnet, så kan det være en god idé lige at vurdere, hvor store chancerne er for at få domænenavnet overdraget. Ellers risikerer du, at det bare er 500,- ud af vinduet.
Og hvordan vil du vurdere det? Det er kun domæneklagenævnet der kan vurdere det og det koster så 500 kr. Men hvad er 500 kr idag? Er det et godt domæne så kan man måske tjene dem på ingen tid.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....