Selfølgelig kræver det i de fleste tilfælde mange flere penge at starte noget op offline. Nu står vi i en økonomisk krise og det ville jo være helt usædvanligt hvis der ikke ville lukke virksomheder på stribe, som kun giver mere markedsandele til de resterende (dem der har været bedst).
Sådan som jeg forstår det, så påstår du at langt de fleste virksomheder I Danmark overlever på lånte penge?
Hej
Desværre er det ikke sådan at når en konkurrant lukker, at de kunder så søger nye virksomheder i DK, de søger mod udlandet, for at få tingene billigere.
Jeg kan fx nævne Eltwin, et firma i Risskov i århus.
De har nu opgraderet deres virksomhed i polen, mod at ned prioritere de danske aktiviteter. Hvilket betyder, at de danske leverandører de havde, netop vil miste en omsætning der lå. Og det findes der mange flere eksempler på.
Problemet med produktion i DK, er ikke lønninger, da danske ufaglærte er de højst uddannede i verden, og derfor kan tænke selv, og få en produktion til at glide..også derfor at mange amerikanske virksomheder, som fx ITW har invisteret i danske virksomheder.
Men når man så snakker om danske virksomheder, så vil mange konsekvent fravælge en, når man ikke har samarbejds partner i andre lande. Og det er netop fordi at alle virksomheder i DK føler at de er presset. Og det skal man ikke negligere, men tage som et argument for at vi skal have bedre leder i DK, istedet for alt det halve der idag kører rundt.
Jeg ser desværre udviklingen inden for dansk industri som død. Og jeg ser også at udviklingen gør at det eneste sted en ikke boglig kan få job er inden for det kommunale parkvæsen, til at samle affald op.
/Kenneth