Hej Igen
Jeg synes efterhånden at denne tråd er ved at udvikle sig til lidt af en synes om, end om hvad fakta er.
Det er total ligegyldigt med om det ene eller andet. Og det er også ligegyldigt om andre gør det, eller har gjort det.
Det er også ligegyldigt om andre har fået dom for mindre eller mere. Det er også ligegyldigt om man vil samligne det med kommoder hjemmeside tekster og flåede tomater.
Sagen er den at der findes en lov tekst. Og udfra den er der lavet en vurdering, omkring de forhold den ungemand har begået.
Og så kan vi sidde nok så hellig og sige at det er ude af propationer, eller om det er vind i et glas vand. Fakta er at anklage myndigheden, har lavet en vurdering om at der er en sag. Og så må vi vente til retsagen med at finde hoved og hale i tingene.
At nogle støtter og andre ikke, er for den sag uvedkomne, og om det er imaterielle ting, eller om man kalder det at stjæle eller andet. For fakta er at man har hævet penge ud at en andens pung. Det gør man også når man stjæler en kommode, der er sat til salg. Og det gør at man som producent skal sikre sig mod tyveri. Lidt ligesom en tankstation, der sætter flere og flere kammeraer op, ansætter vagt personale og andet. Og de udgifter skal også dækkes, og det kan man kun gøre ved at sætte priserne op.
Så drop al den tuderi om at det ikke skal straffes så hårdt, eller om det ikke er så slemt. Og det er netop problemet med sådan en tråd som denne. Det er at folk simpelthen ikke forstår de konsekvenser der er for producenterne og de mennesker der overholder loven og anskaffer sig tingene lovligt.
Jeg har personligt ikke noget imod Halfdan, og jeg har ikke noget imod nogen her. Men jeg synes efterhånden at det er pinligt at man skal retfærdiggøre tyveri på nettet.
/Kenneth