Jeg vil under ingen omstændigheder kommentere sagen, da den ikke vedrører mig, men jeg har alligevel en anden kommentar.
Inden jeg skriver kommentaren, vil jeg gøre opmærksom på at jeg under ingen omstændigheder støtter, eller supportere downloads, uploads eller anden form for ulovlig fildeling.
Men der ér altså forskel på disse 2 ting:
1. Jeg går ind i dit hjem og stjæler dit fjernsyn.
2. Jeg downloader en film et sted på nettet.
Forskellen er at når du har fået taget dit fjernsyn, så kan du altså ikke se fjernsyn mere, og du vil formentlig aldrig nogensinde få det igen - så må du ud og købe et nyt. Når du downloader en film, så duplikere du den, således at du nu har fået en kopi, og derved opnår ulovlig vinding.
Det du stjæler, er penge fra producentens, kunstnerens og alle de andres lommer, men du stjæler simpelthen ikke filmen. Du kopiere den - hvis du stjal filmen ville den person du stjal den fra ikke have den mere.
Jeg ved godt det er lidt flueknepperi, men det er så irriterende at læse om at det er det samme som at en tømrer fik stjålet sin nylavede kommode, for det er direkte forkert - det er ikke det samme. Når kommoden er stjålet, så er kommoden altså væk fra tømrerens hænder, hvorimod, hvis du downloader en film, så er originalen stadig hos alle andre parter, og det der er mistet, er penge.
Igen vil jeg gøre opmærksom på at jeg på ingen måde støtter ulovlig fildeling. Men der ér altså forskel på netop de 2 ting.
... Og dermed ikke sagt at strafferammen skal ændres eller ej. Det skal heller ikke undre mig at jeg på den ene eller anden måde har formuleret mig forkert, således at de som VIL misforstå, kan misforstå det.
Med Venlig Hilsen
Morten