Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antipiratgruppen får ung mand (Amino bruger) anholdt på grund af 1000 stk musik numrer

Side 14 ud af 25 (246 indlæg)
Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
så er problemet at når folk stjæler deres indtægter, så skal ærlige mennesker desvære opveje det.

Uanset om vi er enige eller uenige i politiets brug af ressourcer og metoder... så burde vi kunne blive enige om dette problem.

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 00:32

Mikael christiansen:
med nu har han jo også lige frem kørt over for rødt med dyt hornet i bunden på bilen som Martin Thorborg så godt beskriver

Ja det er der noget om, han har puttet sig selv on the spot, lidt ala Glistrup der fremviste sin NUL-skattebillet, uden iøvrigt på nogen at sammenligne de to sager, men stiller man sig frem får man selvfølgelig nemmere ørene i maskinen.

And on that note, godnat amino, ilter debat ellers :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Nu har jeg gjort mig ulejligheden at læse Halfdans forklaring igennem, og jeg må indrømme at jeg sidder med en fornemmelse af, at jeg ikke håber at det er tilgangen til retsamfundet som afspejler sig i hans tilgang til tingene.

Flere gange nævnes det at han bliver truet af betjentene, men det er jo umiddelbart en ensidig oplevelse, at blive oplyst om hvilke sigtelser der kan være forbundet med resultatet af ransagningen er vel næppe en trussel, men en oplysning.

Men hvis han ikke som jurastuderende ved, at det ikke er de enkelte betjente der vurderer i hvilket omfang der rejses sigtelse, så har han en del at lære endnu.

Jeg hæfter mig også ved, at han finder det intimiderende at der foregår en ransagning, som efter hans mening er for vidtrækkende, men hvem er han til at vurdere om det er for vidtrækkende eller ej?

For nylig blev en kreds af folk snuppet som ikke i almindelighed var i politiets søgelys omkring hashhandel og de havde importeret og distribueret hash for millioner uden at nogle fra ordensmagten kendte til det. Det lead der førte til den sag var en båd der lastede lige lovligt meget diesel i frankrig efter dets ankomst fra De Canariske Øer som er stedet hvor der kanaliseres meget hash fra Marokko.

At man er jurastuderende og indrømmer sine synder, er ikke ensbetydende med at man ikke kan være interessant i andre sammenhænge, hvorfor det er godt at se at ransagningen bliver gjort grundigt, og i øvrigt jo så kan udelade andre spekulationer omkring Halfdan som person og kriminel, så helt dumt er det måske ikke.

At blive kontaktet på sit studie eller sin arbejdsplads er det der følger med når det går så vidt som det er gået, om det er ressursespild eller ej eller om det står til mål med sagen i almindelighed, er vel indledningsvis ligegyldigt, da man har ageret på en anmeldelse der i et eller andet omfang har dokumenteret et lovbrud, og måske sandsynliggjort nogle ting der ligger til grund for den grundighed der er blevet anvendt i ransagningen.

Mit indlæg er ikke en hån mod Halfdan, jeg kender ham ikke, men hans indlæg om hans beskrivelse af oplevelsen finder jeg populistisk og et elementært anarkistisk forsøg på at få medynk som i min optik ikke er berettiget når man kan se i hvilekn retning samfundet har udviklet sig.

Når vi ser millionærer, mangemillionærer endda, snyde med latterlige 1-2 millioner i afgifter på deres biler (bemærk de har rigeligt råd til at betale afgifterne) og vi ser samme gruppe købe biler til ½ pris af normalprisen og snyde samfundet, hvorfor skulle det så ikke være muligt for en poleret ung jurastuderende at finansiere studierne med lidt salg af hashish i fritiden mens man downloader lidt movies og jammer til nogle af de 1000 downloadede musiknumre?

Og jeg er ikke noget dydsmønster, jeg betalte i 90´erne erstatning til Playboy for uberettiget brug af deres materiale (ja nøgne damer) på mine erotiske cd´ere som MT også solgte i Cybercom, men sådan var det, og jeg vidste det faktisk ikke dengang, da det var mine ansatte der lavede produktionerne. Men ansvaret var mit og jeg måtte betale.

Men at køre det op til at tro man skal 6 år i fængsel, det er for dumt og jeg anser det som et ønske om at få opmærksomhed, om det så er smart i denne situation at udstille ordensmagten, det vil tiden vise. Personligt havde jeg nok bare holdt min kæft og håbet på det bedste.

Køb ren argan olie her

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 01:31

Entrepreneur - Jan:

Nu har jeg gjort mig ulejligheden at læse Halfdans forklaring igennem, og jeg må indrømme at jeg sidder med en fornemmelse af, at jeg ikke håber at det er tilgangen til retsamfundet som afspejler sig i hans tilgang til tingene.

Flere gange nævnes det at han bliver truet af betjentene, men det er jo umiddelbart en ensidig oplevelse, at blive oplyst om hvilke sigtelser der kan være forbundet med resultatet af ransagningen er vel næppe en trussel, men en oplysning.

Men hvis han ikke som jurastuderende ved, at det ikke er de enkelte betjente der vurderer i hvilket omfang der rejses sigtelse, så har han en del at lære endnu.

Jeg hæfter mig også ved, at han finder det intimiderende at der foregår en ransagning, som efter hans mening er for vidtrækkende, men hvem er han til at vurdere om det er for vidtrækkende eller ej?

For nylig blev en kreds af folk snuppet som ikke i almindelighed var i politiets søgelys omkring hashhandel og de havde importeret og distribueret hash for millioner uden at nogle fra ordensmagten kendte til det. Det lead der førte til den sag var en båd der lastede lige lovligt meget diesel i frankrig efter dets ankomst fra De Canariske Øer som er stedet hvor der kanaliseres meget hash fra Marokko.

At man er jurastuderende og indrømmer sine synder, er ikke ensbetydende med at man ikke kan være interessant i andre sammenhænge, hvorfor det er godt at se at ransagningen bliver gjort grundigt, og i øvrigt jo så kan udelade andre spekulationer omkring Halfdan som person og kriminel, så helt dumt er det måske ikke.

At blive kontaktet på sit studie eller sin arbejdsplads er det der følger med når det går så vidt som det er gået, om det er ressursespild eller ej eller om det står til mål med sagen i almindelighed, er vel indledningsvis ligegyldigt, da man har ageret på en anmeldelse der i et eller andet omfang har dokumenteret et lovbrud, og måske sandsynliggjort nogle ting der ligger til grund for den grundighed der er blevet anvendt i ransagningen.

Mit indlæg er ikke en hån mod Halfdan, jeg kender ham ikke, men hans indlæg om hans beskrivelse af oplevelsen finder jeg populistisk og et elementært anarkistisk forsøg på at få medynk som i min optik ikke er berettiget når man kan se i hvilekn retning samfundet har udviklet sig.

Når vi ser millionærer, mangemillionærer endda, snyde med latterlige 1-2 millioner i afgifter på deres biler (bemærk de har rigeligt råd til at betale afgifterne) og vi ser samme gruppe købe biler til ½ pris af normalprisen og snyde samfundet, hvorfor skulle det så ikke være muligt for en poleret ung jurastuderende at finansiere studierne med lidt salg af hashish i fritiden mens man downloader lidt movies og jammer til nogle af de 1000 downloadede musiknumre?

Og jeg er ikke noget dydsmønster, jeg betalte i 90´erne erstatning til Playboy for uberettiget brug af deres materiale (ja nøgne damer) på mine erotiske cd´ere som MT også solgte i Cybercom, men sådan var det, og jeg vidste det faktisk ikke dengang, da det var mine ansatte der lavede produktionerne. Men ansvaret var mit og jeg måtte betale.

Men at køre det op til at tro man skal 6 år i fængsel, det er for dumt og jeg anser det som et ønske om at få opmærksomhed, om det så er smart i denne situation at udstille ordensmagten, det vil tiden vise. Personligt havde jeg nok bare holdt min kæft og håbet på det bedste

Skulle jeg vælge et indlæg, som opsummerer min holdning til den her sag, så er det indlægget ovenfor. 

Fem stjerner. Du giver et glimrende overblik.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:24

Fremragende gennemgang, Jan!

Entrepreneur - Jan:

Han bliver ikke den eneste jurist med en sådan tilgang - de findes desværre i rigt mål derude.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:12

Thomas Rosenstand:

Fremragende gennemgang, Jan!

Entrepreneur - Jan:

Han bliver ikke den eneste jurist med en sådan tilgang - de findes desværre i rigt mål derude.

Tak for roserne.

Det er desværre også min oplevelse af tingene, og det kan risikere at give nogle udfrodringer i fremtiden for DK som videnssamfund, at man har så løsslupne tilgange til tingene og immaterielle rettigheder og håndhævelsen heraf.

Det er nu ikke fordi man ikke har set tendensen i samfundet, udfordringen er blot at det ser ud til at der er en ekspotentiel vækst i adfærdsændring, som så kan medføre at samfundet ikke kan overskue tingene som hvis der bare var en lineær udvikling i udfordringerne. Så meget mere skal klares på kortere tid, og det er DK ikke gearet til.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil anbefale andre at huske at man kun behøver at oplyse:

a. dit navn
b. din adresse
c. din fødselsdato

Kilde: Rettigheder for sigtede

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 22:27

Theis Brouer-Jensen:

Jeg vil anbefale andre at huske at man kun behøver at oplyse:

a. dit navn
b. din adresse
c. din fødselsdato

Kilde: Rettigheder for sigtede

Det er rigtigt Theis, men som tidligere ansat under Justitsministeriet kan jeg så også fortælle dig, at jo mindre du fortæller - jo længere bliver straffen.

Jeg ved i øvrigt ikke hvor meget skribenterne i denne tråd ved om ophavsret. Jeg ved at Halfdan i hvert fald ikke har forstået en dyt. Jeg kører selv servicen Mediaprotect, som arbejder civilt inden for samme område som Rettighedsalliancen (Antipiratgruppen hedder nemlig ikke Antipiratgruppen længeredet gamle APG).

Sidste år blev der domfældet i en sag hvor Side 9-20 billeder blev til ca. 50.000 kr.

Der er adskillige gange i Danmark faldet dom for, at når du henter materiale via fildelingstjenester, så stiller du det også til rådighed. Men uanset dét, så vil der, hvis der er tale om en pæn mængde materiale, også være tale om tyveri.

Halfdan skriver selv i hans indlæg, "Jeg stiftede i februar denne side, Gratisfilm.info, for at dele ud af min viden om anonymitet på nettet, torrenttrackers og des lignende."

Det betyder at han giver andre en opskrift til, hvordan de bryder loven, og vejleder dem i hvor de kan finde materialet. Alene dét er i strid med straffeloven og kan give ½ års fængsel.

Han skriver også "Jeg kan godt se, at de skal bruge min harddisk, da jeg selv indrømmede, at al min musik lå derpå, men hvorfor satan skal de have hele min computer?"

Det er retspraksis at man tager alt det udstyr, der kan være brugt. Det burde han vide som jurastuderende.

Hvis du er tømrer, og du bygger en kommode, vil du så stille den i dit butiksvindue og finde dig i at nogen bare kommer og tager den uden at betale??????

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 22:28

Fashion-Seller:
Så hvis politiet efterforsker en sag, som viser sig ik at være noget alligevel, så er det spild af ressourcer, men hvis sagen derimod viser sig at være en big case, så er det iorden?

Politiet skal efterforske strafbare forhold, og må ikke som udgangspunkt bedømme efter ressourceforbrug, når der er tale om et eventuelt brud på straffeloven.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 22:38

ppehrson:

Fashion-Seller:
Så hvis politiet efterforsker en sag, som viser sig ik at være noget alligevel, så er det spild af ressourcer, men hvis sagen derimod viser sig at være en big case, så er det iorden?

Politiet skal efterforske strafbare forhold, og må ikke som udgangspunkt bedømme efter ressourceforbrug, når der er tale om et eventuelt brud på straffeloven.

Må du gerne fortælle Odense politi, jeg syntes deres efterforskning af mine 4 sidste stjålne cykler har været lidt mangelfuld

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Side 14 ud af 25 (246 indlæg)