Det er kun godt at vi alle ikke har samme holdninger :) Som sagt så har jeg eksempelvis valgt at bruge ordet CEO, jeg kunne selvfølgelig også bare bruge 2 forskellige titler til Dansk og Engelsk, men det synes jeg bliver for besværligt, derfor er CEO da både en Dansker og en Engelsktalende person forstår den titel. Dertil hvis vi kigger på det Engelske, så ville titler som owner, business manager, etc. virke forkert (hvertfald i mit hoved). Og derfor synes jeg at CEO er den bedste titel. Men nu er det eneste sted jeg overhovedet bruger en titel, på mit visitkort :) |
CEO er nok den mest pompøse titel, der findes. Corporate Executive Officer. Det giver jo ingen mening i forhold til enkeltmandsvirksomheder - også selvom der ikke er noget forkert i at bruge titlen.
Uanset om folk vil indrømme det eller ej, så er det altså en titel man bruger, fordi man vil spille smart. Hvis man altså ikke sidder som administrerende direktør i Nokia, Sony eller andre globale virksomheder.
Men vi kan hurtigt blive enige om, at det lyder sejt, når man præsenterer sig selv som 'CEO'. Jeg har selv valgt at beskrive mig selv, som det jeg er: Selvstændig ordsnedker.