Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At kalde sig CEO og "vi"?

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Personen eller firmaet har vel "ret" til at sige "vi" uden dette beskrives på hjemmesiden ? Hvad med forskellige netværksdannelser ?

Folk må skrive lige hvad de vil. Men hvis vi skal sende kunder i deres retning kræver vi sandfærdige oplysninger på hjemmesiden på siden om firmaet.

Brugen af "jeg" er vel også egoisk ? "jeg alene vide" m.m.

Hvis man kun er en selv synes jeg bestemt ikke der er noget egoistisk ved at sige "jeg" om sig selv.

Så de fleste iværksættere/selvstændige kan vel med "fordel" bruge "vi" istedet for "jeg".

Bestemt, de må skrive lige hvad de vil, men vil de have kunder fra os skal rette sammenhæng fremgå et sted på siden.

Vi har i udpræget grad et titel snobberi.

Meget enig Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:20

Thomas Frost:
Bestemt, de må skrive lige hvad de vil, men vil de have kunder fra os skal rette sammenhæng fremgå et sted på siden.

Så tror jeg du og firmaet kan gå glip af en masse kompetencer og opgaveløsning.

Der findes en masse hjemmesider - "uopdaterede" ville sikker en IT mand kalde det, som ikke beskriver det "hele".

Bl.a. dette findes i hobetal indenfor håndværkerbranchen og mange andre brancher.

Også meget "egns" bestemt "København/Sjælland" har lettere ved at fortælle om "herligheder" end f.eks. Vestjylland.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

P.S: Jo jeg læser da hjemmesider for info. Men spørger da altid ind til forskellige forhold, som aldrig kan fremgå af den mest opdaterede hjemmeside.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:52

Så tror jeg du og firmaet kan gå glip af en masse kompetencer og opgaveløsning.

Der findes en masse hjemmesider - "uopdaterede" ville sikker en IT mand kalde det, som ikke beskriver det "hele".

Som sagt er opgaveløsning og kompetencer ikke det eneste vi bedømmer en samarbejdspartner på. Hvis vi skal sende kunder videre skal troværdigheden også være i orden og hvis et IT-firma ikke kan finde ud af at opdatere sin hjemmeside, ja så er de nok heller ikke den rigtige partner anyway Smile

Som sagt er det jeg beder om ærlighed og kan man ikke opfylde det, er kompetencer og opgaveløsninger ligegyldigt.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:57
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvert firma har sine kriterier, de udvælger fremtidige samarbejdspartnere ud fra. For mig   er det kemi, referencer og god kundeservice der  betyder mest. Og så at man kan finde ud af at overholde en deadline.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Som sagt er det jeg beder om ærlighed

Ja et talesprog siger også "ærlighed varer længst".

Nogle andre siger, det er fordi det så sjældent bliver brugt, og derved ikke bliver slidt.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:03
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:

Hvert firma har sine kriterier, de udvælger fremtidige samarbejdspartnere ud fra. For mig   er det kemi, referencer og god kundeservice der  betyder mest. Og så at man kan finde ud af at overholde en deadline.

Yes

Det skal måske pointeres at det er ikke sådan at jeg udvælger firmer som skriver ærligt om deres organisation som eneste kriterium, men er de ikke ærlige bliver de fravalgt selvom andre ting er i orden, da tillid er et vigtigt parameter for et samarbejde, og for kunderne.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Jeg er rigtigt enig med dig i, at det virker som om vi virksomhedejere ofte gerne vil puste os op på vores hjemmesider og visitkort. Når man har været i forretningsverden, i noget tid forventer man faktisk næsten den slags.

Det er sjovt, hvor hurtigt jeg i har vendt mig til at folk som jeg udemærket godt, ved kun har en i biksen, og antallet af 19-årige der kalder sig CEO er også efterhånden så stort, at man ikke engang studser over at det sker. (Jeg er ikke bedre, i starten af mine tyvere stod der administrerende direktør på de visitkort jeg havde skrevet ud på min ink-jet printer.

Sådan er verden desværre, og det bliver den nok ved med.

Men for den kreative er der er fantatisk mulighed, for at få opmærksomhed bare ved at være fuldstændig ærlig og lige frem, omkring hvor virksomheden er, måske endda underspille. Det er skægt at man kan sige, at hvis du vil skille dig ud, så skal du bare være ærlig og hellere jeg end vi.

Iøvrigt kendte jeg engang for 10 år siden, ejeren af et temmeligt stort reklamebureau, på hans visitkort stod der alt-mulig-mand, det sjove er at jeg ikke husker andre titler på visitkort, fra den periode :-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:12

Majbritt Jacobsen:
Hvert firma har sine kriterier, de udvælger fremtidige samarbejdspartnere ud fra. For mig  er det kemi, referencer og god kundeservice der  betyder mest.

Yes JEPS

Og i det hele ens empati, erfaring m.m. og "mavefornemmelse"

Om man er IT mand og ikke "lige" har opdateret hjemmesiden, kan man vel godt være god til andres hjemmesider.

Også den men skomageren.

Forresten jeg har ikke fået malet hos mig selv i snart 9 år, men kan vel af den grund godt være en ”god maler” http://www.google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&site=&source=hp&q=god+maler&rlz=1W1GGHP_daDK441&pbx=1&oq=god+maler&aq=f&aqi=g2&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3034l4618l0l5148l9l8l0l1l1l0l339l1334l2.4.1.1l9l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=f2e6380aa3d71e64&biw=1120&bih=506

Når jeg ikke maler hos andre, sidder jeg for længe hos Amino.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

P.S: Der er vel ingen herinde der ikke mener at ærlighed er en god og vigtig ting ?

Det er vel næsten en "naturlov" for mange ?

Det er vel også lettere og få referencer på disse egenskaber ?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:19

P.S: Der er vel ingen herinde der ikke mener at ærlighed er en god og vigtig ting ?

Men desværre i virkelighedens verden møder man det modsatte af ærlighed.

Også herinde på Amino - desværre

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:21

Thomas Frost:
Det skal måske pointeres at det er ikke sådan at jeg udvælger firmer som skriver ærligt om deres organisation som eneste kriterium, men er de ikke ærlige bliver de fravalgt selvom andre ting er i orden, da tillid er et vigtigt parameter for et samarbejde, og for kunderne.

Yes Jeps

Tråden kom her på det sidste til at "dreje" sig meget, eller kun om ærlighed.

Hvor titler kom i baggrunden og ærligheden omkring disse.

Jeg tror jeg vil til at kalde mig bygningsforskønner. ?

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)