Kære Amino, first time user her.. Spørger efter jeres hjælp, erfaring og meninger. For at sætte jer kort ind i min historie. Jeg startede groft ud med at tage grundforløbet som mediegrafiker, fordi jeg brændte for noget visuelt, grafisk. Under forløbet blev jeg fanget af WWW-mediet og har siden ikke kunne lade det ligge, og jeg synes helt klar også jeg havde en hvis flair, for at designe på skærm til skærm kontra, skærm til tryk. Jeg er nu gået i gang med en uddannelse som web-integrator, og det kan man mene meget om ":)". Her er ansvar for egen læring, nøgleordet, for simpelthen at skille sig ud. Grunden til jeg læser web-integrator, hvor I så måske tænker jamen hov, det er jo mere programmerings orienteret, ja det er korrekt, men jeg har den opfattelse, at hvis man skal lave det foran må man også sniffe til det bagved. Uddannelsen her tager dog blot 2 år (1år 9mdr, helt præcis). Spørgsmålet lyder så: Hvad er skridtet efter denne uddannelse, jeg tænker umildbart lidt noget ala, multimediedesigner, men jeg har læst lidt frem og tilbage på denne uddannelse og den får sin del flame. Hvilket jeg ikke bare kan over se. Jeg er 24 år og vil gerne ha' et overskueligt billede af min fremtid uden at spilde tiden. Min baggrund sådan rent skolemæssigt er ikke noget prangende, jeg har 10. klasse, min mediegrafiker grundforløb + noget læreplads erfaring. Derudover har jeg arbejdet og holdt fri år, for at rejse lidt ud i verdenen. Lidt om min faglige baggrund indtil videre: Vi lærere at programmerer i .NET(C#) og jeg kan på forhånd HTML og CSS rimelig godt. PHP og jQuery, sådan på forståelses niveau. Jeg er ivrig efter at lærer og kan slet ikke lægge et website projekt fra mig, når jeg først er kommet i gang. Håber I kan hjælpe mig lidt på vej til min fremtid, med jeres meninger omkring uddannelser. Hvad jeg eventuelt kunne vælge, hvorfor/hvorfor ikke. På forhånd 1000-tak, Kasper Pedersen (aventic) |
Hej Kasper!
Godt du brænder for noget! Så går det aldrig helt galt.
Som jeg ser det har du flere strenge at spille på, alt afhængig af hvor du vil ende henne.
Der er datamatikerstudiet hvor du nok kommer lidt mere ind i .NET og jQuery end du gør nu. Og så er der datalogi hvor du kommer en hel del mere ind i disse ting. Jeg ved dog ikke om det er så nødvendigt for dig at blive en ekspert i .NET-udvikling, jQuery, og databasestyring. Synes du det er et felt du vil ind på?
Alternativt er at blive velbevandret i HTML5, CSS3 og jQuery. Med det i baglommen, og en fornuftig sans for at lave grafik kan du nå langt.
Det er sådan med WWW-mediet (og især dem der skal sælge til det) at det i bund og grund ikke er uddannelsen der tæller alverden, frem for kreativiteten og evnerne til at omsætte ideer til praksis :-)
Sig endelig til hvis der er spørgsmål eller misforståelser i mit indlæg.
God dag :)
mvh
thasje