Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Webdesigner" Uddannelse

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kasper

Fedt nok, Alex er en rigtig fed lærer - det var Jonathan også, så ærgerligt, hvis han ikke er der mere :-)

@Zenia

Jeg er helt enig, jeg har ikke kunne bruge uddannelsen til at få et job desværre. Jeg synes også de burde omstrukturere uddannelsen og satse 100% på at gøre eleverne rigtig dygtige front-end udviklere - så sætte meget mere fokus på html, css og især Javascript. Og så skader det ikke at lære eleverne lidt ASP.NET MVC f.eks. - men det skal ikke være det primære.

Hvis de gjorde det, ville den være meget mere brugbar i erhvervslivet - man når ikke at blive programmør på 1 år og 9 måneder, men man kan godt blive en rigtig dygtig frontend udvikler på den tid :-)

Fra Middelfart
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 18:45

Jeg læser MMD (Multimedie Designer) og jeg tror den bliver for basis for dig, så skulle du tage overbygningen. Se mere på www.su.dk om uddannelser.

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 12:02

@Mark - tro mig, jeg sidder nu og ved at tude! Jeg har sagt lige nøjagtig det du skriver flere lærermøder igennem - jeg fik bare at vide af mine kollegaer (dem, der aner ikke hvad jeg talte om) at jeg skal bare lade være med at snakke om det. Det gør virkelig ondt, at opleve via DEN medie - at jeg havde ret, som mange andre gange, når det er bare ingen, der gad at lytte.

Problemet er, netop med den uddannelse, at undervisere fortolker bekendtgørelsen frit og slet ikke i den ånd, uddannelsen blev tænkt.
Hvis de har satset massiv på at undervise i forskellige CMS, udvikling, tilpasning og design af templates - ville det være nyttig.

I stedet for mine tidligere kollegaer har undervist enten i det de kunne (og en del af dem kunne ikke HTML) og de andre underviste i det de syntes var sjov - for dem - men ikke nyttig for elever.

Jeg har også kommenteret her - da det er også unyttig web-integrator, der er nu frustreret over, hvorfor folk ikke kontakter ham: http://www.amino.dk/forums/t/143067.aspx

Det STÅR i bekendtgørelse, at man SKAL undervise i design! Det er bare INGEN der gør - da det er en flok selvlærte programmører, der vil helst lege med koder.

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)