Jeg er selv et b-menneske og oplever også det fordomme folk har. Pr. automatik bliver man bedømt til at være et dovent menneske.
Det kunne ikke være mindre sandt. Jeg arbejder nok 12+ timer om dagen.
Som b-menneske har man det problem, at man om morgenen ikke er så effektiv/produktiv som man er senere på dagen. Arbejdspladserne bør blive bedre til at tilrettelægge arbejdstiden, så det passer mere til medarbejderen. Jeg er godt klar over at det ikke kan lade sig gøre i alle brancher, men i mange branche kunne det sagtens lade sig gøre.
Det gælder også helt tilbage i folkeskolen, hvor man starter tidligt om morgenen. Der findes også børn, der er b-mennesker. Jeg kender det fra mig selv, dengang jeg gik i folkeskolen for laaaang tid siden. Det var først efter de to første timer, at jeg "vågnede" op. Så de første to timer, var som regel spildt.
Hvis jeg ikke husker forkert omtalte nyhederne fornyligt et gymnasium, der tilrettelagde således at de unge kunne møde senere, men de blev så de timer ekstra senere på dagen. Der var karaktererne steget i forhold til de "normale" timer.
Nu er der sikkert mange der tænker, "de kan sgu' da bare sove tidligere", endnu en af de fordomme man hører ofte.
Hvorfor skal vi nødvendigvis stå op så tidligt, vi lever jo ikke længere i et bonde-samfund, hvor man skulle stå op sammen med hønsene og malke køer, hvad ved jeg.
Uha, der var lige 30-års indespærret irritation overfor a-mennesker, der fra mogenstunden hoppende og dansende arbejder, når man selv kravler hen til kaffemaskinen, der lige kom frem her.