Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-mennesker diskrimineres

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:
Sindsygt spændende debat og indslag!

Jeps, For mange er det et problem at de møder sent. Alle ser at man møder til "direktørtid", men det er de færreste som ser, at samme person sidder der når de andre går hjem.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er selv et b-menneske og oplever også det fordomme folk har. Pr. automatik bliver man bedømt til at være et dovent menneske.

Det kunne ikke være mindre sandt. Jeg arbejder nok 12+ timer om dagen.

Som b-menneske har man det problem, at man om morgenen ikke er så effektiv/produktiv som man er senere på dagen. Arbejdspladserne bør blive bedre til at tilrettelægge arbejdstiden, så det passer mere til medarbejderen. Jeg er godt klar over at det ikke kan lade sig gøre i alle brancher, men i mange branche kunne det sagtens lade sig gøre.

Det gælder også helt tilbage i folkeskolen, hvor man starter tidligt om morgenen. Der findes også børn, der er b-mennesker. Jeg kender det fra mig selv, dengang jeg gik i folkeskolen for laaaang tid siden. Det var først efter de to første timer, at jeg "vågnede" op. Så de første to timer, var som regel spildt.

Hvis jeg ikke husker forkert omtalte nyhederne fornyligt et gymnasium, der tilrettelagde således at de unge kunne møde senere, men de blev så de timer ekstra senere på dagen. Der var karaktererne steget i forhold til de "normale" timer.

Nu er der sikkert mange der tænker, "de kan sgu' da bare sove tidligere", endnu en af de fordomme man hører ofte.

Hvorfor skal vi nødvendigvis stå op så tidligt, vi lever jo ikke længere i et bonde-samfund, hvor man skulle stå op sammen med hønsene og malke køer, hvad ved jeg.

Uha, der var lige 30-års indespærret irritation overfor a-mennesker, der fra mogenstunden hoppende og dansende arbejder, når man selv kravler hen til kaffemaskinen, der lige kom frem her. Big Smile

Kommer snart...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Jeps, For mange er det et problem at de møder sent. Alle ser at man møder til "direktørtid", men det er de færreste som ser, at samme person sidder der når de andre går hjem.

Det er faktisk det værste ved at være B-menneske. Man bliver vurderet på, hvornår man møder, og ik hvor meget man yder, eller hvornår man går hjem... Man bliver kaldt doven, fordi man møder et par timer senere, men når man så arbejder væsentlig over, så opvejer det ik engang synspunktet.

Som de er inde på i programmet, så er det ufatteligt, at vi i 2011 lever efter principper fra starten af 1900-tallet... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg bestemt et B-menneske står sent op og går meget sent i seng, og det er for det meste også de sene natte timer at jeg arbejder mest. Det er i i hvert fald hvor min kreativitet er på sit højeste.

Jeg har dog et normalt arbejde hvor jeg møder kl 06 hver morgen dette gør jeg kun fordi jeg kan gå tidligere fra arbejdet. Er det svært, ja det kan du tro, jeg hader at stå så tidligt op og føler mig som en zombie når jeg kommer på arbejdet..

Vi har på den anden side også nogen som møder kl 10.00 og de bliver ikke set ned på, jeg mener helt bestemt at det har noget med helheden af arbejdspladsen at gøre. Selvfølgelig findes der mennesker som  vil altid have ond i røven på baggrund af forskellige ting, men sådan er bare. Tag jer ikke af det..

Fortsat god aften.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at det at der bliver set ned på B-mennesker hænger sammen med normer, der går tilbage til tresserne og endnu ældre, men som videreføres som holdninger af forældrene. Det gælder jo stadig, at man "bør møde til aftalt tid", og de, der ikke gør det, anses for autonome samfundsnedbrydere.... kunne jeg forestille mig. Jeg skal indrømme, at jeg selv irriteres - jeg er militært opdraget - men den holdning kan jo ændres med dialog som fx denne tråd.

Faktisk ville det være en god ide, hvis  firmaerne indfører 3-holds-mødetider, fx 7-8.00, 8.00-9.00 og 9.00-10.00. Det har to fordele:

- Accept af de, der kommer for sent, fordi de jo IKKE LÆNGERE kommer sent!

- Bedring af myldretidstrafikken, fordi der sker en belastningsudjævning, så trafikken glider bedre, og det ville komme miljøet til gode

Det ville nok hjælpe, hvis det offentlige støttede forslaget, og i princippet burde den nye regering være velvilligt indstillet. De sidste mange års regeringer har alligevel strammet grebet om den personlige frihed mere og mere - alene det at forbud mod købesex er i støbeskeen viser tydeligt noget om tendensen!

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Inde på ideernes.dk har jeg faktisk foreslået, at mødetiden blev fordelt over et større tidsrum.

Mvh.

Tinamaria

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Sejt CV du har med reiki, clairvoyance m.m.m... Al magt til dem med turbo i auraens hara-center!

Og så har du fandme også været på latterkursus. Det ka' jeg godt lide!

:-)

Fra Bogense
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Livet er uretfærdigt - sikkert også for visse b-mennesker. But who cares ??

Fuck Jante, der holder fast i forældede traditioner og værdier fra industrisamfundets moralisering og snævre livssyn.

Jeg er selv b-menneske og elsker det! Jeg møder fx først, når morgenmyldretid er overstået - Perfekt! Jeg er ikke et offer, men et lykkeligt, dygtigt og ambitiøs menneske, der blot ikke gider haste rundt en tidlig og mørk morgen.

Jeg tænker, at der er større problemer i verden end a- vs. b-mennesker.

Enjoy! jer a-mennesker, der sikkert snart skal op! Jeg møder kl. 9. Hvis nogen har ondt af det, ja så er det deres problem!

God aften kære b-aminoer ;-)

Anne Kathrine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Kathrine Overgaard:
Jeg møder fx først, når morgenmyldretid er overstået - Perfekt!

Fedt at kunne komme frem uden morgenmyldretid, men hvorfor ikke indføre P-pladser til B-mennesker. Hold k... hvor kan det være svært at finde i København når man kommer ved 10-11 tiden......Crying

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)