Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-mennesker diskrimineres

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Kathrine Overgaard:

Livet er uretfærdigt - sikkert også for visse b-mennesker. But who cares ??

Fuck Jante, der holder fast i forældede traditioner og værdier fra industrisamfundets moralisering og snævre livssyn.

Det er jeg sikker på, at mange B-mennesker gør...

Det er lidt komisk, at vi har et samfund, som er indrettet efter A-mennesker, når hovedparten af befolkningen er B-mennesker. Dvs mange B-mennesker møder til A-menneske tid med dertilhørende forringelser i arbejds effektiviteten...

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke noget værre end at skulle op 6.30-7 i kulde og mørke udenfor dag efter dag. Den går altså ikke for mig.

Hvordan er det med jer andre B-mennesker? Jeg har det sådan at det er om aftenen/natten at jeg er klart mest kreativ, tilgengæld er jeg langt mere produktiv om morgenen (efter 10).

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:57

Erik Hamre:

Jeg ved ikke noget værre end at skulle op 6.30-7 i kulde og mørke udenfor dag efter dag. Den går altså ikke for mig.

Hvordan er det med jer andre B-mennesker? Jeg har det sådan at det er om aftenen/natten at jeg er klart mest kreativ, tilgengæld er jeg langt mere produktiv om morgenen (efter 10).

Har det på samme måde... Mellem 10-11 begynder produktiviteten. Før det tidspunkt er det mere sådan lalalala...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:48

Poul Madsen:
- Bedring af myldretidstrafikken, fordi der sker en belastningsudjævning, så trafikken glider bedre, og det ville komme miljøet til gode

Ja jeg har stadig ikke forstået de 1000tals af idioter der dag ud og dag ind sidder i kø på den latterlige motorvej fra og mod køge og med alle problemerne hver dag i Ishøj.

Og det starter allerede kl. 14 med håndværkerne der skal ligge i overhalsbanen med der chippede dieselfræsere og så fortsætter det 2-3 timer...

Seriøst tænker jeg hver gang jeg kører den modsatte vej af de kører, af der findes næppe dummere mennesker der gider spilde al den tid hver dag og samtidig blive kronisk syge af giftstofferne der kommer fra bilerne foran.

Men hverken regering, virksomheder eller ansatte har fattet noget endnu, de snakker bare og røven går.. mens de stille og roligt dør ved rattet Smile

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:03

I myldre tid er togene næsten altid forsinket i hvert fald mere da togene er fuld af mennesker flere ud og ind gør det går længere tid og når først et er forsinket går alle DSB togsignaler i kaos og alle kommer forsent på arbejde eller de skal stå 1½ time op før end næsvendig og næsten det samme hjem igen bruges ekstra tid

busser er fulde og biler og busser køre samme steder ja så de er også forsinket

Derfor er det tit hurtigste at vente lidt og komme 10 minutter forsinket og spare 1½ time i transport tid da man lige ventet til myldretiden var ved at være over 

Det vil jo være en fordel at dele arbejdestiden mere op alle vil spare tid Big Smile og penge

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:27

Hej

Når man tager en diskution om A og B mennesker, så skal man også huske på alle de mennesker der sidder til langt ud på natten, og surfer på nettet. Som egentlig ikke er B mennesker, men som mere har den gamle børne holdning med, jeg skal lige og lige.

Problemet er også at jeg ser mange mennesker der lever som B mennesker, og selvom de er A mennesker, og det er netop det flere tal, der gør at man ser ned på B-mennesker. Da de bliver stemplet som dem der sidder på den lokale eller surfer til langt ud på natten.

Jeg er selv meget udpræget B-mennesker, og har i en overgang været nødsat til at tage sovemedicin, for at kunne falde isøvn om natten. Hvor jeg ellers havde nogle døgn, hvor jeg faktisk ikke fik søvn. Da jeg friskede op, ved "sovetid".

Men vi har idag bygget et samfund op, hvor alting er sat i systemer, der er normer og tendenser. Og falder man uden for de kategorier, så bliver man stemplet. Og det er lidt det samme som en virksomhed der bliver ISO godkendt. Det skaber en begrænsning for den frie udvikling, løsningen af specifikke problem stillinger.
Men når man så skal leve under disse normer, så ser jeg også at jeg som både arbejder og er ved at bygge firma op, at der lykken er at være 100% selvstændig, for så vil man også kunne slippe nemmere af med at komme forsent. Om morgenen.

Men jeg vil også sige at mange virksomheder der kører med flekstid, har gjort et godt stykke arbejde for det. Men Det er efter min mening ikke altid nok. Og med de nye studier omkring at nat arbejde er skadeligt, så vil mange virksomheder sikkert ikke strække sig særlig langt.

Men noget at det som mange ikke tænker over, er den psykiske belastning det er for os, aften mennesker, at stå op om morgen, og leve i et tidsinterval som kroppen ikke vil acceptere, gør tit at man i perioder er ekstrem trætte døgnet rundt. Og man skal bruge flere dage for at komme sig igen. Jeg har p.t. sådan en periode hvor jeg ikke kan noget. Og det går udover mit arbejde, mit firma, mit privat liv osv. Og det kan hvis det udvikler sig i længere perioder også medføre såkaldte depresions symptomer.

Og så siger folk, at man bare skal tage sig sammen. Men det er ikke nemt, for hvordan har de det ikke hvis de skal holde sig vågen natten igennem, hvordan har de det, når de lige har løbet en maraton, og skal igang med at arbejde seriøst, uden at have fået en pause. Og det er tit sådan det føles.

Men jeg vil så også sige at vi skal passe på med at sætte mange mennesker ind i den kategori, for i den moderne familie, hvor man sætter kvalitetstid med ungerne, og skal lege far mor børn, så vil mange børn også komme til utilsiktet at få ændret deres døgn rytme, og det gør at de i perioder, eller resten af livet vil have et indre ur, der køre en anden døgnrytme. Og det kan så skade barnet med tiden.

For vi må også se i øjnene, at vi skal være til at få fat på, for andre virksomheder, for samarbejdsparter og andet, og derfor må vi stille efter at vi har en tid hvor vi er tilrådighed. Og ikke kun efter kl 12.00
Jeg har selv haft en kunde(ansat som leder dengang), som man ikke skulle ringe til før efter kl. 10 og det kan faktisk godt være til gene, hvor man stod med akute problemer der skulle tages hånd om. Og at man ikke unødigt skulle holde maskiner kørende eller stoppe en produktion.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:41

Vores samfund er indrettet efter en bestemt døgnrytme, det er der ingen tvivl om. Jeg er selv udpræget b-menneske, og som det også bliver nævnt tidligere i denne tråd, led jeg i mine yngre år ligeledes under at skulle møde tidligt i skole, ift. manglende fokus og koncentration i de tidlige timer.

I dag har jeg løst det ved simpelthen at arbejde nat (uanset hvor skadeligt det så måtte være, føles det mere skadeligt for mig at skulle møde 06.30), men det har så blot givet nogle andre problemer i stedet. Som at jeg eksempelvis ofte får min "nattesøvn" (der altså oftest foregår om dagen) afbrudt eller helt må undvære den visse dage, fordi jeg har ting der bare skal ordnes, og som kun kan foregå indenfor "normal åbningstid".

Dengang jeg boede i Kbh. kom det også til udtryk ved at der ingen hensyn er til folk der har en anderledes arbejdstid. Overboen i den ene ende havde 3 mindre børn som tilbragte dag ud og dag ind i lejligheden, spillede bold ned i gulvet etc. I den modsatte ende havde vi en yngre kvinde der spillede høj musik og trampede rundt i stilethæle på trægulvet dagen lang. Vi skulle tage hensyn til disse mennesker i løbet af natten og måtte altid være stille i vores vågne timer, men omvendt var der ingen der kunne forventes at tage hensyn til at vi også skulle sove ind i mellem.

Jeg kan udmærket forstå at det ikke sådan lige er noget andre mennesker kan tage hensyn til, men det gør det ikke mindre frustrerende af den grund. Hvilket også er en del af grunden til at vi nu er flyttet laaangt ud på landet - hvor vi kan sove i fred og ro om dagen, og larme lige så tosset vi vil om natten =)

De bedste hilsener

Amaris (der så småt er på vej i seng :)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:22

Hej....jeg er nok det man må kalde A--- menneske og har det med at vågne klokken 6, løber 45 min også være på kontoret klokken 7:30 til 7:45.
Jeg syntes et er fedt at starte tidlig, før myllertrafikken :-).

Min erfaring er at man får lavet noget mere arbejde mår man starter tidligt fordi man så kan arbejde 10 - 12 timer og stadigvæk komme hjem i ordentlig tid så man kan hygge sig med familien.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 09:37

Hej,

Og endelig er der flere funktioner/jobs der udføres i gensidig afhængighed af andre der medfører at det er mest praktisk at man har åbningstider indenfor samme tidsrum. 

Den vanskelige øvelse er så for ejer/ledelse at få kabalen til at gå op så medarbejdere ønskerne kan indfries,

Det er jo egentlig noget være sludder for der er faktisk virksomheder hvor folk kommer og går hele døgnet! Har arbejdet der og der er det ikke noget problem med forskudte mødetider.

Altså her må det bare accepteres at man ikke har alle til rådighed samtidig. Og det er dette "tilrådighedskrav" der er nøgleordet - men det vil være vanskeligt at imødekomme alles ønsker om forskudt tid da samfundet er meget afhængigt af at alle funktioner køre på de tider hvor det forventes.

Det er jo styrken ved et velorganiseret samfund at vi kan regne med alle funktioner er aktive. Men der arbejdes da flere steder med at finde løsninger via hjemmearbejdspladser.

Men det største problem ved fælles mødetider er vel det kaos der er på togbaner/motorveje og i ferieperioden som det er nævnt.

Men vi har jo også de morgen ”pissere”  der møder så tidligt at de kaldes for ”portneren” og udføre intet i tiden fra 6:30 til 8:00 hvor de fleste møder ind og så i den anden ende af arbejdsugen så går man tilsvarende tidligere.

Sådan en person forskyder jo tilrådighedsrummet væsentligt og det kan være et problem for daglig drift – når virksomheden er af rimelig størrelse!

Men det er en rar fornemmelse efter jeg nu har fået foden under eget bord med hjemmekontor, at man nu ikke længere har dette ”tilrådigheds krav”!

Dog er aftaler medvirkende til at styre dette idet de fleste der indgås aftaler med har til-rådigheds-tidsrummet
mellem 08:00 -16:00!  Wink

Mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57

Entrepreneur - Jan:

Ja jeg har stadig ikke forstået de 1000tals af idioter der dag ud og dag ind sidder i kø på den latterlige motorvej fra og mod køge og med alle problemerne hver dag i Ishøj...

...Men hverken regering, virksomheder eller ansatte har fattet noget endnu, de snakker bare og røven går.. mens de stille og roligt dør ved rattet

Sådan har jeg det også, når jeg sidder i S-toget på vej hen over en bro og kan se bilkøen nede på Frederikssundsvejen. Så tænker jeg: - Gud, hvor er de dumme!

Jeg synes ikke, at politikerne skal gøre alt for meget for bilisterne, for bilisterne gør kun noget for sig selv. Bilisterne vil have bedre forhold, men de gider ikke røre en finger for selv at skabe noget! Som du er inde på: De sidder og dør bag rattet...

Jeg er hverken rigtigt A- eller B-menneske, men er der et tidspunkt, hvor jeg nærmer mig A'erne, så er det på ferierne, for jeg GIDER IKKE KØERNE foran den ene eller det anden seværdighed! Kan godt følge Peter Skouhus i det med at stå tidligt op og føle, at man har nået noget...

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)