Jeg har både testet selv og været med til et par tests sammen med både danske og amerikanske kolleger, og det er til dato ikke lykkedes os at få nogen effekt ud af at sætte en title på et link. Enten gør vi noget forkert - eller også har Frank ret. |
Det er helt fint Thomas, at du og andre har testet det, men det efterlader nu alligevel lidt til eftertanke at min side om professionelle hjemmesider kommer frem så højt på en søgning direkte på title attributten på linket i min signatur her på amino, hvor ordet "webdesigner" IKKE fremgår af teksten på siden der linkes til, men hvis man så ændre ordet "webdesigner" til "webdesign" så får selv samme side en lavere placering, og her fremgår ordet "webdesign" af siden.Thomas Rosenstand:Jeg har både testet selv og været med til et par tests sammen med både danske og amerikanske kolleger, og det er til dato ikke lykkedes os at få nogen effekt ud af at sætte en title på et link. Enten gør vi noget forkert - eller også har Frank ret.
Det handler ikke så meget om hvem der er forkert på den eller ikke, jeg siger hverken at frank eller du er forkert på den, jeg siger derimod at jeg ikke har testet det for nyligt, og at jeg er enig med frank i at det er for brugerne, men samtidig opstiller jeg så ovestående spørgsmål, som jeg vil mene rent faktisk godt kan så en smule tvivl på om det nu slet ingen effekt har. en lille effekt er også en effekt. Men det er ikke det samme som at sige at det er for SEO'ens skyld at man skal fokusere på title attributten.
Men alt i alt, er det som sagt en god ide i forhold til brugervenligheden på sitet og det at give en endnu større forståelse af hvad der ligger bag det link, og alene det bør være nok til at folk bruger det. og det er også det stort set ALLE anbefaler.
MVH Kim