Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Bedste placering af link i tekst er hvor?

Side 4 ud af 6 (56 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Tak - jeg skal flyve fra 29 graders varme i dag til 2-3 grader på den jyske hede i morgen. Brrrr....
Trøst dig med at der er nogle ufatteligt smukke morgener med rimfrost hvis du er heldig:)

Et par hurtigte spørgsmål til. Svaret har jeg fået før (HAR jo købt din bog), men det skal lige bankes fast med 7tommersøm igen.

Hvis man laver en ny hjemmeside, hvor meget betyder url´en så.

Hvis den handler dine kære kaffemaskiner generelt, er det så en stor fordel at den hedder kaffemaskiner.dk både nu men også i det længere løb.

Er det lige meget om den hedder kaffemaskinertildig.dk

eller kaffamaskiner-til-dig.dk

Bør man hvis man bruger domænet kaffemaskinertildig.dk så hjælpe sit site ved at 301redirecte fx kaffemaskiner-til-dig.dk til førnævnte.

Thanks man.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Ramskov:

Thomas Rosenstand:
Tak - jeg skal flyve fra 29 graders varme i dag til 2-3 grader på den jyske hede i morgen. Brrrr....
Trøst dig med at der er nogle ufatteligt smukke morgener med rimfrost hvis du er heldig:)

Et par hurtigte spørgsmål til. Svaret har jeg fået før (HAR jo købt din bog), men det skal lige bankes fast med 7tommersøm igen.

Hvis man laver en ny hjemmeside, hvor meget betyder url´en så. Lidt.

Hvis den handler dine kære kaffemaskiner generelt, er det så en stor fordel at den hedder kaffemaskiner.dk både nu men også i det længere løb. Det skader ikke at have et keyword i URL, men det er ikke indgangen til evig rigdom heller.

eller kaffamaskiner-til-dig.dk Jeg ville vælge den sidste - når det nu skal være.

Bør man hvis man bruger domænet kaffemaskinertildig.dk så hjælpe sit site ved at 301redirecte fx kaffemaskiner-til-dig.dk til førnævnte. Næ - det er ligegyldigt medmindre det domæne har indgående links i massevis.

Thanks man.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:42

Rasmus Ramskov:

Thomas Rosenstand:

Hvis man laver en ny hjemmeside, hvor meget betyder url´en så.

Hvis den handler dine kære kaffemaskiner generelt, er det så en stor fordel at den hedder kaffemaskiner.dk både nu men også i det længere løb.

eller kaffamaskiner-til-dig.dk

Bør man hvis man bruger domænet kaffemaskinertildig.dk så hjælpe sit site ved at 301redirecte fx kaffemaskiner-til-dig.dk til førnævnte.

Thanks man.

Bruger venlig hed vigtigt  med alle de - og - og - imellem domænet det husker ingen vælge et godt domæne der brander dig godt

Bruger venlig hed er vigtigste tekst og når det er domæner , glem alt om søge ord optimering delvis , dog søge ord optimering og bruger venlig hed er tit det samme , for det hjælper dig som bruger at kunne klikke på et billedet det heder det og man kan klikke på siden og følge sine interne links og derved er siden både mere bruger venlig og søgemaskine venlige 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:56

Thomas Rosenstand:

Første opfølgning: Der er placeret et link, og det link har en absolut unik "title" koblet på. URL med linket på er indekseret, og det er crawlet adskillige gange de sidste 36 timer. Teksten dukker op ved søgning på den i Google, men indholdet i title tag er stadig ikke at finde på Google.

Da hele og dele af teksten kan findes på Google, kan vi i hvert fald allerede nu konkludere, at indholdet i title tag på linket IKKE regnes som en del af content på siden. Vi er nødt til at give det mere tid, før vi (nok engang) kan konkludere, at title tag heller ikke bærer ankertekstværdi videre (medmindre vi tager fejl selvfølgelig).

Cool, jeg har i nat søsat en test hvor jeg bruger mere end et link til en side, med unik title på linket. Jeg tester derfor ikke om det har nogen effekt på siden linket+title er på, men kun siden man linker til.

Thomas Rosenstand:
Det vil altid være brugervenligt - ja. Og der er stadig ingen, der kan dokumentere, at det skulle hjælpe på andet end det. Men det skader med absolut garanti ikke.
hmm den tror jeg ikke helt jeg forstår, så kan man vel heller ikke dokumentere det modsatte?

Altså jeg mener vi begge sidder lige nu og tester om det har en indflydelse på SEO på nogen måde eller om det ikke har en indflydelse, men hvis man ikke kan dokumentere at det muligvis har en indflydelse, kan man vel heller ikke dokumentere at det ikke har en indflydelse.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:09

KTJ-Media.dk:
Altså jeg mener vi begge sidder lige nu og tester om det har en indflydelse på SEO på nogen måde eller om det ikke har en indflydelse, men hvis man ikke kan dokumentere at det muligvis har en indflydelse, kan man vel heller ikke dokumentere at det ikke har en indflydelse.

OK - så hvis det ikke kan lade sig gøre at få et title tag på et lnk til hverken at være søgbart i Google eller til at give destinationen synlighed på ordet, så er det alligevel ikke dokumenteret, at det ikke virker?

Og jo - det er muligt at dokumentere, hvis det virkede. Et unikt ord som title på et link - det vil gøre destinationen synlig på ordet, hvis det virkede.

Hvilke tests er så valide i verden? Hvis man ikke kan dokumentere, at citronvand ikke fjerner rynker - så er det en god ide at drikke citronvand for at undgå rynker?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:42

Thomas Rosenstand:

KTJ-Media.dk:

OK - så hvis det ikke kan lade sig gøre at få et title tag på et lnk til hverken at være søgbart i Google eller til at give destinationen synlighed på ordet, så er det alligevel ikke dokumenteret, at det ikke virker?

Hvilke tests er så valide i verden? Hvis man ikke kan dokumentere, at citronvand ikke fjerner rynker - så er det en god ide at drikke citronvand for at undgå rynker?

Det er jo ikke det jeg mener og det ved du også godt. Nu ved vi jo begge at ikke alt er så forsimplet... Det er jo ikke bare lige at opsætte et link med en title og så se om det virker eller ikke gør. og ud fra det have dokumentation for at det ikke har en indflydelse fordi det ikke virkede i det setup.

- Har det fx en indflydelse hvis der er flere af slagsen som peger på samme side, eller til samme hjemmeside.
- Har det en indflydelse hvis der er relaterede ord i andre titles som peger på samme side eller hjemmeside. 
- har det fx en indflydelse hvis relaterede ord/tekst står omkring linket med title.
- Har det en indflydelse samlet set for hele hjemmesiden, i forhold til at det er et brugervenlighedselement, Google kan jo godt li det brugervenlige, og at man tænker på brugerne. 

etc.

Der er altid flere dimensioner, især i denne verden.

Samtidig, prøv at se på hvad der fik mig til at sætte et mini spørgsmålstegn ved at det absolut ikke har nogen indflydelse. 

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:53

KTJ-Media.dk:
Det er jo ikke det jeg mener og det ved du også godt.

Næ - testen går på, om der kan parses ankertekstværdi via et title tag på et link - i hvert fald i min verden ;-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:10

Thomas Rosenstand:

KTJ-Media.dk:
Det er jo ikke det jeg mener og det ved du også godt.

Næ - testen går på, om der kan parses ankertekstværdi via et title tag på et link - i hvert fald i min verden ;-)

ok, og det er nu også det jeg tester. Men som sagt så prøv at se på det scenarie hvor spørgsmålet fra min side opstår, og samtidig er grunden til du påbegynder endnu en test.

Jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved om et enkelt eller få title attributter + links ikke har indflydelse på destinationssiden, der er vi enige. Og det er også det langt de fleste har testet når de har testet det gennem årene.

Det jeg stiller spørgsmålstegn ved, er om det i alle tilfælde ikke har nogen indflydelse på hjemmesidens SEO.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lidt opfølgning:

Jeg har siden den 13. november haft et title på nedenstående link med teksten "gudruntossegodelskermad". Det ord kan ikke findes på Google - men det kan til gengæld indlægget (og de mange andre indlæg jeg har på Amino).

Vi kan sagtens lave flere forsøg - eller vi kan konstatere, at der ikke parses ankertekstværdi fra title på et tekstlink?

P.S.: Jeg fjerner det title tag senere, men du kan nå at se det endnu ved at holde musen over "Søgemaskineoptimering"

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:08

Hej Thomas

Nu har jeg så ikke fulgt helt med, men det i diskutere lidt frem og tilbage. er vel om link titlen har en seo mæssig ranking effekt på det site der linkes til ikke?

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 4 ud af 6 (56 indlæg)