Men jeg beholder dem også for brugervenlighed, men ikke for at presse endnu et søgeord ind.
Jeg siger skam heller ikke at man skal bruge det til andet end for brugervenligheden, men når nogen siger at det ingen effekt har på SEO, så må jeg alligevel sætte spørgsmåltegn ved om det nu også passer.
Det alle stort set snakker om når de siger det ikke har nogen effekt på SEO, og det de fleste tester i den sammenhæng, er om det bliver indekseret og om der gives nogen ankertekstværdi. Og dette gør de fleste også på nogenlunde samme måde. Det er også helt fint, men resultatet af det siger bare ikke at det ingen effekt har på SEO, men det siger at det ingen effekt har i lige den case de har testet. Og ja det kan måske godt virke mere som ordkløveri, men hvis folk mente noget andet, ville det jo nok være blevet sagt på et tidspunkt i denne tråd.
Ingen, hvad jeg ved af, testet om title attributten er positivt for SEO i andre sammenhæng, fx i forhold til brugervenlighed, tid, sted, relevans, relationer etc.... Ja jeg har skrevet hele smøren før så den vil jeg ikke skrive igen. da jeg så bare vil gentage mig selv igen.
Men det jeg mener er i grunden, som jeg har skrevet før, der er flere dimensioner i SEO.
Fx kunne man som skrevet før, se på det sådan. Title attributten er brugervenlig, hvis den er til for brugerne og er relevant i den sammenhæng den nu er i. Dermed kunne det også tænkes at Google som jo kan li det brugervenlige og det at man tænker på brugerne, tillægge den side en højere plads end en tilsvarende som ikke gør det samme.
Det kunne fx også være at title attributten føre ankertekstværdi med sig hvis det har relevans i forhold til destinationssiden, og samtidig at den side som linket står på også har relevans i forhold til attributten, og måske endnu flere dimensioner som fx mængde, antal domæner der linker . . .
Det er jo bare få tanker ud af rigtig mange, men fælles er at der stadig er mange flere dimensioner i SEO og det at måle effekten af noget, end som så. Det gælder jo ikke kun title attributten.
MVH Kim