Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er Amino for alle? Burde der være en aldersgrænse?

Side 2 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser Amino som et forum for bredden. Det er ikke for en snæver kreds eller en bestemt, professionel linje. Dette er et politisk valg, som Martin Thorborg foretog for mange år siden.

Da Martin selv er serie-iværksætter og virker meget samfunds-interesseret, vil jeg skyde på, at han har et ønske om, at Amino kan være med til at fostre nye iværksættere. Derfor er aldersbegrænsninger fravalgt... vil jeg tro.

Amino er et forum, hvor mange mennesker kan få inspiration og løsninger på hverdags-problemer og nok så væsentligt skabe kontakter.

Fra det øjeblik, hvor personer begynder at skulle realisere deres drømme, bliver det måske mere relevant med Dansk Iværksætter Forening eller nogle af de andre kræfter. Der er jo også Line Baun Danielsens ready-set-grow.biz, men den virker mere for kvinder, der har brug for nogen til at holde i hånden og følge dem på vej (ja, det ka' godt være, at ligestillingsfeminister vil stejle, men der er altså forskel på kvinder! På Amino findes der masser af kvinder, som kan selv og IKKE har brug for nogen at holde i hånd, og som aldrig ville vælge ready-set-grow).

Amino er snarere et forum, hvor ting bobler og knopskyder. Det er også lidt den måde, Martins person fungerer på (eller har gjort det).

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 18:10

Som jeg skrev i min intro, ønsker jeg ikke at Amino får en aldersgrænse. Jeg administrerer selv www.erfaland.dk og der er ej heller alderbegrænsning (man skal ikke oplyse alder for at oprette en profil) da jeg tror på, at alle kan bidrage med noget...

Og er desuden ved at starte et nyt projekt op med en under 20...

Vidste ikke at Amino har et dårligt ry nogle steder - gør man ikke noget for at rette op på imaget??

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:18

Jeg mener det var Martin Thorborg, der sagde noget i retning af at alle top fodboldspillere startede i "little league". 

Men klart er det selvfølgelig gavnligt, at der også er aktive garvede iværksættere os på lilleput-holdet kan lære fra. Der er da også nogen, og det er vel derfor de har Amino ekspert-bloggen pt arbejder på at forbedre den. 

Der er da klart at der findes en del garvede iværksættere, som ikke umiddelbart har interesse i at komme herinde. De har nok travlt med at tælle penge og skifte luksusmøblerne ud hver uge. Eller andet godt fra havet de nu kan finde på :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 18:19

Celgaard:

Som jeg skrev i min intro, ønsker jeg ikke at Amino får en aldersgrænse. Jeg administrerer selv www.erfaland.dk og der er ej heller alderbegrænsning (man skal ikke oplyse alder for at oprette en profil) da jeg tror på, at alle kan bidrage med noget...

Og er desuden ved at starte et nyt projekt op med en under 20...

Vidste ikke at Amino har et dårligt ry nogle steder - gør man ikke noget for at rette op på imaget??

Så bliver jeg nødt til at spørge - hvorfor har du så lavet tråden?

Din overskrift på tråden er "Hvorfor er Amino for alle? Burde der ikke være en aldersgrænse?", hvilket fortæller mig, at du netop synes der BURDE være en aldersgrænse?

Du skriver selvfølgelig at det ikke er et reelt ønske, men et undrende spørgsmål, men hvis du selv ejer et forum omkring emnet, så kan man jo passende stille dig selv samme spørgsmål, hvis det hænger sådan sammen at du ej heller har en aldersbegrænsning.

Dårligt ry - hvor har du hørt det?

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:24
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Morten Madsen:

Dårligt ry - hvor har du hørt det?

Jeg tror det var mit indlæg, han henviste til.

Jeg har igennem en længere årrække deltaget i en masse forskellige iværksætter events, meetups, fester, camps, etc. når jeg har snakket med iværksætterne der tegner der sig desværre en tydelig trend, af en fordom med at Amino, er for "bunden" af iværksættere :-(

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu kommer jeg med mig selv som et eksempel..

Jeg blev medlem på Amino i 2008, og var 17 år. Dengang havde jeg allerede meget erfaring med iværksætteri og hjemmesider/programmering. Indlæggene på højt fagligt niveau (juradiske, økonomiske, salgsmæssige spørgsmål m.m.) holdte jeg mig fra, fordi det lå uden for mine faglige kompetencer. Men det betød ikke at jeg ikke kunne bidrage med erfaring til andre unge iværksættere, og hjælpe andre herinde med hjemmesider/programmering m.m.

I dag blander jeg mig i lidt flere indlæg, fordi jeg er blevet klogere, og dermed også har mere at bidrage med. Jeg har lært rigtig meget ved blot at læse i en masse indlæg her på Amino (uden at blande mig), men blot ved at følge med på en masse indlæg, diskussioner osv.

Jeg har rigtig meget respekt for unge iværksættere, også dem der er 5 år yngre end mig selv! :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27

Gita Street:
Der er da klart at der findes en del garvede iværksættere, som ikke umiddelbart har interesse i at komme herinde. De har nok travlt med at tælle penge og skifte luksusmøblerne ud hver uge...

Skifte luksusmøblerne ud hver uge?????

Gider du godt liiiige...!!!

Jeg føler mig som en fattiglus!

;-)

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 18:30

Hvis man skal have en nedre aldersgrænse, skal vi vel også have en øvre, så alle vi gamle og grå bliver sorteret fra, når vi ikke længere har noget at byde ind med;)

Interesse for iværksætteri må være den afgørende kvalifikation her - ikke alder, baggrund eller etnicitet

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:32

Gita Street:
Der er da klart at der findes en del garvede iværksættere, som ikke umiddelbart har interesse i at komme herinde. De har nok travlt med at tælle penge og skifte luksusmøblerne ud hver uge. Eller andet godt fra havet de nu kan finde på :-)

Ja eller skifte yatchen fordi den gamle er blevet våd.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 18:37
I min verden er nogle af de mest kreative mennesker faktisk børn. De har ingen grænse og går ind i tingene åbensindet. Der vil komme langt flere unge iværksætter (håber jeg hvert fald)
Side 2 ud af 7 (66 indlæg)