Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er Amino for alle? Burde der være en aldersgrænse?

Side 7 ud af 7 (66 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler hverken om alder eller antallet chifre på lønchecken om man hører til på Amino. Der findes så rigeligt 30+ som har mindst lige så lidt at byde ind med som den gennemsnitlige 15-årige, og det må være det altafgørende, at man kan biddrage til en god debat.

Jeg synes desværre at Amino er blevet rigtig svær at følge med på. Alle de interessante debatter har over 100 lange indlæg, hvor kvaliteten er uhyggeligt svingende. Jeg tror en stor del af problemet skyldes at der er flere og flere, hvis hovedmotivation ikke er at deltage i og biddrage til debatten, men snarere personlig promovering og/eller SEO. Det er sådan set både dem der biddrage med ligegyldigheder og dem som kommenterer på dem. Der skal ikke mere end 2 af disse til, og så kører det helt af sporet, og os som ikke har tid til at sidde og læse kilometervis af tekst har svært ved at følge med.

Det er light-versionen af Trolls; der skrives ikke nødvendigvis i "ond hensigt", men alternative motivationsfaktorerer og simpelthen manglen på noget at biddrage med gør det til et stort irritationsmoment.

I sociale sammenhænge offline, falder man hurtigt fra hvis man ikke biddrager på en fornuftig måde. Gruppen formår hurtigt at ignorere personen, og det bliver uinteressant at være med. Det samme skal vi gøre på Amino. Lad vær at svare på millimeterdemokratiske ligegyldigheder, anmeld indlæg der kun er SEO-SHIT, osv. Skriv når du har noget på hjerte og skriv noget ordentligt og gennemtænkt som du kan stå ved. Jo flere der gør det, og jo flere der ignorerer de der spolerer debatten, desto bedre bliver niveauet i debatterne herinde.

Man kunne måske indføre en "ignorer-funktion" ala facebook, hvor man ikke får vist indlæg fra bestemte personer. På den måde undgår man at bruge tid og energi på ligegyldigheder, og det bliver mindre interessant at skrive ligegyldige ting. Det er lidt groft, men måske nødvendigt. Det var bare en strøtanke. 

Jeg startede selv på Amino da jeg var 16, og jeg synes selv at jeg har biddraget med mange fine ting gennemtiden. Jeg håber at der fortsat vil være plads til alle der har lyst til at have en god debat om iværksætteri og alle de relaterede emner. Lad os kæmpe alt hvad vi kan for at højne kvaliteten. Det må være det allervigtigste for at tiltrække de skarpeste. Rigtig god aften! :-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:00

MichaelValentin:
Man kunne måske indføre en "ignorer-funktion" ala facebook, hvor man ikke får vist indlæg fra bestemte personer.

Personligt foretrækker jeg at have et overblik over hvad der sker - uanset. Men udover det, så tror jeg det er det knappen "Skjul bruger" er beregnet til. Du finder valget ved at klikke på den blå knap til højre "Mere..." Smile

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gita Street:

... Men udover det, så tror jeg det er det knappen "Skjul bruger" er beregnet til. Du finder valget ved at klikke på den blå knap til højre "Mere..." Smile

Gud, det var jeg sgi' da ik' klar over, tak for tippet!
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 08:39

Gita Street:
Personligt foretrækker jeg at have et overblik over hvad der sker - uanset. Men udover det, så tror jeg det er det knappen "Skjul bruger" er beregnet til. Du finder valget ved at klikke på den blå knap til højre "Mere..." Smile

Ja, det kan gøre det lidt forvirrende. Jeg vidste ikke at den features allerede var der; tak for tippet.

Endnu et skud fra hoften:

Hvad med en "like" funktion ala facebook. Hvor man let kan se hvor mange og hvem der har liket. Det kunne måske spare en del "det synes jeg også indlæg", ligesom at det gør det endnu hurtigere at give sin mening til kende... Det tror jeg kunne fungere godt. Det findes vel ikke allerede? :-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 01:09

Jeg er helt enig med Cookie - Endvidere er der et særligt område herinde, hvor de unge iværksættere kan kommunikere sammen.

Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:31

Hvis vi lukker for adgang for unge - så det ligesom at lukke adgang for de unge for at de har mulighed for at udvikle landet.

For mange år siden var det nemmere at iværksætte noget og at det kunne nemmere lykkes en at blive stor. Men idag er det så meget andet (marketing / seo / design / bla bla bla) og hvis vi unge mennesker med drøm - aldrig får chance i disse tider uden at spørge nogle eksperter der gerne deler deres viden gratis.

Det kaldes go karma som en klog mand har fortalt mig.

Side 7 ud af 7 (66 indlæg)