Hvis du med tilladelse tænker i baner af autorisation eller tilsvarende, tror jeg ikke der er gældende krav. jeg har ikke undersøgt dette, skal dog siges.
Lige lidt forretningsmæssigt input til din idé:Og jeg advarer dig, jeg udfordrer dig hermed med en række spørgsmål, som jeg synes du skal gruble over:
Hvad er der i det for mig som forretningsdrivende.
Hvorfor skulle jeg sige mig selv, at det mærke, må jeg bare have på www.ditselskab.dk som eksempel.
Hvordan vil I tjekke for "snyd og bedrag"... Og hvad med resultatet.
Hvis I finder ud af, at jeg var en i jeres opfattelse bedrager - hvad vil I så med den oplysning.
Vil det ikke bare medføre, at jeg ikke kunne blive kaldt eneutral. Så køber jeg ikke jeres mærke, og så har i spildt en masse tid..
Hvilken betydning har det?
Så vidt jeg kan se af din beskrivelse, har du jo ikke tænkt dig at sætte mig i gabestokken på nettet af den grund. I så fald er du jo blot en ny Trustpilot.
Og hvad er sammenhængen mellem et overskueligt website og det du kalder troværdighed.
Det forstår jeg slet ikke.
Troværdighed går efter min opfattelse mere på, om indholdet på siden er faktuelt korrekt, om man på troværdig vis kan se, hvem der står bag en side (der tilbyder en ydelse) etc. etc. Det går da ikke på om siden er opsat på overskuelig vis eller ej.
Hvis du skal køre på troværdighed, så har jeg en supplerende idé tilbage til dig:
En masse sider på nettet, for eksempel mine egne www.ditselskab.dk og for eksempel www.neminkasso.dk baserer sig på troværdighed.
Troværdighed handler i den anledning om 2 ting. dels vedrørende personen/personerne bag, dels vedrørende de oplysninger, der afgives på hjemmesiden:
Personen:
Fx. Jacob Tøjner - mig selv. Jeg skal simpelthen "lyse af troværdighed" overfor dig som potentiel kunde. Hvilken strategi ligger der til grund for dette: Jo, jeg er jo ikke anonym. Jeg findes. Googler du mig, kan du finde alt. Alt er udkrænget. facebook er vist nok ret åben. Linkedin er vist nok ret åben om mig. Du kan finde mig i telefonbogen - også privat. Du kan se alt.
Hvorfor?
På ditselskab.dk skal du for eksempel indbetale kr. 80.000 på min klientkonto... Du skal med andre ord "slippe" dine 80.000 i en periode, og så håbe jeg ikke hæver pengene og tager på ferie for dem.
Nu gælder der konkrete regler for advokater, der til siger, at jeg så ikke er advokat længere, hvis det sker. Men alligevel. Der er også advokat, der alligevel ikke har kunnet stå for fristelsen.
Du kan tro, der er et spørgsmål, der er oppe og vende hos mange af de mange, der retter henvendelse til mig. Og jeg kan godt forstå det.
Jeg ville selv stille præcis det samme spørgsmål.
Troværdighed er alfa omega for min virksomhed. Optræder jeg utroværdigt er jeg færdig som gårdsanger.
Ingen ville længere overføre 80.000 til min håndtering, for de ville selvsagt være bekymrede.
Derfor er - i min verden - åbenhed om ejerforhold, personerne bag en virksomhed, et website helt enormt vigtigt i skabelsen af troværdighed. Og det kan du inddrage i din idé. Så skaber du værdi for håndværkere eller personer bag fx. XXX entreprise SMBA eller "køb dit smba på nettet nu smba" hvor du netop stortset aldrig kan gennemskue, hvem er det egentlig du handler med.
Oplysninger på hjemmesiden:
Er de faktuelt sande - oplysningerne. Masser af virksomheder anvender referencer. Er de sande? Det skal de være, men er de? Hvem tjekker det? Ingen. Kunne jeg øge min troværdighed ved at lade et uafhængigt organ - fx. din virksomhed - tjekke oplysningen, hvorefter jeg kunne mærke min hjemmeside med, at I havde tjekket.
Vil det øge troværdigheden. Måske. Det afhænger jo i første række af, om I SELV ER TROVÆRDIGE. Hvis folk får opfattelsen, at det der mærke kan enhver købe, så er hele ideen. færdig.
God tankevirksomhed - håber du kan bruge mit morgen mentor input