Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på el?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

messen " Building Green" hørte jeg, at el til opvarmning af huse kommer fra fossile brændstoffer (kul, olie og gas) og atomkraft, mens el til biler kommer fra vindmøller, solaranlæg og vandkraft. Nybyggerier må ikke udelukkende opvarmes med el som kilde.

Hvordan dælen kan man se forskel på el?   

Mvh.

Klaus

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu om dage kan man vælge "grøn el" i producent leddet  - Men det el der kommer ud af stikket er både fossile og grønne elektroner, der er der ikke nogen forskel.

Der er en transportør af el og en producent af el og det er i valget af producent det grønne valg foretages.

Personligt har jeg skiftet til "grøn el" og samtidig sparet et par kroner - men det er en af de klimavalg hvor man skal have tillid til at summen af valg folk foretager gør en forskel.

For et overblik over muligheder og evt skift af el leverandør, se http://www.elpristavlen.dk/

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:42

Nej der er ikke forskel på EL.

Der er forskel på GRØN el og ikke gørn EL.

Kul og Olie forurener, det gør vindmøller ikke.

Du kan desværre ikke se forskel på EL.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:58

:) Hvis de stadigvæk anvender samme praksis så er "grøn"-el fupstrøm

Jeg har ingen tiltro til hvad elselskaberne fortæller. Der har været en masse sager, hvor deres grådighed er kommet til syne.

deMib skrev for et par år siden hans oplevelser med hvordan Dong Energy snyder deres kunder.

Så jeg tvivler ret meget på deres hensigter, når de taler om grøn strøm.

Kommer snart...

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Skrevet kl. 13:13

Hvordan kan man promovere el-biler og sige, at det er vejen frem, mens el til boligopvarmning slet ikke går. Der er en masse interessekonflikter, som lovgiverne på ingen måde har styr på.

Måske det bliver bedre med den nye regering, der jo gerne vil satse på grøn energi? Jeg tror det ikke, men lad os se!   

mvh.

Klaus

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:23

Varion :

Hvordan kan man promovere el-biler og sige, at det er vejen frem, mens el til boligopvarmning slet ikke går. Der er en masse interessekonflikter, som lovgiverne på ingen måde har styr på.

Måske det bliver bedre med den nye regering, der jo gerne vil satse på grøn energi? Jeg tror det ikke, men lad os se!   

mvh.

Klaus

Det kan man nemt, f.eks vindmøller forurener ikke lige så meget som olie/benzin. Også er der uendelig strøm, det er der ikke med olie. Olien løber ud en dag, også står vi kun tilbage med strøm.

Solceller er også vejen frem, igen det forurener ikke.

Så der findes masser af grøn energi.

- Emil

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:27

AngryBird:

Varion :

mvh.

Klaus

Det kan man nemt, f.eks vindmøller forurener ikke lige så meget som olie/benzin. Også er der uendelig strøm, det er der ikke med olie. Olien løber ud en dag, også står vi kun tilbage med strøm.

- Emil

Olie kan fremstilles via alger (algefarme) og dem vil vi snart se blive sat iværk rundt omkring, de er allerede begyndt i Australien. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:33

Varion :

Hej

Problemet med EL, er at det stadig er begrænset hvor meget vi kan hive ud af vindmøller, og andre alternative energi kilder.

Fx så forudsætter man at el biler skal oplades om natten, hvor industrien fx ikke bruger så meget strøm. Og derved er en overproduktion. Da vindmøller fx generalt er ligeglad med forbruget. De kører jo bare rundet på bremsen, når der ikke er det store behov.

At man så tager varme som eksempel, så er det typisk naturgas, der bliver brugt. Og det skulle eftersigende ikke forurene så meget som fx olie. Og begynder man at skulle bruge en masse el til varme også så vil kulkraftværkerne skulle producere mere. Specielt i dagtimerne.

Så man har her politisk valgt at det er bedre at bruge naturgas til opvarmning, og el til transport, netop fordi at transport stadig fylder så lidt, at udviklingen og opsætningen af alternative energi kilder skulle kunne følge med.

/Kenneth

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:35

S.H:

AngryBird:

Varion :

mvh.

Klaus

- Emil

Olie kan fremstilles via alger (algefarme) og dem vil vi snart se blive sat iværk rundt omkring, de er allerede begyndt i Australien. 

Det forurener stadigvæk.

Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Skrevet kl. 15:40

Kenneth:

Så man har her politisk valgt at det er bedre at bruge naturgas til opvarmning, og el til transport, netop fordi at transport stadig fylder så lidt, at udviklingen og opsætningen af alternative energi kilder skulle kunne følge med.

Så skal regeringen jo "bare" tage kampen op med olie- og gasmonopolerne og komme i gang med at få danske virksomheder til at producere el fra solen og vinden, sådan at også samfundets største energiforbrugere (boliger) kan forsynes med alternativ, økologisk energi til opvarmning.

Allerede i dag kan moderne elpaneler i forhold til gas og olie spare ca. 50% på varmeregningen og installation af dem.

mvh

Klaus

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)