Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At konvertere Artikel med egne ord - Hvordan?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 12. Jul 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg står og har fået en masse inspiration til det lille koncept som jeg har gang i, problemet er egentlig ikke at jeg ikke har nogle idéer til hvad jeg skal gå i gang med, problemet er i det store, at jeg ikke har nogle idéer om hvordan jeg konverterer artikler eller indlægs som jeg har læst til mine egne ord.

Ved godt at det kræver kreativitet og tid - det skal dog siges at det har jeg masser af.

Er rigtig bange for at Google robot analyserer at jeg har kopieret indholdet fra en anden hjemmeside.

Håber der nogle der kan sætte lidt ord på hvad nødvendigheden er, og om der findes nogle mulige værktøjer eller andre råd..

Dette er virkelig en problemstilling jeg har gået med et stykke tid, og har simpelthen været i tvivl med hvert eneste indlæg / artikel jeg har lavet.

Måske er det også bare nervøsiteten i at lave fejl.

Håber i nogle af jer guru'er har lidt kendskab til det :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:39

Hvis du får et svar må de MEGET GERNE sende mig en mail

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:57

Martin:

Ved godt at det kræver kreativitet og tid - det skal dog siges at det har jeg masser af.

Er rigtig bange for at Google robot analyserer at jeg har kopieret indholdet fra en anden hjemmeside.

Håber der nogle der kan sætte lidt ord på hvad nødvendigheden er, og om der findes nogle mulige værktøjer eller andre råd..

Det er OK at blive inspireret af andres artilkler - men heller ikke mere!

Når du har så god tid, så brug den til at skrive dit eget indhold, med dine helt egne ord. Lad være med at copy/paste, du risikerer ikke blot DC, men også store erstatningskrav fra ophavsmanden.

Hvis du ikke evner at skrive læsbare tekster, må du alliere dig med en tekstforfatter.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 19:30

Man må gerne hente inspiration og informationer fra andre sider - men skriv ALT om. Hvert eneste ord.

Beslut dig for din vinkel, og skriv din tekst ud fra den - har du brug inspiration udefra er det fint - men skriv teksten selv - og lav altid mindst en omskrivning, så skulle der ikke være problemer.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 19:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder, som om du bekymrer dig mere end nødvendigt? :)

Læs artiklen, tag noter, hvis det er nødvendigt. Læg artiklen væk. Skriv det hele med dine egne ord. Sammenlign for at se, om du alligevel skulle være kommet til at kopiere.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:03

Hej Martin,

Jeg har nok skrevet hvad der svarer til mellem 300-500  sider om det at have et rengøringsfirma på nettet. Ikke et eneste sted har jeg gentaget mig selv. Hvis jeg kan skrive så meget om et rengøringsfirma, så kan du nok også hvis du virkelig vil :)

God fornøjelse og god weekend

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 20:12

Martin:

problemet er i det store, at jeg ikke har nogle idéer om hvordan jeg konverterer artikler eller indlægs som jeg har læst til mine egne ord.

Det har jeg en effektiv metode til, som jeg ofte bruger i forhold til mine studenter: Læs artiklen, sluk din computerskærm, og skriv så det, du vil gengive af artiklen - det kan du ikke undgå at gøre med dine egne ord, hvis du skriver med slukket skærm. Du skal selvfølgelig skrive teksten igennem med tændt skærm bagefter, men så er udgangspunktet dit eget, personlige.

Martin:

Hvorfor skulle du ønske at kopiere artikler? Det er bedre, hvis du stiller et nyt spørgsmål og så skriver ud fra det. Så får du helt automatisk din egen tekst. Dermed kan du også med sindsro åbent og ærligt henvise til hvilke kilder, du har trukket på.

Du laver ikke fejl, hvis du følger alm skik og brug for at basere sig på andre værker. Det er ikke så svært - 'kunsten' er at stille sit eget spørgsmål eller finde sin egen vinkel.

På universiteterne og på nogle gymnasier er man begyndt at benytte tekstdatabaser, hvor man sammenligner den enkelte, elektronisk afleverede opgave med allerede publiceret tekst. Opdages plagiat er konsekvensen hård, for det sammenlignes med snyd.  Jeg har læst et sted, at man på den måde nu har opdaget adskillige, som før tekst blev elektronisk tilgængelig, også har skrevet af :-)

God fornøjelse

/Marianne

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:29

Nu kan det jo være ens eget indhold  man godt vil lægge på flere hjemmesider. Jeg har jo fx. en expertblog her på amino, og vil godt lægge indholdet på infobloggen på www.ditselskab.dk. Jeg forstår dog på SEO eksperterne her på amino, at jeg bestemt ikke bare må copy paste indholdet på grund af "duplicate content" så vidt jeg forstår... men det er jo tidsmæssigt krævende at omskrive hvad man HAR skrevet en gang, så en automatiseret metode kunne være interessant. det siger sig selv at metoden ikke skal anvendes til at omgå andres ophavsret - deri er jeg enig.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 10:51

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Nu kan det jo være ens eget indhold  man godt vil lægge på flere hjemmesider

Det vil - i min verden - godt nok også være dårlig stil. Det er så vidt jeg har læst en af de ting, Penkowa er faldet på: At benytte samme materiale (hendes eget) i to forskellige sammenhænge uden at gøre opmærksom på det.

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Jeg forstår dog på SEO eksperterne her på amino, at jeg bestemt ikke bare må copy paste indholdet på grund af "duplicate content" så vidt jeg forstår.

Ja - dér er jo et problem. Indrømmet - jeg har kun forholdt mig til det indholdsmæssige. Umiddelbart ville jeg være nysgerrig efter at vide, om det trods alt betyder så meget i et lille sprogområde, som det danske?

Men jeg tror ikke, min fantasi rækker til at forestille mig, hvad der kunne automatiseres ifm en tekst, så den ikke bliver lig en anden tekst med samme indhold? De kreative studerende forsøger sig med at lave deres tekst om til billeder, så det enkelte ord ikke læses som ord. Men det har plagiatsystemerne opdaget, så dén går ikke længere ....

/Marianne

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:54
Der findes ikke en direkte nem metode til det. At skrive ER hårdt arbejde... Og alle metoderne du hører her kan bruges.

Når vi skal totalt omskrive nogle af vores egne artikler, bruger vi synonymordbog til at ændre næste hver eneste ord. Faktisk laver vi flere varianter af ordene, så vi udfra dette kan lave flere mia artikler og stadig undgå duplikater content :)

@Jacob: det største problem er jo at du risikerer at straffe enten din egen blog eller den på Amino... Hvis du ikke orker omskrive dine artikler, så link til dine værker fra din egen blog :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)