Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan vi gøre vores ekspertblogs endnu federe?

Side 3 ud af 8 (76 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15010
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg vil da gerne komme med et indput, som en af de såkaldte "ekspertbloggere"...

Det er nemt nok, at skrive de første 5-10 indlæg, men så begynder problemerne ofte. Og kigger man generelt på bloggerne, så gælder det faktisk mere eller mindre alle.
For jo mere der gives på disse blogs, jo mere forventer læserne at få i fremtiden, og der sætter nogle områder altså visse begrænsninger! For det kan ofte være svært, at skrive mere om et emne, selvom læserne måske gerne vil have det!

Casper Schneidereit:

Nå men, min mavefornemmelse siger mig, der er et lille indholdsmæssigt mismatch mellem indholdet i "debatterne" og indholdet i "ekspertbloggene". Det er lidt svært at forklare, men mit indtryk er at det som der bliver skrevet om i ekspertbloggene, ikke rigtig afspejler hvad der bliver debatteret og snakket om i debatten. Der er ikke sådan en hundredprocent føling debatten vs. bloggene i mellem. Det er i hvert fald et område man kunne arbejde på, samle data ind fra debatten, der kan danne grundlag for nogle indlæg. F.eks er der en del spørgsmål omkring injurier - her vil det være ideelt med et indlæg om netop "injurier via nettet". Må man hænge en samarbejdspartner ud? 

Jeg ser lidt det samme... Og derfor kunne det være mega fedt, hvis der var et debatområde på Amino, hvor brugerne kunne komme med forslag til emner - problemstillinger mm, som de gerne vil have behandlet på disse ekspertblogs. På den måde kan os bloggere også finde ny inspiration til, hva vi evt skal skrive om, eller nogle specifikke emneområder, som der skal behandles...

Desuden bliver nogle af ekspertbloggene herinde mere brugt til personlig branding end vidensdeling...

Til sidst vil jeg bare sige til alle dem, som læser bloggene, at der ofte ligger flere timer bag et indlæg. Et eksempel er mit eget sidste indlæg om leveringstiden, som tog ca 4 timer at skrive inkl databehandling mm...

Og kigger man på de mest læste indlæg, så er 8 ud af 10 online folk. Dvs alle os andre, som også behandler offline problemstillinger, vi har bare ik den samme læser volumen, som dem der skriver om SEO, landingpages, adwords mm...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:36

Hvis jeg skal foreslå noget, så kunne en spacemanagement ekspert være super interesant, som blogger om tankerne og ideerene bag spacemanagement!
Altså primært offline, men det kan jo i mange tilfælde også overføres til online sider!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:37

Vil støtte Kenneth på den her.. senest er der lige udkommet et ekspertindlæg som absolut intet bibringer og er fyldt med faktuelle fejl. Det er udelukkende et linkbuildings indlæg.

Det dybt pinligt, og spild af tid. Gider slet ikke læse de blogs mere. Læser kun Rosenstand og Rolf Høegh.

Simpelthen for ringe Amino... øv :(

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:38

Kenneth:

Hvorfor så blive ved....eller ikke bare lade det gå et stykke tid. Der er vel ingen der siger at I skal skrive XXX antal blogs om måneden.

Det gør der også, og det medføre bare at ens PB bliver rødglødende at beskeder fra folk, som glæder sig til nye indlæg, eller det går ud over ens mail...

Og så kommer næste problemstilling. For skriver man ik særlig ofte, så bliver man kritiseret i indlæg herinde, for ik at være aktiv nok som blogger... Så enten går man på krompromis med kvaliteten eller også bliver man kaldt doven... Lidt en loose - loose situation!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:48

Kenneth:

Tak for svaret, havde faktisk forventet det svar Big Smile

Men hvad er vigtigst, at tilfredstille en flok gribbe, eller dem der hunger efter kvalitet.

Jeg ved godt at det er en balance gang, men det er noget af det man må gøre op med sig selv, når man starter som blogger. Og ikke noget som man skal tage stilling til, når man er kommet op i hirakiet.

Du har ret, og sådan har jeg os haft det hele tiden... Hellere færre indlæg af brugbart kvalitet, end mange som måske løser en enkeltpersons problemstillinger.
Men for at være ærlig, så var det intet, som jeg havde overvejet fra starten af, da jeg aldrig havde forventet så voldsom en effekt af de blogs!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:53

Mark MK:

Fashion-Seller:
Og så kommer næste problemstilling. For skriver man ik særlig ofte, så bliver man kritiseret i indlæg herinde, for ik at være aktiv nok som blogger... Så enten går man på krompromis med kvaliteten eller også bliver man kaldt doven... Lidt en loose - loose situation!

Hvis der nu var flere interessante bloggere, og de f.eks. skrev ét indlæg om måneden. Så ville man snildt kunne finde et indlæg om dagen som var noget værd. Problemet er nu at der er meget få som er noget værd, og endnu mindre som interessere én selv.

Vi er ik uenige, men det er altså Amino, som sammensætter blogteamet, og ik den enkelte blogger...
Men nu ved Amino også, at det er det, som der efterlyses, og så må vi håbe, at der kommer nogle flere på banen...

Jeg ville blive glad for en spacemanagement ekspert! Det kunne blive mega fedt!

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:33

Hvordan er det nu den er: "Perfekt er ikke når der ikke er mere at tilføje, men når der ikke er mere der kan fjernes"

Jeg synes man skal give lidt og forlange lidt af ekspertbloggerne. Hvis man vil kalde dem ekspertbloggere så få eksperter ind! Ellers er det bare en blog - og dem vrimler nettet med. Måske skulle man helt fjerne blog begrebet og kalde det for "videns-artikler". 

Problemet er nævnt tidligere, det er det samme igen og igen og igen..... Der er en stor del af blog indlæggene der ikke er noget værd - de er præget af venstrehåndsarbejde, 10 minutters skriverier og linkbuilding til egne produkter - eller venindens tøjindsamling! Hvorfor stilles der ikke krav om gennemlæsning, indhold, længde osv. til ekspertbloggerne? Argumentet for at de gør det gratis holder ikke, de er maks eksponeret, hvor mange bøger tror i ikke Rolf Høegh har solgt via amino ekspert blog?

Problemet er ikke kun ekspertblogs, amino blogs er stort set kun brugt til linkbuilding - det er vagt.

Mine forslag:

1: Stil krav til ekspertbloggerne, at de er eksperter!

2: Stil krav til ekspertbloggerne om at de skriver max. fx. 500 ord pr indlæg (det er der i forvejen mange blogs der gør - for at man kan få linkværdi hos dem - det samme er gældende her)

3: Lav det samme med ekspert blogs som med Buzz - eller det omvendte, hvis der kommer nok negative stemmer, falder den ud af index! 

4: Vær mere kritiske omkring linkbuilding i artikler til eget formål (det kan de gøre i deres egen "kolofon")

5: Lad ekspertbloggerne være tidsbegrænset, fx. ½ år ad gangen, hvis ikke de har performet er det ud og en anden ind.

6: Fjern en masse af ekspertbloggerne, jeg er enig i mange af de synspunkter der er kommet frem omkring ensartethed i indlæg. Fjern dubletter!

7: Stil krav om at producere mindst eet indlæg om måneden.

Jeg synes godt man kan stille disse krav til ekspertbloggere, der må skulle gives noget til gengæld for at få den massive eksponering her på siden. Det er jo langt fra gratis arbejde - for de fleste er det vel ret godt betalt? Amino er jo en fantastisk produkt/platform - så det er vel ikke svært at forlange kvalitet?

Af andre forslag kunne jeg godt tænke mig se se en oversigt over eksporetbloggere og de hovedemne de blogger indenfor, lidt som på version2 - under blogs. Det vil sige at jeg kan finde oversigten over alle ekspertbloggere og se alt det fx. Rolf Høegh har skrevet.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 19:37

B. Hvarregaard:
Af andre forslag kunne jeg godt tænke mig se se en oversigt over eksporetbloggere og de hovedemne de blogger indenfor

http://www.amino.dk/blogs/ekspertblog.aspx

I højre side ca. midt på siden. Der har du dem kategoriseret klik på et navn og kom ind til deres blog

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Et helt simpelt råd : Hvad med selv at holde øje med kvaliteten ? I mange tilfælde er det så åbenlys linkbuilding, ikke - relaterede emner i forhold til deres " ekspertise" og skamrosning af nære venner eller firmaer som de arbejder for.

De kan modtage et gult kort om at stramme op, og så få et rødt næste gang.

Desværre er en del af dem " venner af huset ", så ekspertbloggen må desværre lide under denne kammeratlighed

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:45

Mark MK:
I højre side ca. midt på siden. Der har du dem kategoriseret klik på et navn og kom ind til deres blog

Super, har vist aldrig scrollet så langt ned før - så bare stryg den kommentar fra mit indlæg.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 3 ud af 8 (76 indlæg)