Hvordan er det nu den er: "Perfekt er ikke når der ikke er mere at tilføje, men når der ikke er mere der kan fjernes" Jeg synes man skal give lidt og forlange lidt af ekspertbloggerne. Hvis man vil kalde dem ekspertbloggere så få eksperter ind! Ellers er det bare en blog - og dem vrimler nettet med. Måske skulle man helt fjerne blog begrebet og kalde det for "videns-artikler". Problemet er nævnt tidligere, det er det samme igen og igen og igen..... Der er en stor del af blog indlæggene der ikke er noget værd - de er præget af venstrehåndsarbejde, 10 minutters skriverier og linkbuilding til egne produkter - eller venindens tøjindsamling! Hvorfor stilles der ikke krav om gennemlæsning, indhold, længde osv. til ekspertbloggerne? Argumentet for at de gør det gratis holder ikke, de er maks eksponeret, hvor mange bøger tror i ikke Rolf Høegh har solgt via amino ekspert blog? Problemet er ikke kun ekspertblogs, amino blogs er stort set kun brugt til linkbuilding - det er vagt. Mine forslag: 1: Stil krav til ekspertbloggerne, at de er eksperter! 2: Stil krav til ekspertbloggerne om at de skriver max. fx. 500 ord pr indlæg (det er der i forvejen mange blogs der gør - for at man kan få linkværdi hos dem - det samme er gældende her) 3: Lav det samme med ekspert blogs som med Buzz - eller det omvendte, hvis der kommer nok negative stemmer, falder den ud af index! 4: Vær mere kritiske omkring linkbuilding i artikler til eget formål (det kan de gøre i deres egen "kolofon") 5: Lad ekspertbloggerne være tidsbegrænset, fx. ½ år ad gangen, hvis ikke de har performet er det ud og en anden ind. 6: Fjern en masse af ekspertbloggerne, jeg er enig i mange af de synspunkter der er kommet frem omkring ensartethed i indlæg. Fjern dubletter! 7: Stil krav om at producere mindst eet indlæg om måneden. Jeg synes godt man kan stille disse krav til ekspertbloggere, der må skulle gives noget til gengæld for at få den massive eksponering her på siden. Det er jo langt fra gratis arbejde - for de fleste er det vel ret godt betalt? Amino er jo en fantastisk produkt/platform - så det er vel ikke svært at forlange kvalitet? Af andre forslag kunne jeg godt tænke mig se se en oversigt over eksporetbloggere og de hovedemne de blogger indenfor, lidt som på version2 - under blogs. Det vil sige at jeg kan finde oversigten over alle ekspertbloggere og se alt det fx. Rolf Høegh har skrevet. |
B. Hvarregaard:Af andre forslag kunne jeg godt tænke mig se se en oversigt over eksporetbloggere og de hovedemne de blogger indenfor
http://www.amino.dk/blogs/ekspertblog.aspx
I højre side ca. midt på siden. Der har du dem kategoriseret klik på et navn og kom ind til deres blog