Hvordan låner man en e-bog ? folk låner jo tit alm. bøger af hinanden, men er det ulovligt at låne sin e-bog ud ? |
Godt nok det sjoveste spørgsmål jeg har hørt til dato :D - Hvorfor ikke høre på dit eget forum ? ;)
- Emil
Godt nok det sjoveste spørgsmål jeg har hørt til dato :D - Hvorfor ikke høre på dit eget forum ? ;) - Emil |
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Jeg er en sjov mand og nu var jeg tilfældigvis her i anden anledning ;-) |
Det kunne jeg også godt tænke mig at høre. For hvis man nu lagde e-bogen i et evt. program hvor den ikke kunne kopieres eller rettes i og på den måde sagtens kunne leveres tilbage, uden nogen kopierede noget, så er det vel præcis som at låne en fysisk bog ud og få den tilbage 2 mdr efter eller hvad.
Mvh. Jonas |
|
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant
Skrive den af? Og ligemeget hvilket program du finder, så finder man altid en måske at kopiere den på. Evt. med "Print Screen" - Emil |
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Godt spørgsmål. man kan jo låne digital musik, så hvorfor ikke e-bøger? :) |
Kommer snart...
Ja det kan i have helt ret i at man bare kan print screen. Men i princippet kan man jo også scanne en helt almindelig bog. Men det er da lovligt at låne en bog ud til en ven og få den igen. Jeg bare hvis folk vil låne e-bøger ud og får folk til at oprette sig på deres hjemmeside og på deres brugerside får adgang til e-bøgerne, men ikke har mulighed for at trække dem ud eller kopiere dem og de ligger fast på ens hjemmeside, så er man jo ude over det problem. Er bare en tanke jeg fik :-) |
Hvis det kan vises, kan det kopieres. Det er udelukkende et spørgsmål om hvor meget tid man gider bruge på det. Og det kan altid automatiseres. Hvis materialet er interessant nok, og koster penge, så skal der nok være nogen der gider at bruge tid på det. mvh Jan |
Det er rigtigt. Men så kunne vi jo ikke foretage os noget i verden, hvis man skulle gå efter hvad der kunne kopieres osv. Er også muligt at lave indbrud i et hus med det nyeste alarmer eller slippe fri fra de mest sikrede fængsler, hvis folk gerne vil, sådan vil det jo altid være. Hackere vil der altid være og de kan komme ind overalt ligemeget hvad, men hvis man sikret det så meget man kan og udfylder de krav der stilles til sikkerheden, skulle man vel nok kunne komme igennem med det. Mvh. |