Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RIA og Flash - hvilken vej blæser vindene?

Side 4 ud af 11 (110 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Men selvom det er sikkert at Flash dør, så kan HTML5 ikke det samme som Flash pt. så der er ingen vej udenom at fortsætte med Flash, de steder hvor opgaven kræver det.

Har du nogle eksempler paa (Dele af) websites* som har funktioner lavet i flash, som ikke kunne vaere lavet i html?

*Spil, og animerede banner reklamer undtaget. Spil giver stadig mening at lave i flash, indtil canvas/OpenGL  er bedre understoettet.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:50

Martin T:

Har du nogle eksempler paa (Dele af) websites* som har funktioner lavet i flash, som ikke kunne vaere lavet i html?

*Spil, og animerede banner reklamer undtaget. Spil giver stadig mening at lave i flash, indtil canvas/OpenGL  er bedre understoettet.

Lidt skægt spørgsmål, svaret ligger jo ligefor i den undtagelse du sætter op.

Men det er sørme også relevant for de fleste Flash-proffer, at kunne lave bannere og spil :-)

Udover det grafiske så har Flash idag en række lækre peer-to-peer funktioner, som heller ikke er bredt understøttet af browsere for HTML5.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:53

Hov, og jeg glemte lige CloudSprouts egen Photoshop integration. Den er egentligt grund til jeg lærte at kode Flash.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 20:17

Lundsby:

Martin T:

Lidt skægt spørgsmål, svaret ligger jo ligefor i den undtagelse du sætter op.

Men det er sørme også relevant for de fleste Flash-proffer, at kunne lave bannere og spil :-)

Udover det grafiske så har Flash idag en række lækre peer-to-peer funktioner, som heller ikke er bredt understøttet af browsere for HTML5.

Men mine undtagelse var lidt  baseret paa spoergsmaalet om hvorvidt flash var brugbart paa mobil telefoner. Det eneste flash spil jeg har spillet, er et tower defence spil kaldet Gem crafter, og det kunne uden problemer give min desktop computer mig 100% cpu belasting, saa jeg toer slet ikke taenke paa hvad det ville goere ved min telefons performance og batteri. 
Hvilket saa bringer mig tilbage til min personlige mening om flash, nemlig at vi nok har flash paa vores desktop browserer mange aar endnu, men at flash ikke er saerligt brugbart paa mobile devices.  Min android telefon kan koere flash, men jeg har endnu ikke fundet noget flash spil som var vaerd at spille paa den. Gem crafter koere alt for langsom, og desuden er det designet til at bruge en mus, saa det er temligt svaert at bruge med et touch screen.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:40

Der er ikke noget i selve Flash spec'en der gør at det skulle være specielt tungt at kører. Den eneste grund til det er at Adobe ikke har puttet nok resourcer i at lave en ordentligt afvikler. Så det er relativt sandsynligt, at man vil se bedre afviklere i fremtiden.

En anden væsentligt grund, er at Flash-udviklere typisk ikke har den store udvikler baggrund, og tit kommer til at lave ting der sviner lidt med ressourcerne. Det er egentligt ironisk at Flash kører så dårligt på iPhone, for Objective-C rummer mange flere muligheder for at skyde sig selv i foden.

Jeg er ikke sikker på at vi vil se Flash på desktoppen mange år frem. Det er ihvertfald bemærkelses værdigt, hvor få Flash ting, jeg kører der er bare 3 år gammelt. Og Flash-playeren har jo traditionelt været hullet som en si, mon ikke de fleste glæder sig til at kunne afinstallerer den.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:57

Hej Shanne

Du bør kigge på hvad html5, css3 og sidst men ikke mindst jquery kan gøre for dig....

Jeg har ikke læst alle jeres indlæg igennem vil jeg lige sige, men jeg har skimmet, og kunne se at I ikke rigtig har nævnt Jquery, som er en mængde javascript klasser i et optimeret javascript miljø.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:10

J. Deleuran:
..og kunne se at I ikke rigtig har nævnt Jquery,...

Hej J. - tak skal du ha' - jo jquery er foreslået længere oppe, og nu fik dén mulighed så et point mere :)

Mange spørger hvad Flash kan, som HTML ikke kan. Jeg kan ikke svare på det, for jeg kender jo ikke HTML tilstrækkeligt, hvilket egentlig er den basale og ydmyge årsag til min tråd.

Men jeg ved til gengæld, at Flash kan meget - faktisk kan jeg ikke komme på noget det ikke kan.

Kristian nævnte Molehill længere oppe, og jeg vil da opfordre andre - især Flash opponenterne, til også at tage et kig på videoen her

Nåeh??

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:15

Når man snakker om søgeord optimering er flash ikke det bedste at have på siden for meget , for det er svært at læse for google , vis der ikke er sket noget nyt jeg ikke ved 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:18

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:25

Shanne Simonsen:
Men jeg ved til gengæld, at Flash kan meget - faktisk kan jeg ikke komme på noget det ikke kan.

Flash kan ikke levere indhold til Google-indexering på en - for administrator - god måde, der sikrer gode placeringer.
Jeg er klar over at der kan leveres et tekstdump fra movie-indhold, men det bliver jo ikke optimeret i fht søgemaskiner.

Og det er hele humlen i internet-markedsføring i dag, : At kunne levere indhold som findes højt i søgemaskinernes resultater
Det hjælper ikke meget at have verdens fedeste hjemmeside, hvis der ikke er nogen der kan finde den.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 4 ud af 11 (110 indlæg)