Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RIA og Flash - hvilken vej blæser vindene?

Side 3 ud af 11 (110 indlæg)
Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger ikke Flash til hverken bannerreklamer eller ret meget video, og full-Flash sider laver jeg ikke mere, da det ligesom hører fortiden til - i min trådindledning kan du se et eksempel på det jeg laver, og det er egentlig på denne baggrund jeg søger inputs til hvilken vej vinden blæser, altså på applikations-fronten.

@Mads: Jeg er nødt til at give et modsat eksempel på din performance-anke:
Jeg laver af og til en Joomla-side, og sidst indsatte jeg en RokBox (banner-komponent fra RocketTheme), og når den står og snurrer på min maskine, så ryger cpu-måleren lige 25% i vejret. Jeg ved, at det samme lavet med Flash, ville være umuligt at aflæse i forøgede cpu-ressourcer.

@kim: Jeg giver dig ret i at mange ikke-Flash brugere, er uvidende om Actionscript3's styrker og spændvidde.

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 16:01

Mads Jensen:

Kristian:
Flash har samme muligheder for SEO som HTML5 har.

Vis mig et flash website hvor al indholdet er indekseret af Google.

Kristian:
Hvad skal du bruge en standard højrekliks menu til når du kan lave din egen efter dine behov?

Hvad med vis kilde, print, åben i nyt faneblad, åben i nyt vindue, mv.? Det hedder brugervenlighed.

Kristian:
Flash er sjovt nok den hurtigste teknologi der er tilgængeligt til brug på nettet.

Sikke noget vrøvl. Hvordan måler du den hurtigste teknologi? Er et flash element hurtigere end et HTML tag? Eller end en javascript funktion?

Kristian:
Der er stor forskel på om DU ikke kan eller Flash ikke kan.

Det handler ikke om hvad flash kan eller ikke kan. Det handler om at Flash ikke er og aldrig bliver en standard. Af den grund vil det dø, ikke i dag, måske heller ikke om et år, men det vil dø.

Flash site, hvor al indholdet er indekseret af Google er på vej.

Vis kilde, print osv. er muligt i Flash.

Hvis du sammenligher et Flash site (full site) med et PHP/ASP/HTML% osv. vil Flash sitet - hvis bygget rigtigt - blive vist hurtigere og køre mere flydende. Du har ikke de store loade tider på bilelder og sideskift.

Flash er et standard produkt nden for forskellige områder. Bl.a. spiludvikling på nettet, bannerreklamer osv.

Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Skrevet kl. 16:02

Undskyld - den sidste var til Kristian :)

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 16:06

Kristian:
De fandt en løsning på det og nu arbejdes der fortsat på en Flash Player til iPhones.

Har du nogle kilde paa at Adobe/Apple skulle vaere at tillade/muliggoere flash i en Safari paa iphone? 

Jeg har i oevrigt ikke koert flash paa min computer i ca 1 aar, og jeg foeler ikke jeg savner/mangler nogle dele af internettet. (Og youTube koere meget bedre uden flash, for saa kan man starte sin video direkte i sin mplayer, i stedet for at bruge den forfaerdelige flash player som youtube har).

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 16:06

Shanne Simonsen:

Jeg bruger ikke Flash til hverken bannerreklamer eller ret meget video, og full-Flash sider laver jeg ikke mere, da det ligesom hører fortiden til - i min trådindledning kan du se et eksempel på det jeg laver, og det er egentlig på denne baggrund jeg søger inputs til hvilken vej vinden blæser, altså på applikations-fronten.

Det er jeg helt med på. Det var mere et svar til dem, som mener, at Flash er på vej ud, for det er det bestemt ikke. :)

Min holdning er, at du skal fortsætte med Flash. For at tage udgangspunkt i dit eksempel har Adobe jo netop lanceret et værktøj, som ville kunne blæse din applikation op på et helt nyt niveau - altså MoleHill.

Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Skrevet kl. 16:09

Martin T:
Jeg har i oevrigt ikke koert flash paa min computer i ca 1 aar, og jeg foeler ikke jeg savner/mangler nogle dele af internettet.

Fint Martin - andre har dog behovet, og det ville være dejligt om folk selv kunne vælge til og fra.

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Skrevet kl. 16:10

Tak Kristian - det vil jeg helt klart tage et kig på :)

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 16:11

Martin T:

Kristian:
De fandt en løsning på det og nu arbejdes der fortsat på en Flash Player til iPhones.

Har du nogle kilde paa at Adobe/Apple skulle vaere at tillade/muliggoere flash i en Safari paa iphone? 

Jeg har i oevrigt ikke koert flash paa min computer i ca 1 aar, og jeg foeler ikke jeg savner/mangler nogle dele af internettet. (Og youTube koere meget bedre uden flash, for saa kan man starte sin video direkte i sin mplayer, i stedet for at bruge den forfaerdelige flash player som youtube har).

Min kilde er en produkt manager fra Adobe.

Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Skrevet kl. 16:13

Flash i Safari: er det ikke noget med at det skal en tur omkring Adobes Media Server 4.5, hvor det konverteres til HTML?

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er i mine øjne ikke nogen tvivl om at Flash dør på sigt. Det overraskede mig lidt oprindeligt, men det viser sig at der er bred enighed blandt de store amerikanske firmaer eksklusiv Adobe (og Microsoft før de dræbte Silverlight) at ingen for lov til at eje den nye standard for internet applikationer.

Det er foreståeligt, for at eje denne standard ville på sigt, give en konkurrence fordel der er væsentligt mere kraftfuld en Microsofts position indenfor operativ systemer.

Men selvom det er sikkert at Flash dør, så kan HTML5 ikke det samme som Flash pt. så der er ingen vej udenom at fortsætte med Flash, de steder hvor opgaven kræver det.

Men på sigt er HTML5 vejen frem, og nok den eneste vej frem. Lidt ligesom det er svært at komme udenom HTML idag. Hvis man er lidt mere kode orienteret en den gennemsnitlige Flasher, så er der sådan set ikke noget igang for at gå igang med Html5 evt. kryddret med lidt JQuery.

Mht. Flash vs. Html i forhold til SEO, så selvom Flash nu gang indexseres af, så vil Html altid havde en grundlæggende fordel. Nemlig at Html er side-baseret mens Flash er applikations-baseret. Det betyder at Google og andre bots, har svært ved at se hvor de forskellige tekster på vises. Hvilket oplagt betyder at de ikke kan ranke det ligeså højt.

Side 3 ud af 11 (110 indlæg)