Jeg står ved en skillevej, og der har jeg stået lige siden iOS smed Flash på porten - jeg har lavet Flash applikationer i 9 år, og ser med nogen bekymring på udviklingen lige nu. Jeg synes ikke det er helt nemt at finde et nuanceret forum for spørgsmålet om Flash's fremtidperspektiv, så nu prøver jeg herinde, hvor mangfoldigheden blandt brugerne er stor. Håber nogen har lyst til at komme med deres bud :) Microsoft har meldt ud at Flash ikke kommer med i den nye Windows 8, det kan dog vælges som plugin, men alligevel... Det er bare ikke det jeg laver, så når indholdet mere går på interaktion og ikke bare animation, så synes jeg det er svært at se hvilket værktøj der bliver det bedste bud i fremtiden. Hvis ikke Flash, hvad skal man så satse på, når resultatet skal indeholde funktionalitet og interaktion, som i dette eksempel: http://www.lovedsign.dk/1er/ ? Flash kan udgive til mange platforme, mens andre udviklingsværktøjer ser ud til at rette sig specifikt mod f.eks. Android eller iOS. |
Hej Shanne,
Det er et rigtig godt spørgsmål, jeg har selv længe tænkt over det samme. Jeg synes nemlig flash er rigtig godt på den måde, at det ikke ændrer udseende på forskellige platforme pga. forskellig fortolkning, samtidig med at det kører rigtig hurtigt, og det ikke er nødvendigt med alt mulig validering.
Til det viste eksempel, vil jeg dog mene, at det sagtens kunne være bygget med javascript/jquery i stedet, og dette nok havde været mere hensigtsmæssigt i fht. søgemaskiner, der så ville kunne finde produktnavnene. Nu ved jeg ikke, om det er minded på web-brug eller blot til f.eks. en infoskærm, hvor dette er ligegyldigt.
Har desværre ikke haft tid til at sætte mig ind i edge, men jeg vil følge tråden her.
Venlig Hilsen
Allan