Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ER ustruktureret - hjælp

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Hvor er det fedt at I involverer jer så meget (og Hans dit indlæg / kommentar er sendt videre til konen )

Tak for responsen.

Alt i alt handler det vel om at finde nogle rutiner man selv er tryg ved så man har fokus på hvilke opgaver der nødvendigvis skal udføres. Jeg har helt klart få et inspiration til hvordan jeg kan ændre min hverdag. Tak for det.

Hilsen Morten 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 15:53

Hej Morten,

Har du fundet en løsning der virker for dig? Jeg har samme udfordring som dig, jeg er også ustruktureret......kreativ! Wink

Venligst Tina

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:26

Tina Finnerup:

Hej Morten,

Har du fundet en løsning der virker for dig? Jeg har samme udfordring som dig, jeg er også ustruktureret......kreativ! Wink

Venligst Tina

Hej Tina

Jeg har muligvis et program der kan hjælpe dig, du er velkommen til at sende mig en mail for at høre mere om det (har ikke lige produkthjemmesiden helt klar endnu)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:14

Hej Tina

Både og.................
Ja det var da et ret entydigt svar hva'?

Jeg har arbejdet en del med det. Og så har jeg fundet motivationen til at få mit forma til at vokse. Jeg har ligeledes været forbi en coach hvor jeg bl.a. er begyndt at forstå lidt om hvorfor jeg er ustruktureret.

Og så har jeg læst denne bog http://www.saxo.com/dk/item/brian-tracy-slug-froeen-haeftet.aspx 

Håber den eventuelt kan hjælpe dig.

Hilsen Morten

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Skrevet kl. 12:44

Anders Christensen:

Tina Finnerup:

Hej Morten,

Venligst Tina

Hej Tina

Jeg har muligvis et program der kan hjælpe dig, du er velkommen til at sende mig en mail for at høre mere om det (har ikke lige produkthjemmesiden helt klar endnu)

Hej Anders,

Det lyder spændende kan du fortælle lidt mere om hvad det er for et program?

Jeg bruger primært mindmapping til at holde styr på mine idéer. Ligesom Hans er jeg vældig god til at finde på lister og systemer, og gerne i farver, uden at jeg egentlig bliver mere struktureret af den grund. Confused Men sjovt er det - og det er nok deri udfordringen ligger, at få has på de 'kedelige' opgaver...!  

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Skrevet kl. 12:57

WideEyes - Virtual Tours:

Hej Tina

Både og.................
Ja det var da et ret entydigt svar hva'?

Jeg har arbejdet en del med det. Og så har jeg fundet motivationen til at få mit forma til at vokse. Jeg har ligeledes været forbi en coach hvor jeg bl.a. er begyndt at forstå lidt om hvorfor jeg er ustruktureret.

Og så har jeg læst denne bog http://www.saxo.com/dk/item/brian-tracy-slug-froeen-haeftet.aspx 

Håber den eventuelt kan hjælpe dig.

Hilsen Morten

Hej Morten,

Jeg har hørt den nævnt flere gange, så den må jeg hellere se at få læst. Jeg har et mål om at læse minimum 2 bøger om ugen, og den står allerede på min liste. 

Tror du det er muligt for dig at blive struktereret eller frygter du at det vil dræbe din kreativitet - at skulle tænke 'firkantet'? 

Venligst Tina

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 00:00

Personligt tror jeg ikke jeg ville "gifte" mig med et avanceret system.... Den slags systemer er kun så gode som man bruger dem til (forstået, de skal bruges HELE TIDEN, ellers har de ingen værdi)

Gør dog brug af min outlook og min notesblok i google desktop !

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:29

Jeg kender kun alt for godt det med at være ustruktureret. Det er faktisk sjovt, for jeg mener selv at jeg er en struktureret person.

Jeg tror det drejer sig om overblik. Og om at gøre de ting som giver mest værdi. Skal jeg lave et stort projekt, nytter det ikke at opvasken pludseligt har høj prioritet.

Tag et skrid tilbage, og skab et overblik over situationen og alle opgaverne. Find så ud af hvilke opgaver som giver mest værdi at få færdiggjort. Lav dem.

Et andet virkeligt godt tip, til at få lavet rigtig meget, rigtig hurtigt er følgende.
Hvis du har meget crap der skal laves, så tager du en tavle, papir, noget at skrive på og skriver din opgave ned. Giv den opgave et MAX antal minutter. Jeg plejer at holde dem på 10-20 min. Find en timer. Jeg har sådan en alarm clock til min computer som jeg bruger. Sæt den til xx tid, og gå så i gang.
Når uret ringer stopper du. Uanset om du er midt i noget eller ej. Opgaven stoppes, og den sættes bagi køen hvis den ikke er færdig.
På den her måde undgår du at du arbejder på en dødsejleropgave i alt for lang tid.
efter en halv times tid får du måske mere overblik over den første opgave, og så går du i gang med opgaven på præcis samme måde som før.

Tro mig. Det her virker bedre end noget andet. Jeg har med det her system opnået at få lavet mere på 2 timer, end jeg normalt ville på en hel arbejdsdag. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:31

Hvad angår systemer og kalendre så er de helt fine. "INDTIL AT DE BLIVER OVERFYLDTE". En overfyldt kalender, to do liste, eller projektstyringsværktøj bliver bare overset. Der er for mange opgaver, og overblikket er der ikke.

Hvis du skal have et system til at holde styr på dine opgaver skal du MAX have 5 opgaver stående af gangen. MAX. Alt andet skal gemmes væk.

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 22:02

Mindmapping! Sådan et stort kreativt spindelvæv, hvor man kan farvekode og skrive ekstraopgaver på og alting. Det er et gammelt og velafprøvet redskab for os, der primært opererer i højre, kreative hjernehalvdel.

Foretrækker den elektroniske udgave til at holde styr på de mange løse ender - både privat og på arbejde.

Der er nogle fine ikoner, så man kan give de afsluttede opgave en smiley - før man hiver opgaven ud af systemet med et fast tryk på delete-knappen Cool

Vil du have styr på Outlook, så kan jeg anbefale en dansk bog, der hedder noget i retning af "Få styr på tiden". Den har hjulpet til at strukturere mit skrivebord  -både det på pc'en og det IRL.

Held og lykke med det - og accepter, at du nok aldrig bliver organiseringens svar på Emma Gad!

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)