Jeg kender kun alt for godt det med at være ustruktureret. Det er faktisk sjovt, for jeg mener selv at jeg er en struktureret person.
Jeg tror det drejer sig om overblik. Og om at gøre de ting som giver mest værdi. Skal jeg lave et stort projekt, nytter det ikke at opvasken pludseligt har høj prioritet.
Tag et skrid tilbage, og skab et overblik over situationen og alle opgaverne. Find så ud af hvilke opgaver som giver mest værdi at få færdiggjort. Lav dem.
Et andet virkeligt godt tip, til at få lavet rigtig meget, rigtig hurtigt er følgende.
Hvis du har meget crap der skal laves, så tager du en tavle, papir, noget at skrive på og skriver din opgave ned. Giv den opgave et MAX antal minutter. Jeg plejer at holde dem på 10-20 min. Find en timer. Jeg har sådan en alarm clock til min computer som jeg bruger. Sæt den til xx tid, og gå så i gang.
Når uret ringer stopper du. Uanset om du er midt i noget eller ej. Opgaven stoppes, og den sættes bagi køen hvis den ikke er færdig.
På den her måde undgår du at du arbejder på en dødsejleropgave i alt for lang tid.
efter en halv times tid får du måske mere overblik over den første opgave, og så går du i gang med opgaven på præcis samme måde som før.
Tro mig. Det her virker bedre end noget andet. Jeg har med det her system opnået at få lavet mere på 2 timer, end jeg normalt ville på en hel arbejdsdag.