Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ER ustruktureret - hjælp

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har en tendens til at være ret ustruktureret. Jeg føler det er en hindring for såvel min personlige udvikling samt udviklingen af mit firma. Jeg vil derfor gerne høre om der er nogen der kender til værktøjer, eller har ideer til hvordan jeg kan strukturere min hverdag, så jeg får et større / bedre overblik og samtidig føler mig mere effektiv??

Hvad gør I?? Bruger I kalenderen i outlook som sindsyge? Bruger I andre programmer? Små huskeseddler? Inddeler I jeres arbejdsdag med: 1 time kanvassalg 1 time til mails 1 time til bogføring etc.??

Al respons og feedback vil blive værdsat, jeg føler mig ski… frustreret for tiden.

Hilse Morten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:20
Ustruktureret rimer på kreativ.
Prøv at kigge samtlige dine opgaver igennem. Nogle af dem skal nødvendigvis styres helt struktureret, nemlig de opgaver, som hvor andre er afhængige af dig. Det gælder f.eks. økonomi og kundeopfølgning. Andre opgaver kan du jonglere med, som det passer dig. Hvis du er et ustruktureret menneske, får du mest ud af at få andre til at løse de strukturkrævende opgaver og selv holde dig til de "sjove".

Den vigtigste enkeltstående beslutning i min virksomheds historie var udliciteringen af bogholderiet. Jeg kan sagtens regne ud og taste ind, men opgaven er så demotiverende for mig, at den kommer til at tage alt for megen tid og energi. Min natur byder mig simpelt hen at lave alt andet først - og det er noget hø.

Mit bedste råd er derfor at få udliciteret alt, hvad der kan sættes op i excell-ark. Enkelte ting, vil du sikkert ikke udlicitere. Disse ting må du strukture i autistisk grad. Her er Outlook og en PDA i mobilen mine vigtigste værktøjer.

Erkend, hvem du er og brug kræfterne, hvor du er bedst.

mvh Hans

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:22

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:45

Hej Hans

Alletides svar. Tak.

Hvordan strukturere du de arbejdsopgaver du har og styrer tiden du har til rådighed?? Jeg ved at Microsoft har et eller andet program til at planlægge projekter. Bruger du sådan noget lignende?

Jeg spørger fordi det er en anden hurdle jeg har. Jeg har svært ved at finde tid til at nå det hele, så jeg skal også lære at planlægge tiden bedre, og prioritere hvad der er vigtigst.

Jeg forestiller mig at det kan være en hjælp hvis jeg kan planlægge min tid forud så jeg ved at onsdag fra 10-12 er der tid til at udarbejde tilbud, fra 12-14 arbejder jeg på projekt X etc.

Tanken om at sætte dagene i system på den måde bryder jeg mig egentligt ikke om, men på den anden side, så er det vigtigere at jeg bliver mere effektiv og får bedre styring med tingene.

Jeg takker på forhånd for hjælpen indtil nu.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:46
Hej Dimitri

TAkf or linket. JEg kigger på det, senere, men hvis du har tid må du meget gerne nævne fordelene ved programmet i forhold til Outlook.

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 11:07
Hej WideEyes,

Da jeg ikke selv er helt vildt struktureret hm hm - men stadig gerne vil være uafhængig af en outlook kalender der fortæller mig hvad jeg skal gøre hvornår!! Så gør jeg simpelhen det at jeg skriver mig en liste over opgaver i prioriteret rækkefølge - altså det vigtigste først, ikke det sjoveste ;) Og så starter jeg bare fra en ende af og når en opgave er færdig bliver den markeret med et V, hvis den ikke er færdig men jeg bliver nød til at vente på noget før den kan færdigøres sætter jeg simpelhen kun en \.

Det er ikke særligt avanceret, men det virker for mig... Så længe jeg har en liste at holde mig til - så tankerne ikke lige pludselig vandre på tur i flere timer, og jeg ikke bruger alt for meget tid på Amino - så går det..

Øhh.. og nu må du have mig undskyldt, jeg må vist hen og skrive en liste

Herlig hilsen

Ania

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 11:18
SLUG FRØEN!!!!!
Bogen er udgivet på borgens forlag, den er let læst og har nogle fantastiske fif til at trukturere tiden og arbejdsopgaver.
Jeg vil varmt anbefale den :-)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:47
Lister er fine - men hvorfor lave det kedelige først, hvis man kan nå det alligevel.
Jeg laver også tit lister, men jeg bruger de sjove ting til at "belønne" mig selv, når jeg har lavet noget af det kedelige.
Der er masser af velmenende amerikanske teorier om, at man bare lige kan udfylde et skema, en liste, en kaldender, en række af gule sedler osv. Men hvis det nu strider mod din natur at gøre dette, så lad dog være. Find din egen måde at nå det hele på og lad dig ikke styre af, hvordan det er "rigtigt" at gøre tingene.

Hvis et rodet skrivebord tyder på et rodehoved, hvad tyder et tomt skrivebord så på?

mvh Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:54
Hej Mette

Tak for titlen. Jeg har lige googlet den, og det ser ud til at jeg skal ud og shoppe lidt. Nå ja og jeg skal vist også ha´ købt bogen Sæt pris på dig selv af Ulla-Lisa Thordén fra www.borsenmikro.dk

TAk for al jeres respons indtil nu. Jeg vil meget gerne have mere )

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:01
Hej Hans

Jeg kan godt følge dig, for egentligt synes jeg hele tankegangen omkring tjecklister er utrolig demotiverende. Men på den anden side, så kan jeg også sagtens se fordelen i at have nogle modeller / skemaer / vejledninger at læne sig op af. I hvert fald indtil jeg selv får indarbejdet de rutiner der virker bedst for mig.

Det er helt sikkert en svær balancegang. Pt står jeg bare et sted hvor jeg føler at jeg har brug for noget udvikling og jeg tror det kræver en udvikling af visse personlige kompetencer. Spørgsmålet er så bare hvordan jeg bedst og mest effektivt får "dyrket" disse kompetencer.

Før i tiden har det oså hjulpet at opdele alt i de mindste detaljer og så bruge punkter på listen som delmål.

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)