Jeg har efterhånden set en del forsøg på at lave noget konkurrence til Just-eat eksempelvis:
www.pizzaplus.dk
www.fasteat.dk
osv. osv.
Men hvad der virkelig er en udfordring for mig at forstå er, at ingen af disse udgår en ordentlig konkurrent til Just-Eat. Hvordan kan det være?
Jeg er udemærket klar over, at Just-eat er stærke på markedet og bruger mange tusind kroner dagligt på at promovere deres side, men helt ærligt. Er det en umulig opgave at lave en konkurrent?
Just-eat sidder så tungt på markedet, at det muligvis er en udfordring for konkurrenterne at få en aftale i hus med alle de pizzariaer, just-eat allerede har en aftale med.
Det kunne være en del af forklaringen.
Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.
Ja det må være den umiddelbare forklaring, kombineret med at Just-Eats system der kobler restauranterne med servicen, er banebrydende og svær at efterligne. Men der burde være huller for en konkurrent for at tilbyde en service der kører sideløbende.
Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀
Fordi de kopierer. De har INTET som Just-Eat ikke har. Der er ingen fordel.
Just-Eat har kontakten til alle firmaerne
De har et pisse hamrende godt system til at kommunikere imellem bruger og pizzeria
Deres forretningsmodel er rigtig god og de tjener kassen
De er meget store og kendte
Jeg har set mange Amino'er lave tråde. De tror at et software koster 10.000kr også er de slået. Hver gang svarer jeg at de skal hoste op med en million kroner før deres software har en chance - men de tror ikke på det... Og fejler.
Det er bare softwaredelen som IKKE er den sværeste. Det er kontakten til firmaerne og at få folk til at bruge det. Inden af de ideer jeg har set har en fordel overfor Just-Eat. Ingen.
Herudover mener jeg Just-Eat har patent på deres kommunikation imellem kunde og pizzeria.
Jeg har aldrig haft i sinde at stable en Just-Eat konkurrent på benene. Deres banebrydende 'monopol' undrer mig bare voldsomt.
Jeg er godt klar over, at det ikke er muligt at købe software hjem for en slik. Det vil koste flere hundrede tusinde at etablere et system, der kan konkurrere med Just-Eat.
Men spørgsmålet er bare:
Hvis nu en Just-Eat konkurrent laver det tilpas billigt for pizzariaerne at være med (De betaler KASSEN ved Just-Eat) vil de så være villige til at flytte over til et alternativ?
I mine øjne er det markedsføringen til danskerne der er det største problem. Fordi uden omkring en million i baghånden bliver det et stort problem at promovere siden nok.
Jeg tror Just-Eat har udnyttet at være først og grebet fat i pizzariaerne - udover at markedsføre sig selv så alle ved hvem de er. Mht SEO - så prøv at Google ordet "pizza". De ligger allerøverst i Google her.
De to i oplægget er ikke engang på side 1. Et hurtigt tjek af backlinks viser også det ikke er noget der er gjort det store i hos dem, mens det ser ud til Just Eat har gjort en rimeligt massiv indsats.