Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Loyalitet til din leverandør eller din virksomhed?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Det ser så ud til at du bliver konfronteret med det og så må du  nok leve med at skulle hgåndtere denne indvending også!

Hvis Allan P.godt kendte til det ulovlige i det du kalder faldgruppen hvorfor skulle spørgsmålet så stilles?

John hvor vil du hen?

Jeg bestemmer da selv hvad jeg vil snakke om og det omtalte emne ender altid i mudder kastning. Du prøver så at få mig til at bukke mig ned for at samle mudder op. Den tid vi alle bruger for at kikke ned i jorden går ud over fokus. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan Pedersen:
Jeg er godt klar over at den model jeg beskrev var pyramide spil og selvfølgelig er ulovlig.

Derfor er spørgsmålet jo i princippet også irrelevant. Folk der deltager i pyramide er som jeg ser det, hverken loyale overfor produktet eller deres forretning - de er udelukkende interesserede i at tjene penge på andres bekostning.

Når du starter i et MLM-selskab skal du jo gerne have gjort op med dig selv, om du primært vil markedsføre forretningsmodellen eller produkterne eller en blanding.

Og hvis det primært er produkter du vil have fokus på, så skal du jo helst finde en forretningsmodel, hvor bonusplanen ikke har så stor fokus på netværksbygningen, og hvor produkterne er af en sådan kvalitet, at du kan afsætte dem.

I vores forretningsmodel kan du tjene ca. 4.000,- om måneden efter et halvt år, hvis du finder 3 kunder om måneden. Altså ikke forhandlere - men kunder.  

Personligt ville jeg aldrig kunne leve med at skulle have 95% fokus på netværksbygning - hvilket så også besvarer dit andet spørgsmål: Jeg gik primært ind i forretningen for produkternes skyld, da jeg selv kunne bruge dem, og stadig bruger dem efter 1½ år. At jeg så samtidig kunne tjene en skilling på at forhandle produkterne og på sigt byggge et netværk, var så blot yderligere en fordel.

En lille sjov sidebemærkning ang. produkternes kvalitet:

For 2 måneder siden gav jeg min mor en ansigtscreme, som jeg selv var blevet ret glad for - og ville høre hendes mening. Nu har hun lige været på besøg idag - og da hun gik, spurgte hun, om jeg kunne skaffe en ny creme, for det var en af de bedste cremer hun havde prøvet. Det var nærmest som om hendes hud savnede den! Hendes egne ord. Ikke mine! Wink

Det er jo så ikke en blåstempling af alle MLM-produkter, men blot et eksempel på, at der også findes ordentlige MLM-produkter.

Og det er præcis sådan, jeg mener er den bedste måde at bygge en sund MLM-forretning på. Hvis du har produkter, der ikke er for dyre, så giv nogle vareprøver ud. Er produkternes kvalitet i orden - så skal folk nok vende tilbage efter mere. Og i 2. eller 3. omgang kan man jo så stikke en føler ud - om de også er interesserede i forretningsmodellen.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:30

Hej Kjeld,

Jeg bestemmer da selv hvad jeg vil snakke om

- ja det gør du da

og det omtalte emne ender altid i mudder kastning.

- nej det gør det ikke når du bare forholder dig til at omtalte emne er ulovligt

Du prøver så at få mig til at bukke mig ned for at samle mudder op.

- nej det gør jeg ikke jeg gør dig venligst opmærksom på din manglende reaktion på at det er ulovligt

Den tid vi alle bruger for at kikke ned i jorden går ud over fokus.

- den tid vi IKKE bruger på at udrede lovlig/ulovlig adfærd ødelægger vor business!

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 10:32

Hej Allan,

Allan I:
Derfor er spørgsmålet jo i princippet også irrelevant. Folk der deltager i pyramide er som jeg ser det, hverken loyale overfor produktet eller deres forretning - de er udelukkende interesserede i at tjene penge på andres bekostning.

Og så er der endvidere lige det meget væsentlige - det er ulovligt og har INTET med Network Markleting at gøre!

Godt brølt løve !

mvh

john sommer

mvh john sommer

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 12:39

john sommer:

Jeg bestemmer da selv hvad jeg vil snakke om

- ja det gør du da

Tak, så er den jo ikke længere. 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 13:10

Hej Kjeld,

Nej det er den så ikke - det var ren service at jeg gjorde dig opmærksom på at det jo var ulovligt det du talte om!

Samt at det bla. er disse drøftelser der bidrager til at Network Marketing får et dårligt image og bidrager til at fejlopfattelsen fortsættes.

Og det er synd for branchen at der til stadighed tilføres mere af denne misopfattelse af de muligheder der reelt er med NetWork Marketing.

Bare derfor!

mvh

john sommer  

mvh john sommer

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

john sommer:

Hej Kjeld,

Nej det er den så ikke ...

SåSå I to! Nu er vi vist nået dertil, hvor I må køre den over PB i stedet. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 13:30

Hej Allan,

Nej den kan ikke tage mere nu !  Sleep

john 

mvh john sommer

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 23:12

Allan Pedersen:
Men, når det så er sagt, er i så gået ind i MLM med jeres pågældende leverandøre fordi det var nogle spændende produkter, god avance, let omsættelige? Eller...

Hej Allan

Det er en kombination af flere ting.

Allan Pedersen:
Var det fordi i fik vist en plan der viste, hvor hurtigt i kunne tjene penge ved at skabe nogle downlines?

Ikke hvor hurtig, men mere hvor let gennemskuelig og let forståelig det er, samtidig med, hvor retfærdig den er i forhold til andre planer. Selvfølgelig er dette udsagn subjektiv, men støttet af grundig research.

Allan Pedersen:

Jeg føler bare at skal jeg have succes med dette her, så er det en voldsom markedsføring af markedsføringsplanen der skal til, og mindre fokus på salget, som selvfølgelig skal være der, det er jo der pengene kommer fra, men opbygning af organisationen er langt langt det vigtigste.

Alt er relativ, men uden indsats ingen resultater. Opbygningen af en organisation er vigtig, da det er mere givtig at få 1% af 100 menneskers omsætning end 100% af et menneskets omsætning. Arbejdsindsatsen falder i takt med at organisationen vokser.

Mvh.

Michael

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:49

Allan Pedersen:

Hej med jer.

Nu har jeg siddet og terpet en masse tråde igennem i dette MLM forum og fundetr bunker af debatter der i bund og grund ender ud med en kamp om produkter/leverandøre.

Men er det ikke sådan at skal du have succes, dvs skal du tjene de mange penge i denne virksomhedsform, så er produktet reelt en biting? En lovmæssig nødvendighed?

Hej Allan

Har nu ikke læst de forskellige svar til dig, så det kan være jeg siger noget de andre har sagt. Men ville alligevel give mit besyv med.

Jeg vil sige både og, men lovmæssig nødvendighed mener jeg er helt forkert. Produkterne skal ganske enkelt være gode og bedre end meget af det man ellers kan købe "ude i byen". Men jeg har tidligere nævnt at det vigtigste produkt er selve konceptet, for det er konceptet der viser mig muligheden for at tjene penge. Men konceptet er hamrende ligegyldigt for kunderne som køber produkterne igen og igen.

Produktet skal være godt, kan man ikke lide de produkter vi har i NuSkin, så tror jeg ikke man får succes i min forretning og vil ikke råde personen til at starte op, dog tror jeg de fleste ville sige thumps up for vores nødhjælp som der jo også kan markedsføres og skabes en god indtjening på.

Allan Pedersen:

Hvis du skal tjene på den rigtige side af kr. 100.000,- om måneden ved af formidle dine produkter, så har du i den grad travlt, men kan du få 10000 mennesker til at købe sæbe, parfume, teletjenester, eller hvad det nu er, bare til eget forbrug i en frontlinje på bare 5 mennesker og du tjerner bare kr. 10,- pr. produkt de forbruger, så er den da hjemme.

Ja hvis man kan lide de produkter der er i et af firmaerne, og ikke har lyst til at lave MLM, så kan man i bund og grund lave al arbejdet selv. Men som du siger, der er meget der skal gøres for at få 100t + hvis man selv står for det hele, men de fleste forretninger har efterhånden abonnementsordninger, som gør at man ikke skal ud og sælge igen og igen og igen og igen til de samme personer. Så det vil måske tage 3 år at nå 100t alene, men til gengæld så vil de fleste være faste kunder.

Men har man rundet 20.000 og kender 2 venner/bekendte som går og piver lidt, så tror jeg de færreste ville holde forretningen for sig selv, og ganske hurtigt invitere dem ind til en forretningspræsentation og vise dem den mulighed man selv har set. Ikke alle er interesseret, men det er op til de enkelte at vurdere (dog er det i mine øjne tåbeligt at vurdere på for lidt grundlag).

Vi har tidligere haft denne "jeg vil hellere have 1% af 100 mands arbejde end 100% af mit eget". Så det gælder nok alle steder. Og opgaven for alle er at finde et team af forretningsbyggere som man hjælper og supportere, samtidig finder man en række kunder, som vil købe deres produkter via din hjemmeside.

Allan Pedersen:

Det jeg vil frem til er, hvorfor denne hemmeligeholdelse af hvilken leverandør du har, essensen er jo ikke at skaffe nye kunder til LR, AMWAY osv, men at skabe nye kunder i DIN forretning, i DIN struktur.

Er det så forbudt at sige: Ja, DU skal finde folk der vil tjene penge ligesom jeg finder folk der vil tjene penge.

Hilsen en endnu ikke MLM'er

Herinde handler det for mig ikke om hvilke produkter der er, men om konceptet og at iværksættere er dem der bygger. Det undre mig ofte at folk spørger hvilke produkter det er, og udfra dette tror de kan vurdere selve forretningen. Det er der ingen der kan!

Det handler ganske enkelt om at tage sine forretningsbriller og øre på, kigge på LR, NWA, NuSkin, FLP osv. og vurdere den information man har fået. ER der et marked, er der et potentiale og dernæst er produktet (produkterne noget der vil være penge i).

I DK er der stort set ingen nyhedsdækning af MLM firmaerne og hvad der sker af nyt, kommer der noget i medierne, er det oftest bare en gang mudderkast. Kigger man på den anden side af andedammen, så ligger der et hav af interessante artikler, klip fra diverse tv programmer osv.

Kort sagt så er arbejdsopgaven i mit team: Find 12 mennesker som vil bygge forretningen ligesom dig, find 35 kunder der vil være loyale og glade kunder, som køber deres produkter hos dig istedet for matas, netto osv. Eller i stedet for kunder, find 150 mennesker som vil redde et barn i Afrika med mad (nærende mad modsat hvad der blev sendt ned til Afrikas Horn).

Og så lærer man og supportere man de 12 mennesker til at kopiere sig selv. Nogle vil være tilfredse med blot at finde 4 andre vil nøjes med de 35 kunder...

Mvh.

Martin

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)