John hvor vil du hen? Jeg bestemmer da selv hvad jeg vil snakke om og det omtalte emne ender altid i mudder kastning. Du prøver så at få mig til at bukke mig ned for at samle mudder op. Den tid vi alle bruger for at kikke ned i jorden går ud over fokus.
|
Allan Pedersen:Jeg er godt klar over at den model jeg beskrev var pyramide spil og selvfølgelig er ulovlig.
Derfor er spørgsmålet jo i princippet også irrelevant. Folk der deltager i pyramide er som jeg ser det, hverken loyale overfor produktet eller deres forretning - de er udelukkende interesserede i at tjene penge på andres bekostning.
Når du starter i et MLM-selskab skal du jo gerne have gjort op med dig selv, om du primært vil markedsføre forretningsmodellen eller produkterne eller en blanding.
Og hvis det primært er produkter du vil have fokus på, så skal du jo helst finde en forretningsmodel, hvor bonusplanen ikke har så stor fokus på netværksbygningen, og hvor produkterne er af en sådan kvalitet, at du kan afsætte dem.
I vores forretningsmodel kan du tjene ca. 4.000,- om måneden efter et halvt år, hvis du finder 3 kunder om måneden. Altså ikke forhandlere - men kunder.
Personligt ville jeg aldrig kunne leve med at skulle have 95% fokus på netværksbygning - hvilket så også besvarer dit andet spørgsmål: Jeg gik primært ind i forretningen for produkternes skyld, da jeg selv kunne bruge dem, og stadig bruger dem efter 1½ år. At jeg så samtidig kunne tjene en skilling på at forhandle produkterne og på sigt byggge et netværk, var så blot yderligere en fordel.
En lille sjov sidebemærkning ang. produkternes kvalitet:
For 2 måneder siden gav jeg min mor en ansigtscreme, som jeg selv var blevet ret glad for - og ville høre hendes mening. Nu har hun lige været på besøg idag - og da hun gik, spurgte hun, om jeg kunne skaffe en ny creme, for det var en af de bedste cremer hun havde prøvet. Det var nærmest som om hendes hud savnede den! Hendes egne ord. Ikke mine!
Det er jo så ikke en blåstempling af alle MLM-produkter, men blot et eksempel på, at der også findes ordentlige MLM-produkter.
Og det er præcis sådan, jeg mener er den bedste måde at bygge en sund MLM-forretning på. Hvis du har produkter, der ikke er for dyre, så giv nogle vareprøver ud. Er produkternes kvalitet i orden - så skal folk nok vende tilbage efter mere. Og i 2. eller 3. omgang kan man jo så stikke en føler ud - om de også er interesserede i forretningsmodellen.