Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan placering på Google dokumenteres?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sandt, Miriam. Og derfor blogger jeg og skriver her - så yder jeg mit lille bitte bidrag til, at flere mennesker tjekker flere ting.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:54

Miriam Frank:

Jeg er ikke den første og med garanti!.. heller ikke den sidste der hoppede i denne (SEO) fælde, derfor vil jeg ikke acceptere uden videre. Der må en advarsels trekant op her ;-)

Der er desværre rigtig mange, der hopper i en fælde, om det er SEO, AdWords, Google Places osv. Google er bare et enormt stærkt medie og værktøj til hurtige sælgere. Vi oplever ret tit, kunder der henvender sig til os, som netop også har fået lovet det ene resultat efter det andet. Ofte lever de faktisk også op til dét, de lover - men så er konkurrencen på søgeordene også så godt som ikke eksisterende. Det ved kunderne ikke, er glade for deres topplaceringer og betaler hjertens gerne.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke betale, men sikr dig, at du ikke har indgået en aftale med dem, hvor de faktisk har deres på det rene. Man kan desværre ikke skjule sig under sin uvidenhed, så de har retten på deres side, hvis du har bekræftet en aftale, hvor de, i deres fulde ret, kan fakturere dig for dét, du har "fået" - hvad enten det er tilfredsstillende for dig eller ej. 

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 08:09

William Atak - ATAK A/S:
Man kan desværre ikke skjule sig under sin uvidenhed, så de har retten på deres side, hvis du har bekræftet en aftale, hvor de, i deres fulde ret, kan fakturere dig for dét, du har "fået" - hvad enten det er tilfredsstillende for dig eller ej. 

Jeg skjuler mig skam ikke ;-) og at jeg er uvidende giver på ingen måde andre ret til at udnytte det.

Hvis en butik sælger dig en vaskemaskine til 4ooo kr og påstår at den er sat 3000 kr ned og du efterfølgende finder ud af, at den samme maskine koster 4000 kr alle andre steder og aldrig har kostet mere. Så vil der blive en farlig ballade og du vil føle dig snydt. Også selvom du jo frivilligt har indgået handlen og faktisk ikke har betalt for meget. Du vil ikke blive mødt med den holdning at du bare kunne have undersøgt markedet ordentligt og at det er din egen fejl. Nej, butikken vil blive straffet for at have vildledt dig som kunde. De vil også blive pålagt, at betale dig de 3000 kr. tilbage, som de påstod, at du sparede.

Jeg synes at det er det samme her. Firmaet siger ordret: "i løbet af to uger kommer 50-100% af søgeordene ind på side 1", men efter fire måneder havde jeg stadig ikke fået et eneste klik fra min supplementsside og jeg havde heller aldrig set den på hverken side et eller to med nogen af mine søgeord.

Det bliver interessant at se om retten finder det i orden, men det skal jeg nok offentliggøre, når den afgørelse bliver truffet.

Foreløbig havde jeg brug for at høre sandsynligheden for, at firmaet virkelig ikke ligger inde med materiale, der viser min placering. Men jeg har forstået det sådan på jeres svar at det burde de have og det vil jeg så gå videre med.

Tak for alle jeres kommentarer :-)

Mange hilsner Miriam

Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 06:22
Kan vi få et firmanavn på bordet? Det vil jo i hvert fald hjælpe andre med at nærlæse kontrakten fremover..
(Og så vidt jeg kan læse står der intet injuriende her - det er blot en beskrivelse af dine oplevelser og at du ikke har modtaget dokumentation, hvilket er fuldt ud lovligt..)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 17:19

Hej alle.

Jeg skal i retten i morgen og giver naturligvis besked, når der falder en afgørelse.

Lige nu sidder jeg og kigger på (MetaTraffic), hvor mange henvisninger jeg har fået fra den omtalte supplementsside, men er i tvivl om, jeg skal kigge under domains eller hosts. For det er vel under et af de to punkter, jeg skal kigge ikke?

Mange hilsner Miriam

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:07
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:13

Miriam Frank:
Lige nu sidder jeg og kigger på (MetaTraffic), hvor mange henvisninger jeg har fået fra den omtalte supplementsside,

Hvis du bruger Google Analytics kan du i forbindelse med din trafiksporing se hvormange der kommer fra "henvisnings websteder". Det pågældende firmas URL skal der vise sig og navnet på domænet. 

Har du f.eks. de Gule sider og Krak-. Kan du se hvormange klik du har modtaget fra disse

Held og lykke med retssagen, bare klø på. 

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:21

Miriam Frank:
Jeg har et lille "udestående" med et SEO firma, som har lovet mig en side et placering på Google. Da jeg bad om dokumentation for at de havde opfyldt denne del af deres aftale, svarede de, at de ikke var i besiddelse af materiale, der kunne dokumentere denne placering.

Du kan jo se dokumentationen selv, ved at se om du er kommet på side 1 på de søgeord du gerne ville ligge på side 1 med!

Hvis du dukker op på side 1 indenfor 3 måneder efter de har lavet ændringer på din hjemmeside, så er deres arbejde gjort som de har lovet. Det er så din dokumentation.

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:33

Det undrer mig meget at Google ikke deindekserer det pågældende firmas hjemmeside når nu de har haft så travlt med diverse små artikelkataloger. Firmaet ville jo med et få frataget deres mulighed for at snyde flere kunder.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)