Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bilblogs katastrofale søgemaskineresultater

Side 5 ud af 17 (163 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jacob Cuculiza:
Content is king! Skriv, skriv, skriv og skaf en masse backlinks! Kvalitet frem for kvantitet.

Det er i det her tilfælde det samme som at sige til en cykelrytter, som har tabt forhjulet, at han bare skal op på den store klinge og træde igennem. :-)

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 22:00

Lader du google indeksere dine tags?

Hvis dette er tilfældet KAN google have svært ved at se hvilken side der er mest relevant for lige netop dit søgeord.

Jeg har selv en blog hvor tags er indekseret og den kører rigtig godt, samtidig har jeg også en hvor jeg ikke har tags indekseret, den rangere meget bedre. Trod den kun er 3 uger gammel.

Jeg siger  ikke dette vil gøre en forskel, men det kunne jo være, jeg indekserer ikke mine tags på nye sider jeg laver, og det virker super godt.

- Det er dog en rigtig fin hjemmeside/blog du har dig, jeg synes bestemt du skal beholde nuværende form, det er næppe den google ikke kan lide. ( tænker på billeder og tekst)

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:06

Jeg har netop i dag sat et flueben ved no-index for tag archives. Blev mindet om det efter at have læst et indlæg af Thomas Rosenstand. Så må vi se om det har en positiv effekt.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:36

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:38

Anders Saugstrup:

Jacob Cuculiza:
Content is king! Skriv, skriv, skriv og skaf en masse backlinks! Kvalitet frem for kvantitet.

Det er i det her tilfælde det samme som at sige til en cykelrytter, som har tabt forhjulet, at han bare skal op på den store klinge og træde igennem. :-)

hvornår er han startet med det nye indhold og der er oveni få links til siden 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 22:42

Mikael christiansen:
hvornår er han startet med det nye indhold og der er oveni få links til siden 

Omkring marts http://automobilet.dk/page/25/ og der er altså links nok til siden til at han burde kunne ranke på sin egen title osv.

EDIT: Hov der står 2010, så det må være importeret?

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian,

Jeg har kigget lidt på dit site, bær over med mig hvis jeg overser noget da jeg er lidt træt:)

1) Du har ikke nogen penalty

Du ranker nr. 1 for din title og dele af den, derfor er det stærkt usandsynligt at du har en penalty i Google, MEN.. det kan ikke udelukkes at du har fået en algoritmisk timeout af den ene eller anden grund. De kan vare alt fra 30 dage til 3 måneder og mere. Det er svært at vide noget om uden at kende sitets historie.

2) Du har ikke blokeret Google i din robots.txt

Dit site bliver crawlet og indekseret.

3) Du ranker i Bing og Yahoo men ikke Google

Du gør altså noget som Google ikke kan lide eller også er du udsat for en algoritmisk filter/test/straf.

Jeg kan af gode grunde ikke se om du laver noget mærkeligt i din .htaccess fil, men jeg tvivler.

Mit bud:

Du har nogen mærkelige og måske konflikterende Meta tags. Fx:

<meta name="distribution" content="global" />

Den er helt overflødig, væk med den.

Dine Category pages har du lavet <meta name="robots" content="noindex,follow" /> på med All In One SEO. Samtidig har du et andet Meta Robots tag <meta name="robots" content="follow, all" />. Du har altså to Meta Robots tag som siger noget forskelligt. Det er ikke hensigtsmæssigt.

Dog burde det ikke nødvendigvis være et problem.

Du har altså valgt ikke at indexere dine Category pages. Det er der delte meninger om, jeg tester selv på det. Jeg mener ikke du har behov for ikke at indeksere dem. Der er ikke nogen umiddelbar duplicate content risiko. Jeg foreslår derfor du fjerner det overflødige Meta Robots tags og lader Google indeksere dine categories.

Jeg synes også du skal rette dit Title tag. Få smidt 'Automobilet' om bagved, vælg et eller to søgeord du vil satse på og brug dem på forsidens tag. Lav landing pages for de andre søgeord. Det er ikke fordelagtig at prøve at ranke for mere end to søgeord pr. side i min erfaring (nogle er sikkert uenige). Når du retter dit Title tag vil Google også genoverveje din forside. Normalt er det ikke en god ting, da man kan miste rankings, men her har du ikke noget at tabe.

Byg nogen flere gode interne links.Link til forsiden med ankertekst fra undersider. Tilføj evt footerlinks eller sidebar links med anker tekst.

Få nogen flere indgående links. Du har ikke ret mange eller gode links. Få nogen flere.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:13

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Mikkel deMib Svendsen:
Allerede nu ligger jeg numjmer 1/2 i Google på single ordet "elbil"

Her dog nr. 5 på side 2 i Google

Så skal du lige huske at slå personificering fra og endnu bedre søge fra en clean maskine. Hvis du så den trafikstatistik jeg har ville du forstå min tilfredshed med resultaterne. Og det er som sagt på bare to måneder :)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 23:17

Mikkel deMib Svendsen:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Mikkel deMib Svendsen:
Allerede nu ligger jeg numjmer 1/2 i Google på single ordet "elbil"

Her dog nr. 5 på side 2 i Google

Så skal du lige huske at slå personificering fra og endnu bedre søge fra en clean maskine. Hvis du så den trafikstatistik jeg har ville du forstå min tilfredshed med resultaterne. Og det er som sagt på bare to måneder :)

Det var da spøjst. Du er også ovre på side 2, når jeg søger herfra?

http://www.google.dk/search?pws=0&hl=da&q=elbil

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian:
Jeg kunne da godt tænke mig at høre lidt om, hvad der så er den "rigtige" måde. Selvom der sikkert ikke er noget entydigt svar.

1) Glem 99% af de "gode råd" der er givet denne tråd :)

2. Søgr for at der ingen tekniske problemer er på dit website!

3) Start med at skrive indlæg med en meget høj frekvens med en bred dækning af dine keywords. Lange indlæg, med optimerede tekster. Og sørg for at disse indlæg har en vinkling der gør at rigtig mange kommenterer på dem.

4) Ekskluder emnte-tag sider, og andre sekundære sider, fra indekseringen til at starte med, så der er 100% fokus på dine originale indlægssider

5 Drop traditionel linkbuilding. Du kan godt tilmelde dig et par kataloger og sådan, men brug højest et par timer på det. Move on!

6) Opret en Facebook page, en Twitter konto og som minimum en YouTube konto. Og brug dem aktivt! MEGET aktivt. Udnyt dine og venners netværk så meget du kan. Lav interessante indlæg, lav videoer osv. Sociale mentions, likes, re-tweets og shares har i dag en MEGET større betydning end links! Dette punkt er MEGET, MEGET vigtigt!

7) Skriv en så stor del af dine indlæg på en måde, så de nnaturligt skaber debat så folk i de sociale medier og på andre websites vil diskutere dem. Om de synes du er fantastisk eller en idiot er lige meget - men det er vigtigt at de har en mening om det du skriver!

8) Opsøg andre sociale miljøer - blogs og relaterede debatter og bidrag med din viden.

9) Opsøg traditionelle aviser og journalister og præsenter dine indlæg og ideer. Tilbyd at skrive kronikker.

Det var sådan set det. Det var sådan ca. det jeg gjorde med Elbil Bloggen, og som sagt får jeg tusindvis af besøg nu fra søgemaskinerne - og det er som sagt med et helt nyt domæne, kun 2 måneder efter lanceringen.

Og blot for at understrege - strategien på dette site er så white hat som noget kan være.

Side 5 ud af 17 (163 indlæg)