Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bilblogs katastrofale søgemaskineresultater

Side 1 ud af 17 (163 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Min blog har været online i vel nok et halvt års tid nu, og jeg vil egentlig mene at den er nogenlunde indholdsfyldt. Men de få besøgende jeg har, kommer næsten udelukkende direkte eller fra henvisningssteder. Ikke engang ved søgning på bloggens navn, Automobilet, dukker den op. Så jeg skal tydeligvis have gjort noget ved søgemaskineoptimeringen.

Men jeg vil egentlig mene at jeg har nogenlunde styr på det med title, meta tags, keywords osv. (administreret gennem All in one SEO-pluginet). Og jeg har tilmeldt mit link til de (ifølge linkkataloger.dk) bedste linkkataloger. Nogle gode backlinks fra relevante partnere havde selvfølgelig været dejligt, men er der noget, jeg ellers burde gøre mere ud af? Er det mit Wordpress-tema, der ikke er kodet ordentlig?

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian,

Hvis du har skrevet løs i et halvt år og ikke rigtig får nogle Google-besøgende endnu, så er der noget der fejler. Så konkurrencepræget er bilnichen heller ikke. Prøv at sætte dig ned med en omgang søgeordsanalyse. Lav en brainstorm over bil-relaterede ord, som folk kunne tænkes at søge på, tjek nogle estimater på volumen på Googles søgeordsværktøj og skriv så noget indhold, der kan dække de søgeudtryk.

Samtidig skal du kigge nøje på dine placeringer på nogle af de artikler, du allerede har skrevet. Hvis du f.eks. ingensteds er at finde på "Audi A1 5-dørs", "ny Peugeot 308" osv, så mangler din blog i den grad noget troværdighed i Googles øjne - og så må du til at arbejde med at få nogle rigtige backlinks udover dem fra linkkatalogerne.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:44

ca måske 650 links ud ad 700 links kommer fra en og samme side som er nærmeste ikke er indekseret i google den har 49 links medregnet sine egne interne links , hoved ting må være finde bare lidt bedre links og en god ting at finde sider der bare en lille trustrank og du må meget gerne sprede dig mere end til 2 sider

i alt ligger problemet at siderne der linker til dig er ikke indekseret godt i google , der ser jeg hoved problemet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 20:02

Tak for jeres svar!

Landet ligger sådan, at jeg i starten af 2011 lukkede ned for min gamle blog og skilte mig af med domænet, da jeg begyndte at skrive andetsteds (måske dumt, set i bakspejlet). Men blogindlæggene gemte jeg, og de kom så med, da jeg senere igen fik blod på tanden og derfor oprettede Automobilet (de interne links er selvfølgelig rettet til, så de ikke linker til det gamle domæne). 

Det underlige er imidlertid, at jeg uden den store SEO-indsats ret hurtigt kom til at ranke ganske fint med min tidligere blog. Den havde ikke flere backlinks end hvad jeg har i dag, vil jeg tro. Så hvor kæden er knækket her i anden omgang, har jeg svært ved at greje.

Så konkurrencepræget er bilnichen heller ikke, skriver du så rigtigt, Frank. Derfor er det også lidt af en udfordring at finde sunde linkpartnere, der har relevant indhold. Og flere relaterede websider er ikke interesserede i at linke til mig af konkurrencemæssige årsager.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 20:08

Min erfaring er der ofte går et års tid før Google rigtig kan lide dig, hvilket selvfølgelig gør du skal fortsætte!

Som der også er nævnt, så handler det dog lige så meget om at få kvalitets links. Nogle ideer:

• Lav nogle gæste indlæg på relevante indlæg.
  • Lav en presse meddelelse eller to om dit site (og helst lidt om hvorfor det er en fandens fantastisk side og nyskabende)
  • Forums om biler - deltag! Med signatur og fortæl om din side engang imellem.
  • Løs ide som jeg ikke har en implementeringsplan for: hvis du er bil-ekspert, så kunne det være ret sejt hvis du blev en journalists backup når de skulle bruge viden. 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:08

Kristian:

Tak for jeres svar!

Landet ligger sådan, at jeg i starten af 2011 lukkede ned for min gamle blog og skilte mig af med domænet, da jeg begyndte at skrive andetsteds (måske dumt, set i bakspejlet). Men blogindlæggene gemte jeg, og de kom så med, da jeg senere igen fik blod på tanden og derfor oprettede Automobilet (de interne links er selvfølgelig rettet til, så de ikke linker til det gamle domæne). 

Det underlige er imidlertid, at jeg uden den store SEO-indsats ret hurtigt kom til at ranke ganske fint med min tidligere blog. Den havde ikke flere backlinks end hvad jeg har i dag, vil jeg tro. Så hvor kæden er knækket her i anden omgang, har jeg svært ved at greje.

Så konkurrencepræget er bilnichen heller ikke, skriver du så rigtigt, Frank. Derfor er det også lidt af en udfordring at finde sunde linkpartnere, der har relevant indhold. Og flere relaterede websider er ikke interesserede i at linke til mig af konkurrencemæssige årsager.

Den sidste google opdatering panda røg flere sider ned ad vis ikke havde spredt sig hvad gøres links , social aktive , opdatere egen side  derved er vejen frem at sprede dig mere , google laver konstant nye regler

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 20:18

Kristian:

Nu har jeg ikke tjekket dine indlæg (af ren tidsnød og prioritering), men det forholder sig normalt sådan i Google, at indhold helst kun skal kunne findes ét sted - ellers vil google (hvis de finder det samme indhold flere steder) udelukke eller derangere noget af indholdet = dublicate content.

Hvis du - som du skriver - har udgivet noget indhold på ét domæne, har lukket det og derefter udgivet det samme indhold på et nyt domæne for ganske nyeligt, så er der en sandsynlighed for, at google opfatter dette som dublicate content (i hvert fald midlertidigt). 

Det du skulle have gjort, var at lave en komplet 301-redirect fra hele din gamle blog til din nye. Nu ved jeg ikke om det beskrevne scenarie er virkelighed for dit vedkommende og jeg agter heller ikke at undersøge det, men det er i hvert fald et skud fra hoften.

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:19

Hej Kristian,

Hvis jeg skal give dig et tip på søgeordsfronten, så skal du overveje at skrive mere indhold om hverdagsbiler. Selvom eksotiske sportsvogne og møgdyre Range Rovers er sjove biler, så er der langt, langt flere søgninger på de biler, som danskerne rent faktisk kører i.

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 20:40

Peter1982:

Kristian:

Nu har jeg ikke tjekket dine indlæg (af ren tidsnød og prioritering), men det forholder sig normalt sådan i Google, at indhold helst kun skal kunne findes ét sted - ellers vil google (hvis de finder det samme indhold flere steder) udelukke eller derangere noget af indholdet = dublicate content.

Hvis du - som du skriver - har udgivet noget indhold på ét domæne, har lukket det og derefter udgivet det samme indhold på et nyt domæne for ganske nyeligt, så er der en sandsynlighed for, at google opfatter dette som dublicate content (i hvert fald midlertidigt). 

Det du skulle have gjort, var at lave en komplet 301-redirect fra hele din gamle blog til din nye. Nu ved jeg ikke om det beskrevne scenarie er virkelighed for dit vedkommende og jeg agter heller ikke at undersøge det, men det er i hvert fald et skud fra hoften.

Peter

Der gik en måned eller to fra jeg afmeldte det ene domæne, til jeg oprettede det andet, og det foregik i løbet af de første måneder i år. Så dels var det ikke muligt for mig at lave en komplet 301-redirect (vil jeg tro), og dels skulle Google gerne efterhånden have opfattet, at mine blogindlæg kun ligger ét sted.

Frank Hellerup Madsen:

Hej Kristian,

Hvis jeg skal give dig et tip på søgeordsfronten, så skal du overveje at skrive mere indhold om hverdagsbiler. Selvom eksotiske sportsvogne og møgdyre Range Rovers er sjove biler, så er der langt, langt flere søgninger på de biler, som danskerne rent faktisk kører i.

Yes, det siger sig selv :-) Og jeg forsøger også at variere indholdet så godt som det nu er muligt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Holdgaard:
Min erfaring er der ofte går et års tid før Google rigtig kan lide dig,

Det er ikke min erfaring - det er en gammel skrøne :)

Som eksempel, indenfor lidt det samme område, oprettede jeg i juni i år - altså for kun godt 2 måneder siden, et helt nyt domæne www.elbilbloggen.dk, hvor jeg så begyndte at blogge om mit elbilsprojekt. Allerede nu ligger jeg numjmer 1/2 i Google på single ordet "elbil" - og i toppen på hundredevis af andre gode elbil-relaterede keywords.

Det som de fleste folk gør galt er, at de laver SEO som man gjorde for år tilbage - de optimerer på den forkerte måde, og er alt for fokuseret på linkbuilding uden nogensom helst effekt.

Side 1 ud af 17 (163 indlæg)