Hvis dit mål er, at skrive posts som tiltrækker en masse læsere, er det vitalt at lave keyword research inden du går igang med at skrive. Brug google keyword tool, og søg på lidt forskellige bilrelaterede ord. Du vil få en lang liste af relaterede søgeord fra google, hvor der står hvor mange søgninger der er på forskellige ord. Husk at checke "exact" og unchecke "broad", samt vælge danmark og dansk.
Jeg har eksempelvis lige søgt på "bil" derinde. Jeg får så en lang liste af danske søgeord hvor "bil" indgår. Bl.a. "privatleasing bil" med 1900 søgninger om måneden. En tommelfingerregel er, at det er ca halvdelen af besøgende der går ind på din side, hvis du er nr 1 på google. Hvis jeg var dig og havde interesse/viden nok til at skrive om lige præcis det, ville jeg derfor lave et blog indlæg om det, fordi der må være folk der har interesse i at læse om det. For at komme højt på google vil jeg sørge for at min post opfylder nogle kriterier. h1, h2, h3 tag hvor "privatleasing bil" indgår, sørge for at "privatleasing bil" indgår i teksten med fed skrift et sted, med kursiv et andet - og ca fylder 3% af den samlede tekst. Det vil google elske dig for, og rangere dit blogindlæg højt. Sørg desuden for, at titlen på din blogpost indgår i URL, så det f.eks. er www.blog.com/privatleasing-bil/.
Og når jeg er færdig, vil jeg gå i gang med at keyword researche for at finde ud af hvad jeg så skrive om i min næste post.
I øvrigt vil links fra relaterede blogs/websites/artikler være guld værd hvis du kan skaffe dem.
Håber det kan bruges!