Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bilblogs katastrofale søgemaskineresultater

Side 2 ud af 17 (163 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person
Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Det som de fleste folk gør galt er, at de laver SEO som man gjorde for år tilbage - de optimerer på den forkerte måde, og er alt for fokuseret på linkbuilding uden nogensom helst effekt.

Jeg kunne da godt tænke mig at høre lidt om, hvad der så er den "rigtige" måde. Selvom der sikkert ikke er noget entydigt svar.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:55
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Mikkel deMib Svendsen:

Lars Holdgaard:
Min erfaring er der ofte går et års tid før Google rigtig kan lide dig,

Det er ikke min erfaring - det er en gammel skrøne :)

Som eksempel, indenfor lidt det samme område, oprettede jeg i juni i år - altså for kun godt 2 måneder siden, et helt nyt domæne www.elbilbloggen.dk, hvor jeg så begyndte at blogge om mit elbilsprojekt. Allerede nu ligger jeg numjmer 1/2 i Google på single ordet "elbil" - og i toppen på hundredevis af andre gode elbil-relaterede keywords.

Det som de fleste folk gør galt er, at de laver SEO som man gjorde for år tilbage - de optimerer på den forkerte måde, og er alt for fokuseret på linkbuilding uden nogensom helst effekt.

Jaja Mikkel men du snyder også.
Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 00:41

Hvis dit mål er, at skrive posts som tiltrækker en masse læsere, er det vitalt at lave keyword research inden du går igang med at skrive. Brug google keyword tool, og søg på lidt forskellige bilrelaterede ord. Du vil få en lang liste af relaterede søgeord fra google, hvor der står hvor mange søgninger der er på forskellige ord. Husk at checke "exact" og unchecke "broad", samt vælge danmark og dansk.  

Jeg har eksempelvis lige søgt på "bil" derinde. Jeg får så en lang liste af danske søgeord hvor "bil" indgår. Bl.a. "privatleasing bil" med 1900 søgninger om måneden. En tommelfingerregel er, at det er ca halvdelen af besøgende der går ind på din side, hvis du er nr 1 på google. Hvis jeg var dig og havde interesse/viden nok til at skrive om lige præcis det, ville jeg derfor lave et blog indlæg  om det, fordi der må være folk der har interesse i at læse om det. For at komme højt på google vil jeg sørge for at min post opfylder nogle kriterier. h1, h2, h3 tag hvor "privatleasing bil" indgår, sørge for at "privatleasing bil" indgår i teksten med fed skrift et sted, med kursiv et andet - og ca fylder 3% af den samlede tekst. Det vil google elske dig for, og rangere dit blogindlæg højt. Sørg desuden for, at titlen på din blogpost indgår i URL, så det f.eks. er www.blog.com/privatleasing-bil/. 

Og når jeg er færdig, vil jeg gå i gang med at keyword researche for at finde ud af hvad jeg så skrive om i min næste post.

I øvrigt vil links fra relaterede blogs/websites/artikler være guld værd hvis du kan skaffe dem. 

Håber det kan bruges!

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:09

Tak for dit bidrag, KLnd! 

Men det er en tankegang, som ikke er ny for mig:

Hvad der er værd at vide om privatleasing

Om privatleasing-artiklen er lige så SEO-venlig, som du mener den skal være, er jeg ikke sikker på. Det skal dog heller ikke være sådan, at det SEO-mæssige tager overhånd og på den måde overskygger selve indholdets kvalitet. Så det handler for mig om at finde en gylden middelvej. "Privatleasing bil" er jo netop en frase man søger på, og ikke noget, man ville sige, ensidige skrive i virkeligheden.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 11:25

Erik Hamre:

Mikkel deMib Svendsen:

Lars Holdgaard:

Som eksempel, indenfor lidt det samme område, oprettede jeg i juni i år - altså for kun godt 2 måneder siden, et helt nyt domæne www.elbilbloggen.dk, hvor jeg så begyndte at blogge om mit elbilsprojekt. Allerede nu ligger jeg numjmer 1/2 i Google på single ordet "elbil" - og i toppen på hundredevis af andre gode elbil-relaterede keywords.

Haha.. -12 karma point og 1 stjerne. Man skal åbenbart altid huske smilyen til sidst.SurpriseBig Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:54

Erik Hamre:

Erik Hamre:

Mikkel deMib Svendsen:

Lars Holdgaard:

Haha.. -12 karma point og 1 stjerne. Man skal åbenbart altid huske smilyen til sidst.SurpriseBig Smile

M                                                                                                                                               

Mikael christiansen

Huske videre formidle hvad du gør!

Jeg gav ikke minus , men vis du videre formidler viden havde du nok fået 5 stjerner , derved giv viden videre hvad gjord du der var godt

Mine ideer hvad du kunne være du gjorde er dette her !

• Hvad ser nu spredning giver mere 
  • Videre formidle relevant viden på siden
  • Trustrank links ikke bare masser af forums links , derfor få fra alle medierne blogs ,offentlige steder , events gå amok skriv langt og forskelligt
  • videoer - billeder egen side
  • hvor hurtigt oplader egen side
  • unikt indhold har tendens til komme hurtigt frem 
  • meste søgte har tendens populær 
  • opdatere tit 
  • Nye ideer konstant 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:31

Njah - det er en balancegang. Hvis du på nuværende tidspunkt ikke får besøgende nok, er det måske en god ide at gå lidt på kompromis med det æstetiske?

Med dit blogindlæg om privatleasing som eksempel:

Jeg ville som overskrift have skrevet "Privatleasing bil - Hvad har du brug for at vide?" Eller lignende. Det kan være at det ikke er ligeså smooth og flot i dine øjne, men jeg tror de færreste læsere ville tænke over det. De får til gengæld den info de har brug for serveret højt på google, fordi deres søgeord indgår præcist og forrest i overskriften. Hvis det stadig er helt galt i dine øjne, så skriv "privatleasing af bil" - det er ikke helt galt, og hvis du er heldig ignorer google i tilpas høj grad ordet "af" som et ligegyldigt stopord. Desuden ville jeg omskrive første linje i teksten, så privatleasingbølgen splittes til 2 ord - google opfatter privatleasingbølgen og privatleasing som 2 ret forskellige ord - ikke godt, for hvor mange søger lige på privatleasingbølgen. 

I øvrigt tilføj rel="nofollow" til din links koder - du smider linkjuice lige ud af vinduet med dine flere udadgående links, når du ikke tilføjer det.

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 17:32

Kristian:

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg kunne da godt tænke mig at høre lidt om, hvad der så er den "rigtige" måde. Selvom der sikkert ikke er noget entydigt svar.

Du kan jo starte med at sammenligne Mikkels Elbilblog med din Bilblog din er 90% billeder og 10% text - Mikkels er 90% text og 10% billeder ... osv... måske det kunne være at nogle af disse forskelle, har mere eller mindre betydning for placeringen in google??

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:21

KLnd:

I øvrigt tilføj rel="nofollow" til din links koder - du smider linkjuice lige ud af vinduet med dine flere udadgående links, når du ikke tilføjer det.

Det der er så helt og aldeles forkert. Du beholder ikke mere linkjuice på din side ved at tilføje nofollow på dine udgående links. Det ændrede Google for temmeligt lang tid siden. Så lad være med at tilføje nofollow af den årsag. (Og relateret skal man også holde sig fra nofollow på interne links).

Side 2 ud af 17 (163 indlæg)