I øvrigt tilføj rel="nofollow" til din links koder - du smider linkjuice lige ud af vinduet med dine flere udadgående links, når du ikke tilføjer det.
Det der er så helt og aldeles forkert. Du beholder ikke mere linkjuice på din side ved at tilføje nofollow på dine udgående links. Det ændrede Google for temmeligt lang tid siden. Så lad være med at tilføje nofollow af den årsag. (Og relateret skal man også holde sig fra nofollow på interne links).
Præcis !!
Ydermere er det en fordel, at dit site ikke er dét vi i branchen kalder et Black Hole - altså et sort hul hvor Googlebot ikke kan komme videre i sin crawling fordi der ikke er udgående links. Så vær ikke ræd for at linke ud :)
Men for at det giver mening at linke ud, er det en god idé at få mange flere indgående links. Det er som regel her forskellen er at finde fra dem der ligger højere end dig selv ;)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Jeg er jo også godt inde i branchen med mit bilmagasin, og det tog også en del tid, før jeg begyndte med at ranke på vigtige søgeord. Der er også en hel del sider i branchen som har eksisteret i mange år, og de har rigtig pæn trust hos Google, hvor det til tider kan være svært at overhale dem.
- Derfor vil jeg ligesom de andre anbefale dig at finde nogle gode søgeord igennem en analyse, så du hurtigere kan få lidt ekstra besøgende på ord som der ikke er hård konkurrence på.
Jeg kan forstå på de fleste af jer, at nogle flere gode backlinks og mere arbejde med keywords er vejen frem. Tak for tipsene! Kom dog endelig med endnu flere gode forslag!
Hamburg1991:
Du kan jo starte med at sammenligne Mikkels Elbilblog med din Bilblog din er 90% billeder og 10% text - Mikkels er 90% text og 10% billeder ... osv... måske det kunne være at nogle af disse forskelle, har mere eller mindre betydning for placeringen in google??
Sig mig, har du overhovedet kigget i andre end det nyeste indlæg på bloggen?
Jeg kan forstå på de fleste af jer, at nogle flere gode backlinks og mere arbejde med keywords er vejen frem. Tak for tipsene! Kom dog endelig med endnu flere gode forslag!
Hamburg1991:
Du kan jo starte med at sammenligne Mikkels Elbilblog med din Bilblog din er 90% billeder og 10% text - Mikkels er 90% text og 10% billeder ... osv... måske det kunne være at nogle af disse forskelle, har mere eller mindre betydning for placeringen in google??
Sig mig, har du overhovedet kigget i andre end det nyeste indlæg på bloggen?
Ja selvfølgelig har jeg det, men når du efter 6 måneder ikke er Nr.1 på dit blog navn Automobilet, er der noget som ikke er helt ok (jeg kan slet ikke finde den) - jeg er sikker på at mange af deltagerne i denne debat uden problem ville kun få siden op som nummer 1 på netop det ord inden for den samme tidsramme
Selvfølge kan du vælge at satse på at du kun findes på undersider, hvor der naturligvis er en del text, men så kan jeg ikke se pointen I hvorfor du vil have alle de billeder på forsiden, som forøvrigt gør at load tiden på siden er temmelig høj.
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog
Jeg har ét billede pr. artikel på forsiden. Det er vel ikke for meget?
Det må spørge SEO expertene om, min personlige erfaring er at mange billeder og lidt tekst gør det noget mere vanskeligt at komme op i google, og da du ikke virker til at have meget erfaring med linkbuilding og andre SEO ting, kunne du muligvis score nogle "lette" point her.
Men som jeg nævnte før, Mikkel er TEMMELIG god til det der med SEO, så det er sikkert ikke dumt at studere hans side en smule og så sammenligne den med din, det er jo ikke helt utænkeligt at han har haft SEO i baghovedet da han lavede hans elbil blog?
Mvh
Morten
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog
Som sagt har jeg altså kun ét billede pr. artikel på forsiden. Så hvis jeg skal ændre noget, må det være at have hele indlæg liggende på forsiden, og ikke kun indledningen af dem. Men så kan der hurtigt komme FOR meget tekst.
Har du overvejet at benytte din sidebar, til at få lidt mere text på forsiden? F.eks kun du indsætte en text widget hvor du skrev..."Velkommen til Automobilet danmarks fedest bilmagsin ... her finder du bla bla" sådan en text på en 2-300 ord kunne sikkert forbedre din placering i big G.
Som sagt har jeg altså kun ét billede pr. artikel på forsiden. Så hvis jeg skal ændre noget, må det være at have hele indlæg liggende på forsiden, og ikke kun indledningen af dem. Men så kan der hurtigt komme FOR meget tekst.
Ja, du skal nok ikke bekymre dig om den del.
Her er et par hurtige observationer og spørgsmål:
Er det et gammelt domæne som kan have fået straf i Google tidligere - hos tidligere ejer?
Eller din nuværende Title: "Automobilet | Bilnyheder, biltests, bilkøb, privatleasing m.m." helt ny? (der er noget helt galt når en søgning som denne ikke viser dit site øverst)
Har der været meget nedetid på hjemmesiden på et tidspunkt?
Har du tjekket hvilke crawl errors Google evt rapporterer i Webmaster Tools?
Har sitet været hacket eller har du forsøgt dig selv med keyword stuffing eller lignende ting som Google ikke kan li'?
Har du linket fra dit site til andre hjemmesider, som intet har med biler at gøre? Jeg kan se at du gør det til dels fra sidebaren. Ikke en god idé.
Jeg synes det lugter meget af en googlestraf eller lignende.
I øvrigt skal du lige rette linie 8 i temaets header.php, hvor der står <meta name="language" content="en" />. Det skal selvfølgelig være dansk :) Men det er ikke det der vælter læsset.
Mvh Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Jeg har ét billede pr. artikel på forsiden. Det er vel ikke for meget?
Du skal sådan ca have mindste 400 ord per billedet gerne mere og gerne op 800 over ord jeg gør det succes med min stripper side og de gør andre det med succes sin blog
Tænk sådan , din side skal videre formidle en grundig viden og du skal have en passion med min side kun 237 har flere op til 1500 ord nogle under 100 , google kan også lide forskellen , der skal bare ligge fokus på du videre formidler en masse viden at skrive over 100.000 ord der giver mening det går mere end 1 uge at lave
Jeg ligger selv nummer 1 med alle min strip branche ord plus første side også indfor andre emmer
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows