Hej. Jeg har en webshop hvor jeg sælger nogle produkter der går under kategorien fødevarer. Idag modtager jeg så en mail fra en ny kunde (Kunden har lavet 1 bestilling) - 6 stk produkter af samme type. 2 der klages over. Kunden skriver at den ene er så langt hen mod udløbsdatoen at den ikke burde være afsendt. Produktet udløbet den 25 december 2011. Hvilket jeg mener er mere end rigelig tid til at få produktet brugt. Den anden skriver kunden at produktet har været åbent og æsken er meget medtaget og en citat: "MEGET krøllet pakke" - præsis denne del undre mig MEGET, da alle produkterne var indpakket i bopbleplast lagt siden om side med papir udenom og var perfekte da de blev afsendt. Selv hvis dette skulle være transport skade, skulle de andre produkter også tage skade, når denne ene kan gå så meget i stykker at den er åbnet af sig selv. Jeg ville gerne erstatte kundens ødelagte produkt, men her kommer problemet så.. Kunden skriver, at han/hun ikke kan sende dem tilbage, da det ikke er en løsning for ham/hende, fordi hele ideen med at købe online forsvinder på grund af den skal sendes tilbage og han /hun skal på posthuset. Hvad ville i gøre i denne situation? jeg har sendt svar til kunden , men vil godt høre hvad i havde gjort. |
Bed kunden sende et billede og vurder ud fra det. Hvis det kun er emballagen der er krøllet, men indholdet er i orden, er der vel næppe grund til at klage (medmindre det f.eks. er en gaveæske med chokolade eller lign.
Om datoen er for kort, afhænger af produkt typen og holdbarheden fra produktionsdato.
Det med at æsken er åbnet lyder lidt skørt, hvis det er en plomberet vare du selv har pakket. Medmindre hele pakken har været mishandlet af posten, men så burde kunden have nægtet modtagelse.
Til kunden forsvar vil jeg sige, at jeg selv har oplevet at sende varer, hvor en enkelt ting har lidt overlast, men resten har været uskadt. Det kan f.eks. have været den æske der lå yderst, og hvor pakken er blevet ramt af en anden tung pakke, været tabt eller lign.