Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ewire.dk - godt eller skidt?

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

I må gerne lige prøve at lave en test ordre på Auto-Butikken.dk med Google Chrome. Jeg får samme resultat både på den stationære og den bærbare.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 22:04

Hej Mads,

Første gang jeg kom til betalingen blokerede Chrome vinduet, men fortalte fint, at den havde spærret et popup-vindue.

2. gang huskede den, at jeg gerne ville have det åbnet og så åbnede det fint Smile

Martin

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 22:12

Det var mærkeligt. Her kan den ikke engang tvinges frem.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra Lyngby
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Fra  Wiis Import Skrevet kl. 11:00

SKrev til Ewire igår for at finde ud af hvad deres maks beløb var i forhold til handler. havde et sted herinde læst at det var max 1000kr. her er svaret. plus nogle henvisninger til sider der bruger ewire:

"Vi har et maks på kr. 5.000 for Dankort og kr. 6.000 på internationel kort.

Her er to reference sider. Håber at du finder noget du kan anvende:

http://www.parkourshoppen.dk/

http://www.ropeofhope.dk/

Køber skal have en Ewire konto af hensyn til loven. Men vi har ændret procedure tilbage i juni måned således at betalingen gennemføres først og derefter, dage eller uger senere, kan brugeren selv vælge om de vil have adgang til deres konto, oprette en adgangskode m.v."

import og produktion af varer fra Asien, med særlig fokus på Kina og Filippinerne. www.wiisimport.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:25

SaleCity:

I må gerne lige prøve at lave en test ordre på Auto-Butikken.dk med Google Chrome. Jeg får samme resultat både på den stationære og den bærbare.

Har ikke Chrome, så tester nu ved at installere og "optræder" som almindelig bruger ved ikke at lave nogle ændringer i opsætning osv osv og går så ind og tester.

Svar om lidt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:33

SaleCity:

Det var mærkeligt. Her kan den ikke engang tvinges frem.

Samme hos mig efter installation af Google Chrome, men jeg er ikke sikker på det er browserens skyld, men skal ikke kunne sige det.

Har du prøvet at installere den kode som en anden kom med her?

Har du snakket med Ewire om det?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:36

Michael Wittendorff:

Svar når jeg prøver på www.ropeofhope.dk med Chrome

Denne webside er ikke tilgængelig
Google Chrome kunne ikke indlæse websiden, fordi secure.ewire.dk brugte for lang tid på at reagere. Webstedet er muligvis nede, eller der kan være problemer med din internetforbindelse.
Her er nogle forslag:
Genindlæs denne webside senere.
Kontroller din internetforbindelse. Genstart alle routere, modemmer eller andre netværksenheder, som du bruger.
Tilføj Google Chrome som et tilladt program i indstillingerne for din firewall eller antivirussoftware. Hvis det allerede er et tilladt program, skal du prøve at slette det fra listen over tilladte programmer og tilføje det igen.
Hvis du bruger en proxyserver, skal du kontrollere dine proxyindstillinger eller kontakte din netværksadministrator for at sikre, at proxyserveren virker. Hvis du ikke mener, at du skal bruge en proxyserver, kan du justere dine proxyindstillinger: Gå til skruenøglemenuen > Valgmuligheder > Avancerede valgmuligheder > Skift indstillinger for proxy... > LAN-indstillinger og fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet "Brug en proxy-server til LAN".
Fejl 7 (net::ERR_TIMED_OUT): Der er opstået timeout for operationen

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:42

Michael Wittendorff:

Virker med både med IE, og FireFox med standard indstillinger men ikke med Chrome efter download.

Ved så ikke helt hvor man skal placere udfordringen - men måske vi lige skulle sende et link til Ewire til denne debat.

Køb ren argan olie her

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 14:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har nu lavet forskellige (aldeles uvidenskabelige) tests i et begrænset antal netbutikker, for at se om der "generelt" er problemer med ewire i Chrome. Jeg har under testen kun benyttet Chrome. Resultatet kan ses herunder:

Auto-Butikken.dk giver mulighed for betaling både med ewire og Paypal:

ewire:
Her bliver popup-vinduet ganske rigtigt blokeret af Chrome, og jeg skal først godkende popups på auto-butikken.dk, for at få adgang til vinduet.

Når jeg går tilbage til bekræftelsesskærmen (efter at have tilladt popups på auto-butikken.dk) og prøver igen, så virker det.

Paypal:
Her åbner intet popup-vindue, og viderstillingen til Paypal sker helt uden problemer.

Imellem de to tests har jeg slettet browserdata og fjernet accepten af popups på auto-butikken.dk, inden jeg testede med Paypal - for at testen skulle foregå på lige vilkår.

For at gøre testen lidt bredere, fandt jeg to netbutikker, der benytter en PBS-/NETS-løsning via henholdvis Quickpay og ePay:

Quickpay:
Her åbner popup-vinduet helt uden problemer, og jeg skulle ikke foretage mig andet end at indtaste kortoplysninger, hvis jeg ville fortsætte købet (jeg har aldrig besøgt butikken før, så Chrome havde ikke gemt cookies eller indstillinger, der kunne have en positiv indvirkning på testen).

ePay:
Samme resultat som med Quickpay - popup-vinduet åbner uden problemer.

Konklusion:
Det er svært nøjagtigt at sige, om det er ewire eller auto-butikken.dks opsætning af ewire, der fejler. Men umiddelbart kan jeg ikke se nogen grund til at Quickpays eller ePays popup-vinduer skulle være anderledes en ewires - alligevel er der en forskel (ved brug af Chrome).

Tilføjelse:
Jeg fandt endnu et par netbutikker, som benytter ewire som gateway, her iblandt: http://www.gpa-danmark.dk/ - modulet åbner ikke i en popup, men i et nyt vindue. Her kommer ewires betalingsvindue frem (dog var der noget ventetid, hvor jeg som "kunde" blev mødt af en hvid skærm).

Endelig konklusion på min test:
Jeg synes, at det er svært at vurdere ewire på baggrund af denne test (som er noget begrænset). Min generelle oplevelse med ewire (i testen) er blandet, idet betalingen ikke synes at fungere lige optimalt alle steder. Jeg er i enkelte tilfælde i tvivl om, hvorvidt det skyldes den enkelte shop og dens opsætning eller om fejlen ligger hos ewire.

Ingen af de to test-butikker, der benyttede Quickpay eller ePay gav fejl eller lange ventetider under betalingsprocessen.

I 3 af de butikker, der benyttede ewire fungerede betalingsprocessen uden tekniske problemer, men to af stederne oplevede jeg lange svartider mellem butikken og ewire. I en enkelt netbutik kunne jeg ikke komme videre i betalingsprocessen, hvilket ikke nødvendigvis skyldes ewire, men nok nærmere skyldes fejlbehæftet programmering. I den sidste butik (auto-butikken.dk), som i øvrigt er den eneste butik i testen, der åbnede ewires betalingsvindue som en popup, blev vinduet som bekendt blokeret af Chrome.

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:03

Vil da lige gíve min mening med ang. Ewire.

MIT indtryk af firmaet, som forbruger er at deres løsning er uhensigtsmæssig ringe.
Dette bygger jeg på følgende:

Jeg ønsker at købe noget, det går fint - Jeg kommer til e-wire's betalingsdel og bliver bedt om en email og et telefonnr samt mit kort. Jeg skriver det hele ind og der bliver oprettet en konto til dette - Fint nok.
Nu er problemet bare at JEG er en skovl og har fået det forkerte dankort op ad pungen, derfor bliver min betaling afvist da jeg tager kontrolcifrene ud fra hovedet - Og de ikke passer til kortet.
Det er sådan set fint nok, for så slap jeg for at bøvle med at flytte penge rundt fra forskellige kontoer.
SÅ kommer problemerne ellers, jeg vil betale igen, med det rigtige kort, men det må jeg ikke - For mit telefonnummer er allerede parret med et andet kort ... !?!?! For at få dette ophævet skal man kontakte e-wire over mail... Ergo må jeg formegentlig vente til weekend er ovre med at få handlet. Heldigvis har jeg en ekstra telefon med sit eget telefonnummer, så jeg opretter blot en det nye kort til denne telefon, upraktisk men det var jo den mulighed jeg havde når jeg gerne ville bestille med det samme.
Så går det ellers over stok og sten, faktisk så godt at jeg skal købe mere straks efter.
Smart er det at jeg nu blot skal skrive min email og så får jeg en SMS og så skriver jeg koden og slipper for at hive mit dankort op.
Jeg køber mere og mere igen, lige indtil 5. gang jeg skal lave en betaling - BÅÅÅT - Nu skal e-wire have dokumentation på hvem jeg er, fair nok (Omend det kunne være rart hvis man var blevet reelt advaret om den slags regler så man kunne være kommet det i forkøbet) - De skal bruge, ud fra hukommelsen, kopi af mit pas, et kontoudtog og et billede af mit betalingskort - Samt min førstefødte hvis ikke jeg tager fejl - Det var i hvert fald den fornemmelse jeg fik, igen sidder jeg jo fredag eftermiddag, og kan så ikke handle mere.
På den side jeg er på (Betalingssiden), hvor advarslen kommer, er det den mulighed jeg har - Og ikke andet.
Jeg prøver lidt frem og tilbage men der er ingen anden mulighed - INDTIL jeg logger ind på deres hjemmeside, trykker et sted, og hovsa - Så kan jeg blive godkendt online via min bank (bank id? IKKE nem-id) - SMAAAAART, men hvorfor får jeg ikke den mulighed fra start af?

Tro mig skuffelsen er stor, når den mulighed sender mig direkte ind i en fejlside... Det er fandme useriøst. Jeg vælger dog ikke at give dem skylden fra starten af, det kunne jo være min bank som ikke virkede til det - En hurtig google søgning og jeg kommer på den første og bedste side der tilbyder samme form for validering, vælger min bank, og pingeling - Det virker. Men e-wire giver stadig en fejlside...
Nå, tænker jeg, det var så må jeg sq tage tyren ved hornene og kontakte supporten. Det svar jeg får tilbage er i følgende stil:
"Hej, vi er klar over at der kan være problemer, men vi vil ikke gøre noget ved det da vi snarligt lancerer en løsning der bruger nem-id i stedet for."

Så gik der så 1½ måned før nem-id godkendelsen kom til.

Alt det rod, gjorde bestemt ikke mig til en gladere e-wire bruger, og jeg har valgt alternativet hver gang siden hvis der var et.
Specielt delen med telefonnr. Gav mig grå hår - Hvad hvis jeg har 3 dankort jeg gerne vil bruge? Så skal jeg enten vælge at bruge et ad gangen og så kontakte supporten når jeg vil skifte, eller gå rundt med 3 telefoner...?
Modsat hvis man som større virksomhed har et par dankort som flere skal bruge, hvilken telefon skal kode-sms'en så sendes til?

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)