Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af ebog (regnskab)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hvordan gør man følgende smartest rent regnskabsmæssigt. 

Jeg skal sælge en ebog på min side til 300 kr. inkl. moms. Jeg får 100 kr ekskl. moms for at sælge den.  

De 300 kr bliver betalt til min bank konto af kunden. 

Tue

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:21

model 1

Du fakturerer kunden 300 kr. inkl. moms. Forfatteren fakturerer dig 140 kr. ekskl. moms.

model 2

Forfatteren fakturerer kunden 300 kr. inkl. moms. Du fakturerer forfatteren 100 kr. ekskl. moms.

Da kunden betaler til din konto, skal du overføre 175 kr. til forfatterens konto.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:24

Som du bogføre alt andet køb/salg.

Salget ind som omsætning og din købspris ind som varekøb.

Hvilket i dit tilfælde må være, omsætning 240 kr, køb 140 kr - forskel = din avance på 100 kr.

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 12:49

Hej - tusinde tak for jeres svar Big Smile

Så er dette korrekt forstået:

Jeg sælger bogen for 300 kr inkl. moms. Jeg overfører derefter 175 kr. til forfatterens bank. Således har jeg 125 kr. tilbage som jeg så skal betale moms af, hvilket giver en avance på 100 kr.

Og er det korrekt forstået at jeg blot kan nøjes med at notere hvor mange jeg har solgt hvert kvartal, og så bede forfatteren fremsende mig en faktura for antal solgte bøger det sidste kvartal?

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:28

Tue Nielsen:

Jeg sælger bogen for 300 kr inkl. moms. Jeg overfører derefter 175 kr. til forfatterens bank. Således har jeg 125 kr. tilbage som jeg så skal betale moms af, hvilket giver en avance på 100 kr.

Ja

Tue Nielsen:

Og er det korrekt forstået at jeg blot kan nøjes med at notere hvor mange jeg har solgt hvert kvartal, og så bede forfatteren fremsende mig en faktura for antal solgte bøger det sidste kvartal?

Hvor ofte I ønsker at afregne er udelukkende et anliggende imellem jer to.

Dog bør du inkludere den forventede udgift i årets regnskab, såfremt I vælger at afregne én samlet faktura henover din årsafslutning, med perioder både før og efter årets afslutning.

Det sidste er er ikke aktuelt, hvis I afregner kvartalsvis, og du har årsafslutning 31. dec.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:30

Martin E. Jensen:

Tue Nielsen:

Ja

For lige at sikre mig, at der ikke er nogen misforståelser, så skal du selvfølgelig angive salgsmoms af hele din omsætning på 300 kr., men kan modregne købsmomsen, så du alt i alt kun skal betale 25 kr.

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 14:03
Hej Martin

Tak for dit svar - du er intet mindre end fantastisk :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:25

Tue Nielsen:

Hej Martin

Tak for dit svar - du er intet mindre end fantastisk :)

Tusind tak skal du have! Det varmer altid at få ros Yes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)